سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
در ۴ ماه نخست امسال؛

تجارت چمدانی ۹.۶۸ درصد افزایش یافت

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 381563
ارزش تجارت چمدانی در چهار ماهه ابتدای نخست سال ۹۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حاکی از افزایش ۹.۶۸ درصدی ارزش تجارت چمدانی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، ۲۵ میلیون و ۵۹۸ هزار دلار کالا طی چهار ماهه نخست سال ۹۳ از طریق تجارت چمدانی از گمرکات مرزی به کشور های CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) ارسال شده که این رقم حدود ۰.۲۴ درصد از ارزش کل صادرات کشور را تشکیل می دهد.

طی چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۲ صادرات از طریق تجارت چمدانی ۲۳ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار بوده که معادل ۰.۲۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور را شامل شده است.

طی این مدت گمرک آستارا با اختصاص ۷ میلیون و ۱۱۹ هزار دلار یا ۲۷.۸۱ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه اول، گمرک جلفا با اختصاص ۴ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار یا ۱۸.۴۵ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه دوم، گمرک بیله سوار با اختصاص ۳میلیون و ۲۵۹ هزار دلار یا ۱۲.۷۳ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

در مدت مشابه سال قبل گمرک آستارا با اختصاص ۵ میلیون و ۹۵۷ هزار دلار یا ۲۵.۵ درصد رتبه اول، گمرک باجگیران با اختصاص ۵ میلیون و ۲۵۱ هزار دلار یا ۲۲.۵ درصد رتبه دوم و گمرک پلدشت با اختصاص ۳ میلیون و ۸۳۷ هزار دلار یا ۱۶.۴۴ درصد رتبه سوم را به خود اختصاص داده بودند.

این گزارش حاکی از آن است که طی چهار ماهه نخست سال ۹۳ صادرات چمدانی از لحاظ ارزش از گمرک پلدشت دارای کاهش ۹۲.۴۷ درصدی، گمرک منطقه آزاد بندر انزلی ، دارای کاهش ۸۷.۰۵ درصدی ، گمرک باجگیران دارای کاهش ۶۷.۸ درصدی و گمرک سرخس دارای کاهش ۱۹.۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ بوده است.

در این مدت صادرات چمدانی از گمرک جلفا، سرو، لطف آباد، نوردوز، بیله سوار، آستارا، اینجه برون به ترتیب از ۲۱۱.۸، ۱۹۷.۳۸، ۹۶.۸۲، ۸۵.۸۱، ۴۷.۴۳، ۱۹.۵، ۱۰.۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ برخودار بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *