پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲۳

حمله به حسین شریعتمداری به سبك فتنه و انحراف

+خبر تکمیلی
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 205568
سرویس سیاسی جهان-مالک شریعتی: در جزوه ای كه اخيرا به نام "جبهه دانشجويي حاميان پايداري" به بهانه پاسخ به شبهات پیرامون عملکرد جبهه پایداری و برخی اعضای شورای مرکزی آن منتشر شد، نکات قابل تاسف زیادی وجود دارد که بنا به برخی مصالح، این نوشته قصد پرداختن به آن را ندارد.
اما نکته نگران کننده ای که نمی توان از آن غافل شد و تذکر دادن آن به دوستانمان در جبهه پایداری وظیفه ای مهم است، نوع ادبیات تخریب در مورد برخی یاران انقلاب است.

ظاهرا این دوستان مبنای اثبات خود در این جزوه را همچون رویه چند ماه گذشته خود، نفی دیگران می دانند و کوچکترین انتقاد و نصیحت را - هرچند از سوی افرادی چون شریعتمداری، فدایی ، صفارهرندی و زاکانی با کارنامه درخشان در مقابله با فتنه، انحراف و فساد - دشمنی قلمداد می کنند ؛ اما مشترک بودن ادبیات برخی تخریبها با ادبیات دشمنان خارجی انقلاب و فتنه گران داخلی بسیار نگران کننده و خلاف انتظار از برخی چهره های ارزشی و شناخته شده است که بعید است بخواهند مسوولیت انتشار این مطالب را بپذیرند.
یکی از مصادیق این ادبیات تخریبی، حسين شريعتمداري نماينده ولي فقيه در موسسه كيهان و مديرمسوول اين روزنامه است که به سبب مواضع بهنگام، منطقی و قاطعش علیه فتنه، انحراف و فساد در میان امت حزب الله بعنوان یکی از مصادیق "عمار رهبری" مشهور شده است.
بهانه اين حملات بی سابقه و عجیب، سرمقاله يك ماه قبل او (4 دي 90) با عنوان "چه خواهند خريد؟!" در روزنامه كيهان بود. شريعتمداري در آن ياداشت روز، انشقاق در جبهه اصولگرايان را برنامه دشمن دانسته و نسبت به بازي ناخواسته برخي اصولگرايان (پایداری) در پازل نظريه پردازان معروف كودتاهاي مخملي از قبيل "جان كين" و "جين شارپ" هشدار داده بود.
در بخشي از مطالب تخريبي جزوه مجهول الهویه مذکور (صفحات 44 تا 47) در پاسخ به بخشهايي از سرمقاله شريعتمداري - كه با قرار دادن علامت تعجب تمسخر نیز شده - آمده است:
1- سرمقاله برادر شريعتمداري مانند ساير استدلال تراشي هاي امنيتي، خيال پردازانه نيز هست!
2- با تعبير آقاي شريعتمداري بايد براي هميشه باب رقابت ميان اصولگرايان را بست و اساسا باب انتخابات در ايران را تخته كرد!
3- آقای شریعتمداری نباید از سرمقاله خود ضرورت کناره گیری جبهه پایداری را نتیجه بگیرد ... امام راحل هم هنگام دو دسته شدن جامعه روحانيت و مجمع روحانيون چنين تعابيري نداشتند كه امروز آقاي شريعتمداري دارند؛ بد نيست ايشان هم به خط امام بازگردند!
و نیز با نقل قول از یک فرد سابقا امنیتی و عضو کنونی مرکزیت جبهه پایداری که: «ما اصلا قبول نداريم انشقاق در جبهه اصولگرايي از استرات‍ژي هاي دشمن است»؛ ادعا شده است:
4- برخي با سرهم كردن اخبار بي ربط و با ربط امنيتي مي كوشند تا نتيجه مطلوب خود را بگيرند!
5- رقابت اصولگرايان و ايجاد فضاي پرشور انتخاباتي هرچه باشد از حكومتي شدن ليست انتخاباتي بهتر است!
در رابطه با این حملات ناجوانمردانه چند نکته قابل ذکر است:
1.    هنوز از زمانی که روزنامه های زنجیره ای دوم خردادی مدیرمسوول کیهان را با الفاظ بازجو، اطلاعاتی و مزدور خطاب می کردند چند سال بیشتر نگذشته که در این جزوه نیز به سبک جریان فتنه، نه تنها این سرمقاله شریعتمداری که سایر مطالبش نیز برچسب استدلال تراشی امنیتی خورده است.
2.    نویسنده یا نویسندگان این جزوه، به سبک عناصر جریان انحرافی، شریعتمداری را متهم به خیال پردازی و سرهم كردن اخبار امنيتي برای نیل به هدف سیاسی خود کرده اند. جالب است که چندی قبل، دفاعیات منجر به تبرئه حسین شریعتمداری در دادگاه رسیدگی به دعاوی سرکرده گروه انحرافی علیه او، آنچنان روشنگرانه بود که اگر همچون بخش پاسخ به دعاوی شیرین عبادی اجازه پخش از سیما می یافت، طومار انحرافیون را برای همیشه در هم می پیچید.
3.    به باور تهیه کنندگان جزوه مذکور، شریعتمداری معتقد به "بسته شدن باب انتخابات در کشور" و "حکومتی بودن انتخابات در جمهوری اسلامی" است. عباراتی که مدیرمسوول کیهان به آنها متهم شده است را تنها در ادبیات اپوزوسیون خارج نشین می توان یافت.
4.    در این جزوه با مقایسه ای عجیب، شرایط امروز اصولگرایان با جدا شدن مجمع روحانيون از جامعه روحانيت  مبارز مشابهت سازی شده و بر مبنای این قیاس مع الفارق، حسین شریعتمداری به صراحت به خروج از خط امام! متهم شده و به وی توصیه شده با پذیرش تفرقه بین نیروهای انقلاب! به خط امام بازگردد! ضمن اینکه نویسنده جزوه توجه نکرده است که ناخواسته جبهه پایداری را در جایگاه مجمع روحانیون قرار داده است.
این بخش از مطالب جزوه منتشر شده، علاوه بر تمسخر و حمله به حسین شریعتمداری حاوی اشکالات مبنایی دیگری نیز هست که در صورت لزوم به آن پرداخته خواهد شد.

خبر تکمیلی
پیرو اعتراضات گسترده از جانب شخصیت های اصولگرا و متدینین در مورد بولتن فوق، تهیه کنندگان این جزوه نسبت به اصلاح بخش هایی از آن که حاوی توهین هایی به برخی شخصیت ها بود اقدام کردند هر چند که همچنان اشکالاتی در جزوه اصلاحی نیز موجود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بنظرم مطالب جزوه درست نیست اما این دلیلی نمی شود که به برخی از تحلیل های آقای شریعتمداری نقد وارد نکرد ایشان در تحلیل های خود ملاک را گزارش دشمنان انقلاب می داند و هرگونه گزارش دشمن را وارنه می کند و از آن نتیجه می گیرد گاهی انتشار بعضی از حرف های دشمنان برای اشتباه انداختن ماست که متاسفانه آقای شریعتمداری به این موضوع توجه ندارد
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل انحراف خواص همین بوده و هست که به خاطر سوابق خوب شان برای خود خط قرمز انتقاد قائل می شوند!!!! مثل آقای شریعتمداری.اینکه کسی جرأت نقد کسی (آقای شریعتمداری و امثالهم) را نداشته باشد، کجایش اصولگرائی و کجایش انسانی است و کجایش در راستای خط امام!!!! ثانیاً، مگر امام (ره) نفرمودند ما مأمور به تکلیفیم ؟ یعنی اگر جبهه ی پایداری می گوید ما خط مان را از ساکتین فتنه جدا می کنیم و با آنها کنار نمی آئیم باید در مقابل شان صغری و کبری چید؟؟!! بعضی وقت ها انسان میبیند که آقای شریعتمداری بجای اینکه روی اصول اسلامی حرکت کند فقط بدنبال این است که چگونه فقط نقشه های جین شارپ و جورج سورس و امثالهم را چپه کند ! که این روش صحیح نیست. ثالثاً نوشتن چنین بیانیه یا نوشته ای نباید جناب آقای شریعتمداری که خود را اهل منطق و تمسخر "دانستن حق مردم است" اصلاح طلبان می داند، ناراحت کند.
Iran, Islamic Republic of
مجموع تحليل هاي شريعتمداری غالبا درست از آب درآمده. اشتباهات اندکی هم که داشت مربوط به تندروی در نسبت به برخی افراد بود که خیلی بندرت بود و ربطی به تحلیل او نداشت. به نظرم جبهه پایداری با حمله به ایشان اشتباه استراتژیکی مرتکب شده است.
United States
"یکی از دلایل انحراف خواص همین بوده و هست که به خاطر سوابق خوب شان برای خود خط قرمز انتقاد قائل می شوند!!!! ..."


از شگردهای شما اصلاح طلبان غالبا مخالف یا معاند نظام اینه که خوب بلدید با لفاظی چطور به شکل اتوکشیده دیگرانو تخریب کردهو خودتونو حق جلوه بدید و فقط زمانی لو می رید که خیانتی به بزرگی فتنه 88 در حق مردم انجام داده باشید. اما در باره متنتون باید عرض کنم اگر کسی مثل حاج حسین از جرج سوروس و جین شارپ حرف زده برای اینه که سردمداران شما با اونها هم کاسه شدنو مشغول پیاده سازی منویات اونان و اهل فن مثل حاج حسین اول سراغ زدن استراتژی رهبران اصلی جریان شما میرن. اما اینکه گفتید حاج حسین جمله "دانستن حق مردم هست" رو تمسخر میکنه مغلطه است چون ایشون اصلاح طلبان مدعی عمل به این جمله رو مسخره می کنه نه این جمله رو . نگاهی منصفانه به عقبه اصلاحات بندازید تا ببینید با چه کسانی روبرو هستیم که دانستن جیک و پوک ملتو حق دشمنان ملت دونستن و الان غالبشون در دامن غرب غنوده اند
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری یکی از افراد هوشیار و با بصیرت است که البته دشمنان همیشه از بصیرت و اقدام به موقع و شجاعانه او ناراحتند از منوشه تا امریکایی ها و صهیونیستها تا جریان انحرافی و...
خدا ایشان را حفظ کنـــــــــــــــــــــد.
برادران جبهه ي متحد لطفا بزرگنمايي نكنيد و حق نقد خودتان را به ساير برادران اصولگرايتان نيز بدهيد. اينها كه گفتيد بيشتر نقد بودند تا توهين. از طرف ديگر جبهه ي پايداري نيز بايد محتاط تر باشند
Iran, Islamic Republic of
اصلا فكر نمي كردم جبهه پايداري اينگونه به حاج حسين توهين كرده باشد. وقتي متن كامل جزوه را ديدم باورم نشد ولي متاسفانه حقيقت داشت. خدا كنه پايداري ها رسما اعلام برائت كنند.
خدا ما را از اين سياسي كاري ها نجات دهد
کجای جزوه این رو نوشته؟ ما که ندیدیم. حداقل بگو کدوم صفحه
United States
زنده باد جبهه پايداري و گفتمان سوم تير.
اف بر فتنه گران و ساكتين و منحرفين.
Iran, Islamic Republic of
کدوم جزوه رو میگین
اگه جزوه استقامت در منطقه ممنوعه است، که این حرف ها نیست.
اگر جزوه ی دیگه ای هست، چطور منتسب به جریان پایداری می کنید و سپس به جوابش مطلب و نقد می ذارین.
کمی انصاف کنید دوستان.
خدایی خیلی طرفدار دکتر زاکانی بودم ولی این تحلیل ها چندی است به کل نظرم رو عوض کرده.
به نظر شما جبهه پایداری حق داره به شبهات و تخریب ها جواب بده؟
وقتی که شریعتمداری مورد حمله روزنامه های زنجیره ای بود برخی از همین آقایان مدعی مشغول کسب حلال! بودند حالا به او تهمت می زنند و خود را بهتر از همه می دانند. واقعا که خیلی وقاحت می خواهد آدم اینطور منتقدانش را به باد استهزاء و تهمتهای ناروا بگیرد
شماره های 1 و 4 اصلا متن اصلی وجود نداره و جمله آخر شماره سه (بد نیست ایشان ...) هم همینطور.
واقعا خجالت آوره ...

