شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۱

جوانفکر مجبور شد سخنان احمدی‌نژاد را اصلاح کند

دوشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 174365

جوانفکر "خط قرمز" احمدی نژاد را توضیح داد. مدیر عامل رسانه‌های دولت امروز در سرمقاله‌ای که برای روزنامه تحت مدیریتش نوشته به تبیین اظهارات محمود احمدی‌نژاد پرداخت و آن را اصلاح کرد.

به گزارش جهان، آقای احمدی‌نژاد هفته گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت دستگیری چند نفر از نیروهای مشایی توسط قوه قضاییه را "اقدامي سياسي" دانسته بود و گفت كه اگر اين روند ادامه يابد، مسائل را با مردم در ميان گذاشته و به وظيفه قانوني خود عمل مي‌كنم.

احمدي نژاد هم چنین صریحا کابینه را خط قرمز اعلام کرد و ادامه داد: موضع ما در قبال فشارهاي كه وارد مي‌شود، همچنان سكوت است زیرا كشور نيازمند وحدت و همدلي است اما كابينه خط قرمز است و مجموعه اين اقدام‌ها كاري سياسي براي فشار به دولت است.

این اظهارات رئیس جمهور از همان ابتدا با موجی از انتقادات مواج شد. او که پیش از این بارها گفته بود همه در برابر قانون یکسانند و من تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کرده‌‌ام اگر اتهامی متوجه نزدیکان من هم شود باید با آن برخورد شود" صریحا دستگاه قضایی را تهدید کرد که به حیاط خلوت دولت وارد نشود.

عدم هم‌خوانی مواضع آقای احمدی‌نژاد در بحث برخورد با مفسدان اقتصادی باعث شده تا از افکار عمومی سلب اعتماد شود.

اما امروز سخنگوی اصلی جریان منتسب به فرد خاص نهاد ریاست جمهوری باز به میدان آمد تا این‌بار زیر فشار افکار عمومی اظهارات رئیس جمهور را اصلاح کند، اظهاراتی که کارشناسان سیاسی آن را خارج از دایره منطق تحلیل کردند. 

علی اکبر جوانفکر در این نوشتار سعی کرده با ایجاد فضایی احساسی، اجبارا سخنانی را به محمود احمدی‌نژاد منتسب کند که رئیس جمهور با صراحت و به کرات آن‌ها را رد کرده است. 

او نوشته:"کيست که آقاي احمدي‌نژاد را بشناسد و به اين باور نرسيده باشد که خط قرمز او چيزي جز آباداني و پيشرفت همه جانبه ايران اسلامي و تعالي مادي و معنوي کشور نيست..."

جوانفکر بازهم حرف از یک جریان خاص به میان آورده و نوشته: "طي روزهاي اخير برخي عناصر سياسي که همواره در موضع ضديت با دولت آقاي احمدي‌نژاد قرار دارند، به انتقاد از رئيس جمهور پرداختند و بهانه اين انتقاد را سخنان ايشان مبني بر خط قرمز بودن کابينه قرار دادند.

پيشتر توضيح داده شد که خط قرمز آقاي احمدي‌نژاد در برگيرنده منافع ملي، حقوق مردم، قانون اساسي، احکام شرع مقدس و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب است، بنابراين همانطور که به روشني از اظهارات رئيس‌جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران برمي‌آيد، خط قرمز بودن کابينه صرفاً در چارچوب سياست سکوت الهام بخش وحدت که از سوي آقاي احمدي‌نژاد دنبال مي‌شود، قابل طرح است.

مفهوم آن اين است که اگر از اين خط عبور شود، رئيس جمهور سکوت خود را در قبال اقدامات آن جريان خاص خواهد شکست و در اين ميان آنچه بي‌اثر خواهد ماند، تبليغات بي‌اساس کساني است که اين خط قرمز را با آن خط قرمز اشتباه گرفتند و کوشيدند خود را حق به جانب و ارائه‌دهنده سخن برتر وانمود سازند."

این رفتار آقای جوانفکر در گذشته نیز دیده می‌شود، زمانیکه وی در قضیه استیضاح مرحوم کردان اقدام مشابهی را انجام داد و با واکنش شدید رئیس جمهور مواجه شد. حالا باید دید که آیا رئیس جمهور باز هم با وی برخورد می‌کند یا خیر!

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا کند به حق حضرت عباس میونه ی جوانفکر و مشایی با دکتر به هو بریزه بهم و حاج محمود عذر اینها رو بخواد.
ازجوان بودنش این حرفها رو زده شما به دل نگیرید ایشاا.. مباد عذرخواهی میکنه/
Iran, Islamic Republic of
جوانفكر مثل مرد از دكتر دفاع ميكنه كاش رييس جمهور چهارتا رفيق مردونه مثل جوانفكر داشت
تاريخ به نيكي از جوانفكر ياد خواهد كرد شك نكنيد
در دفاع از مشایی انتقادات جدی به جوانفکر میشه وارد کرد در مناظرش با رسایی، ولی اینجا حرف حق زده و بنده هم که صحبت های احمدی نژادو خوندم برداشت نکردم منظورش این بوده که تخلف قانونی کابینه نباید رسیدگی بشه، بلکه به زعم احمدی نژاد سیاسی کاری علیه کابینه خط قرمزه
Germany
به زودی جوانفکر هم ...
اصلا نگران نباشید
شما هم حداقل برای یک بار پیام من رو منتشر کنید
Iran, Islamic Republic of
اقایان احمدی و جوان فکر:علیکم باالصدق
United States
جوانفکر اول باید موضع خودش رو مشخص کنه.جزو کدوم حزبه؟
مردم نظرات و خط فکری ایشون رو در دوران اصلاحات از یاد نمیبرن.
آقایی که گفتی جوانفکر مثل مرد از رییس جمهور دفاع میکنه
اولاً باید از حق و عدالت دفاع کرد نه از فرد
در ثانی اگر ایشون مرد بود نظرات مخالف رو در وبلاگشون تایید میکرد......
United States
متاسفانه جوانفکر مانند جوانان ناپخته فکر می کند. برایش متاسفم
Iran, Islamic Republic of
كاري كه محمود كرد باعث بدتر شدن اوضاع بعد از اين مي شود
Iran, Islamic Republic of
عدم هم‌خوانی مواضع آقای احمدی‌نژاد در بحث برخورد با مفسدان اقتصادی باعث شده تا از افکار عمومی سلب اعتماد شود.
Iran, Islamic Republic of
اینقدر به دکتر مردمی و مظلوم گیر ندین. تقوی داشته باشین