شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دور رهبر النصرة درلیست آمریکا+تصاویر

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 376569
وزارت خزانه داری آمریکا تصمیم گرفت دارایی‌های دو عضو جبهة النصرة را در آمریکا توقیف و هر نوع روابط تجاری با آن‌ها را ممنوع کند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه دو تن از رهبران جبهة النصرة، شاخه القاعده در سوریه تصویب کرد. سازمان ملل نیز در تاریخ ۱۵ اوت این افراد را در فهرست تحریم‌های قرار داده بود.

«عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشارخ» تبعه عربستان که به "سنافی النصر" معروف است قبلا در افغانستان جنگیده بود سپس وارد سوریه شد و اکنون رهبری جبهةالنصرة را در لاذقیه برعهده دارد.

«حامد حمد حامی العلی» مبلغ تندرو کویتی نیز به «حمایت مالی، برنامه ریزی، تسهیل و ارتکاب اعمالی در ارتباط» با جبهة‌النصرة و داعش در عراق متهم است.

وزارت خزانه داری آمریکا تصمیم گرفت دارایی‌های این افراد را در آمریکا توقیف و هر نوع روابط تجاری با آن‌ها را ممنوع کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، «دیوید کوهن» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم در بیانیه‌ای اعلام کرد ما مصمم هستیم منابع مالی تروریست‌ها را که به ارتکاب اعمال خشونت آمیز در سوریه و عراق ادامه می‌دهند و آمریکا و متحدانش در منطقه را تهدید می‌کنند، از بین ببریم.

خزانه داری آمریکا اعلام کرد الشارخ، یکی از حامیان مالی اصلی القاعده پاکستان و به عنوان یکی از عربستانی‌های به شدت تحت پیگرد آمریکا، سال ۲۰۱۳ وارد سوریه شد.

العلی نیز متهم است ده‌ها هزار دلار برای کمک به جبهة النصرة و خرید سلاح به ویژه در کویت جمع آوری کرده است.

دولت آمریکا اوایل ماه اوت سه نفر دیگر از جمله دو کویتی را به اتهام جمع آوری پول برای جنگجویان تندرو در عراق و سوریه در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.


عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشارخ



حامد حمدحامی العلی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *