جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

فابیوس به رژیم صهیونیستی هشدار داد

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 428967
لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه به رژیم تل آویو و دولت خودگردان فلسطین هشدار داد که بن بست در فرایند صلح، خطر مشتعل ساختن مناقشه خاورمیانه را به دنبال دارد و مصرانه از هر دو طرف خواست سریعاً به پای میز مذاکره باز گردند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره گزارش داد: تلاشهای تحت رهبری آمریکا برای میانجیگری صلح از طریق راه حل تشکیل دو کشور در آوریل ۲۰۱۴ فرو پاشید و رهبران هر دو طرف از آن زمان دچار ضعف سیاسی شدند؛ اما به دلیل وخامت بحران های خاورمیانه، فرانسه برای از سرگیری مذاکرات تنها روزنه کوچکی می بیند.

فابیوس پس از ملاقات با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر به خبرنگاران گفت: برای از سرگیری مذاکرات بین دو طرف مناقشه، ما باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم؛ ما فکر می کنیم که دست روی دست گذاشتن و کاری انجام ندادن خطر دوگانه بن بست و مشتعل شدن را در بر دارد.

فابیوس در حال انجام یک سفر دوروزه از خاورمیانه است و به تقویت این ابتکار تحت رهبری فرانسه امید بسته است که فرآیند صلح از طریق یک گروه حمایت بین المللی متشکل از کشورهای عرب، اتحادیه اروپا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از سر گرفته شود.

این کشورها سپس برای اعمال فشار بر هر دو طرف با هدف مصالحه همکاری خواهند کرد.

این مذاکرات مهر تأیید شورای امنیت سازمان ملل را از طریق صدور قطعنامه ای خواهد کرد که پارامترهای گفت وگو و یک دوره زمانی احتمالاً ۱۸ ماهه را برای تکمیل مذاکرات تعیین خواهد کرد.

فابیوس گفت: اکنون چهل سال گذشته است... لازم است که ما روشی را بپذیریم که به موجب آن، اعراب، اروپاییان و آمریکاییان در این زمینه با یکدیگر همراه شوند.

وزیر خارجه فرانسه گفت: آنچه مهم است، ازسرگیری مذاکرات است؛ امنیت اسرائیل باید تضمین شود اما در عین حال حقوق فلسطینیان نیز باید به رسمیت شناخته شود. شهرک سازی اسرائیل به معنای عقب راندن راه حل تشکیل دو کشور است.

سامه شکری وزیر خارجه مصر نیز در همین کنفرانس خبری حمایت خود را از تلاش برای احیای مذاکرات صلح با توجه به وضع جغرافیای سیاسی منطقه اعلام کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: فابیوس اواخر شنبه دیدگاههای شمار بیشتری از کشورهای عرب منطقه را پس از ملاقات با وزیران مهم اتحادیه عرب از جمله عربستان سعودی را خواهد شنید. وی روز یکشنبه با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان در رام الله و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در بیت المقدس دیدار خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
صهیونیستها خطر بالقوه برای شرارت وجنگ افروزی در منطقه وجهان.