پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲

حمله جدید روسیه به اعتبار دلار

يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 363969
در مارس ۲۰۱۳، مسکو ۱۵۳ میلیارد دلار نزد بانک مرکزی امریکا دارایی دلاری داشت که در یک سال بعد این عدد به ۱۰۰.۴ میلیارد دلار کاهش یافت. همچنین اخیرا بانک مرکزی روسیه ۹۰۰ هزار اونس طلا را به ارزش ۱.۱۷ تریلیون دلار خریداری کرده است.
به گزارش جهان؛ عیارآنلاین و به نقل از ورلد نت‌ دیلی خبر داد، آمارهای منتشره توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که در یک سال‌ گذشته روسیه یک سوم از ذخایر دلاری خود را فروخته است. در مارس ۲۰۱۳، مسکو ۱۵۳ میلیارد دلار نزد بانک مرکزی امریکا دارایی دلاری داشت که در یک سال بعد این عدد به ۱۰۰٫۴ میلیارد دلار کاهش یافت. تنها در مارس ۲۰۱۳، روسیه نزدیک به ۲۶ میلیارد دلار از داراییهای خود نزد بانک مرکزی امریکا را فروخته و در مقابل خرید طلای خود را افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران بین‌المللی در زمینه امور مالی، این اقدام را پاسخی در برای تحریمهای اقتصادی ایالات متحده علیه روسیه قلمداد کردند. علاوه بر این، وزارت امور مالی روسیه نیز اعلام کرد که آماده است به طور گسترده‌ای نقش روبل را در عملیات صادراتی افزایش داده و به طور همزمان تراکنشهای دلاری را کاهش دهد.

پایگاه گلدکر گزارش می‌دهد که اخیرا بانک مرکزی روسیه ۹۰۰ هزار اونس طلا را به ارزش ۱٫۱۷ تریلیون دلار خریداری کرده است. ارزش ذخایر طلای روسیه از ۳۳٫۵ میلیون اونس به ۳۴٫۴ میلیون اونس رسید که ارزش آن برابر با ۴۴٫۳ میلیارد دلار است.

جنگ علیه دلارهای نفتی نیز آغاز شده است. خبرگزاری صدای روسیه اعلام کرد که برای پیاده‌سازی «دلارزدایی» از تجارت خارجی روسیه و فاصله گرفتن از دلارهای نفتی، همکاری نزدیکی با چین و ایران خواهد داشت؛ این اقدام روسیه در امضای «پیمان پولی دوجانبه» با چین عینیت یافت. در ماه گذشته نیز بزرگترین قرارداد انرژی جهان بر اساس ارزهای محلی (و نه دلار آمریکا!) بین چین و روسیه امضاء شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *