پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شکوفایی استعداد با احترام بین استاد و شاگرد

يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 94966
 رئیس هیئت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، رابطه علمی همراه با احترام بین استاد و شاگرد را موجب شکوفایی استعداد و کسب موفقیتهای علمی و اسلامی در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها عنوان کرد.
به گزارش مهر مهدی محقق در دومین هم اندیشی رابطه استاد و دانشجو که ظهر شنبه با حضور جمعی از استادان و نخبگان دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه رابطه متقابل استاد و دانشجو در اسلام سابقه دیرینه دارد، بیان کرد: موفقیت‌های علمی و اسلامی طلاب در حوزه‌های علمیه و برخی آثار علمی و پ‍ژوهشی در دانشگاه‌ها به خاطر رابطه دو طرفه استاد و شاگرد است.

وی مطالعه در آثار بزرگان و فرهیختگان علمی را در افزایش کسب علم و معرفت موثر دانست و افزود: رابطه علمی و همراه با احترام میان استاد و دانشجو موجب پرورش ذهن، توسعه علوم و شکوفایی استعدادها می‌شود.

محقق با بیان اینکه در دین مبین اسلام تعلیم و تربیت و فراگیری علوم از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: مسلمانان از بدو تأسیس حکومت اسلامی همواره به دنبال کسب علم و معرفت بودند و به همین دلیل توانستند در بسیاری از علوم زمان خود، موفقیت‌های چشمگیری را کسب کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در پایان با اشاره به تألیف کتاب‌های علمی مختلف از سوی مسلمانان افزود: در حال حاضر بسیاری از این آثار ارزشمند علمی پایه و اساس علوم و تکنول‍و‍‍ژی ‌های نوین است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *