جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵
فوتبال دیگر سرگرمی نیست، بلکه نیاز جامعه است

بهروان: ممکن است دربی پخش نشود

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 388061
رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال گفت: اگر مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود احتمال دارد دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم پخش نشود.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، غلامرضا بهروان در خصوص مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: فوتبال دیگر سرگرمی نیست بلکه نیاز جامعه است. خوب نیست که موضوعی که سالیان پیش ایجاد شده را نتوانیم حل کنیم و طرفین باید نسبت به خواسته‌های هم منطقی برخورد کنند نه براساس منافع شخصی.

وی ادامه داد: اگر به باشگاه‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که آنها با مشکلات فراوانی روبرو هستند اما اگر در حق پخش تلویزیونی به حق خود برسند ۵۰ درصد مشکلات حل خواهد شد. مردم هم اگر ناراحت هستند حق دارند چراکه فوتبال برای مردم است و مردم ولی‌نعمت ما هستند.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مطالبات مردم درست و طبیعی است خاطرنشان کرد: رسانه از طریق پخش فوتبال امکانات زیادی گرفته است اما باشگاه‌ها که باید حق زیادی در این بخش دریافت کنند بی‌بهره ماندند مردم طرفدار تیم‌های خود هستند و می‌خواهند بازیکنان را ببینند اما ممکن است بازی‌ها در شهر دیگری باشد و نتوانند به ورزشگاه بروند.

بهروان ادامه داد: مسئولان فدراسیون از خواسته‌های اولیه خود بسیار کوتاه آمده و انعطاف نشان دادند اگر این مشکل حل نشود مردم و فوتبال ضرر می‌کنند پس بهتر است طرفین با برخورد منطقی این مشکل را حل کنند.

وی در مورد خصوصی‌شدن باشگاه‌ها عنوان کرد: اگر باشگاه‌ها خصوصی شوند ۶۵ درصد هزینه‌ها باید از طریق همین موضوعات حاصل شود وقتی می‌گویند انحصار فلان موضوع در دست ما است و باید با آن کنار بیایید چگونه باشگاه‌ها می‌توانند خصوصی شوند؟!

بهروان گفت: وقتی صدا و سیما از موضع خود کوتاه نمی‌آید، فدراسیون چگونه کوتاه بیاید. فدراسیون چقدر باید این مشکل را تحمل کند. ما از سال گذشته نامه‌نگاری‌های خود را در خصوص این مشکل انجام داده بودیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال در مورد اسامی جدید بازیکنان سرباز تصریح کرد: من از صبح در جلسه بودم و خبری از اسامی جدید سربازان ندارم. بهتر است این سوالات را از مهدی تاج بپرسید. اسامی جدید را هم می‌توانید از نظام‌وظیفه بپرسید. من خبر انتشار فهرست جدید بازیکن سرباز در نیم‌فصل دوم را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. اتفاقا اخیرا آقای مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در این خصوص اظهارنظر کرده بود اما کاش قبلش از من می‌پرسید چراکه من هیچ حرفی در مورد این رشته نزده بودم.

بهروان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مشکل حق پخش تلویزیونی تا زمان دربی هم حل نشود اظهار داشت: ما خودمان هم نگران این موضوع هستیم. بخش فوتبالی تلاش می‌کند به تفاهم برسد و از مواضع خود کوتاه می‌آید. وزارت ورزش هم حمایت‌های خوبی انجام داده است اما اصل داستان هنوز اقدامی انجام نداده است. اگر مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود ممکن است دربی هم پخش نشود. البته این موضوع را باید بگویم که این مشکل شامل بازی‌های ملی نمی‌شود.

وی در مورد برگزاری بازی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی گفت: پیش از این و در مراسم قرعه‌کشی هم اعلام کرده بودیم که اگر مسئولان ورزشگاه آزادی رضایت بدهند بازی پرسپولیس در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: آقای محجوب گفته بود در داستان حق پخش تلویزیونی باشگاه ملوان به عنوان یک باشگاه خصوصی بیشترین ضربه را می‌خورد. بهتر است او استدلال خود را برای این حرف‌ها بیان کند به هر حال ما همچنان معتقدیم که این موضوع باید زودتر حل شود.

وی در مورد صحبت‌های کفاشیان مبنی براینکه اگر مشکل حق پخش تلویزیونی حل نشود فوتبال را آماتور خواهد کرد گفت: منظور کفاشیان این بود که فوتبال خود به خود آماتور خواهد شد چراکه طبق قانون فوتبالی که نمی‌تواند از حقش دفاع کند باید آماتور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اتفاقا اگر دربی رو پخش نکنن لطف بزرگی به مردم میکنن. من پیشنهاد میدم تکرار بازی ایران و آرژانتین را بجاش نشون بدن
Iran, Islamic Republic of
آخ جون یه مساوی کسل کننده رو نمیبینیم
من پیشنهاد میکنم صدا و سیما اسپانسر بشه دو تا باشگاه اروپایی بیان ایران بازی کنن و مردم لذت ببرند
اصلا ایران هم نیومدند همون جا بازی کنند و تو ایران پخش مستقیم بشه
Iran, Islamic Republic of
بهتر است كه پخش نشود. بالاخره بايد يكجا جلوي صدا و سيما ايستاد.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا همون بهتر که پخش نمیشه .... مگه چیزی رو از دست میدیم ... بجز اینکه یه عده ای برای خودشون سفره بازکردند و حسابی از این فوتبال درامد ان چنانی در میارن ... خیلی از مردم محتاج نون شبشون هستند .... ولی این اقایون به فکر خرید ماشین و ویلاهای انچنانی هستند .....
Iran, Islamic Republic of
اگر هم نياز جامعه باشه با اين فسادي كه در اون هست كاشكي برخورد جدي تا اصلاح ادامه داشته باشد