جهان: بعد از اعتراضات نسخه دوم را منتشر كردند. هر دو نسخه موجود است
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری تاج سرما وعمار رهبری هستند وعلامه مصباح رهبر معنوی جبهه پایداری نور چشم ما هستند ویارانشان ابوذر های امام خامنه ای . برادران معتقد به ولایت این شگرد دشمنان ومنافقین است که همفکران وخودیها را در مقابل هم معرفی میکنند وچنین کاری از دامن شما مومنین دورباد بیایید حالا که دنیای اسلام وافکار عمومی انها با اسلام ودر پی اسلام نابند با انتخاب ناب ترین گزینه های ولایی امید انها به نقش بی بدیل اسلام ناب در اداره امت اسلام را زنده تر کنیم
ببنید با توجه به این که بنده ارادت خاصی به اقای شریعتمداری دارم ولی بعضا نظرات ایشان را به لحاظ عمق بخشیدن به مطلب علی ااظاهر در برخی موارد منحرف می دانم گرچه قائلم ایشان غالبا تحلیل های هوشمندانه ای دارند
من به عنوان یک طلبه (نه به عنوان کسی که جبهه های خاص سیاسی برای او اصالت دارد) با توجه به شناختی که دارم این را می گویم که فاصله جبهه پایداری با جریان انحرافی یا اصحاب فتنه فاصله ی زمین تا اسمان است و حق بدهید وقتی اقای شریعتمداری می گوید این کار از برنامه های دشمن است پاسخ حداقل اینگونه دریافت کنند
این را هم فراموش نکنیم که جبهه دانشجویی ادبیات خاص خود را دارد
Serbia
میشه بگید عبارتی نظیر برادر شریعتمداری چه وجه اشتراکی با ادبیات ضد انقلاب در تخریب شخصیت ها دارد؟
Europe
کوران بدانند جای شریعتمداری نه چون شریعتمداری است چون با حق است و حق می گوید در دل ماست و قلبا او را دوست داریم و افتخار می کنیم که کسی از جنس ما با تحلیلهای تیزبینانه و دقیق خود قلب جبهه کفر و نفاق و جهل و غلف را هدف می گیرد. من به شخصه همیشه بهترین تحلیلها رو از زبان و بنان ایشون می شنوم و می خوانم و به او افتخار می کنم
یاد اون جاسوس زبیریها در سپاه مختار افتادم که اومده بود جنگ عرب و عجم راه بندازه . حالا دقیقا یادم نیست وقتی گیر افتاد داشت صفحه 44 رو می نوشت یا 47 رو !
کجای جزوه توهین شده؟ شماره صفحه؟ ما که چیزی ندیدیم
Iran, Islamic Republic of
"میشه بگید عبارتی نظیر برادر شریعتمداری چه وجه اشتراکی با ادبیات ضد انقلاب در تخریب شخصیت ها دارد؟"

اولا منظور اين عبارت نيست. كلش را بخون ثانيا بعضي مواقع لفظ برادر براي تداعي معني براي مامور امنيتي به كار مي رود
Iran, Islamic Republic of
"کجای جزوه توهین شده؟ شماره صفحه؟ ما که چیزی ندیدیم"

جهان:
ظاهرا بعد از اعتراضها نسخه دوم را منتشر كردند و توهينها را حذف نمودند.
United States
من ارادت خیلی زیادی به آقای شریعتمداری دارم ولی با این تز شما که کلا راه انتقاد به ایشان باید بسته باشد کاملا مخالفم
اگرچه از شکاف بین اصولگرایان نگرانم ولی دلم هم از ساکتین فتنه نظیر آقای ... و ... خون است
- آقاي شريعتمداري واقعا مردی شریف و دلسوز هستند شجاعت و هوش بالای ایشان نمونه است خدا پیروزشان کند
بله روزنامه کیهان علم غیب داره هر حادثه و اتفاق را پیش بینی میکنه حتی زلزله و اتش فشان وسیل گرانی سقوط سران و...حتی نرخ مواد اولیه ونفت و کاسه بشقاب خدا به خیر کنه از دست کیهان....