پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جزئیات گزارش وزیر اقتصاد به خبرگان

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 348164
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح جزئیات گزارش وزیر اقتصاد به اعضای مجلس خبرگان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حل جامع برای مشکلات کشور است.
به گزارش جهان؛ آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌‌وگو با فارس، جلسه اعضای مجلس خبرگان را با طیب‌نیا وزیر اقتصاد مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه وزیر اقتصاد تلاش کرد تا آسیب‌ها و معضلات اقتصادی که کشور با آن درگیر است در کنار راهکارهای کلی برای حل این معضلات مطرح کند و اعضای خبرگان نیز دیدگاه‌های خود را از مشکلات و معضلات کشور بیان کردند.

وی تصریح کرد: مسائلی که طیب‌نیا مطرح کرد نگرانی‌های جدی است که می‌توان آن را تلفیقی از تورم و رکود بیان کرد که از سویی اگر سیاست‌های انقباضی اعمال شود ممکن است ممکن موجب رکورد شود و اگر سیاست‌های انبساطی اعمال شود موجب افزایش تورم می‌شود بنابراین به گفته طیب‌نیا این امر یک معمای پیچیده اقتصادی کشور که کشور با آن روبروست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور خاطرنشان کرد: از منظر وزیر اقتصاد یکی از محوری‌ترین مشکلاتی که کشور با آن روبه‌روست وابستگی اقتصاد به نفت است که باید راهکارهای جدی برای آن تبیین شود و اقتصاد مقاومتی راه‌حلی جامع برای این امر است.

وی با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد در زمینه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: یکی از محورهای دیگر سخنان وزیر اقتصاد بالابودن بودجه‌ای است که صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شود که بر این اساس این روند معادل ۴۲ هزار میلیارد است که ۴ برابر مجموعه بودجه‌های عمرانی کشور است و باید برنامه هدفمندی یارانه‌ها سازماندهی شود تا کشور در مسیر توسعه، تولید و شکوفایی قرار بگیرد.

آیت‌الله کعبی موضوع مسکن مهر و پیگیری دولت در زمینه وعده‌های اقتصادی که تا کنون داده است را از دیگر محورهای سخنان وزیر اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌حلی کارشناسی شده، علمی و دقیق برای حل مشکلات کشور دانست و اعلام کردند که همه ظرفیت‌های نظام برای حل این مشکلات بسیج شوند تا راهکار اصلی در زمینه که همانا اقتصاد مقاومتی است اجرا شود.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به بیان دغدغه‌های اعضای مجلس خبرگان در این جلسه اظهار داشت: حل معضلات اقتصادی، بحث هدفمندی یارانه‌ها، توزیع سبد کالا، مسائل بانکی، بودجه‌های عمرانی در استان‌ها، اشتغال از جمله دغدغه‌هایی بود که اعضای مجلس خبرگان در جلسه با وزیر اقتصاد مطرح کردند و پیشنهادهایی را در زمینه اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله مسائلی بود که در دیدار اعضای خبرگان با وزیر اقتصاد بررسی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *