شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

افزایش قیمت لبنیات، بیش از 20 درصد

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب: 377162
وقتی قیمت شیر و لبنیات چراغ خاموش و البته هماهنگ میان شرکت های لبنی بالا رفته است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، دبیر انجمن صنایع لبنی می گوید : این کار با مجوز ستاد تنظیم بازار بوده و میزان افزایش هم ۱۵ درصد تعیین شده است اما قیمت محصولات موجود در بازار چیز دیگری نشان می دهد. یکی از فروشندگان محصولات لبنی می گوید پنیر ۳۵۰۰ تومانی در چند هفته اخیر هزار تومان افزایش قیمت داشته است، حدود ۳۰ درصد . یکی از مشتریان هم با گلایه از افزایش مدام قیمت محصولات لبنی از کاهش وزن آنها می گوید.

فروشنده دیگری با نشان دادن چند نشان تجاری مختلف از ماست ، پنیر و شیر که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است ، اظهار می دارد هر روز باید هنگام فروش قیمت های روی محصولات را نگاه کنیم ، به خاطر اینکه تغییرات و افزایش آن زیاد است و ممکن است با قیمت قدیم انها را بفروشیم و ضررکنیم. قیمتی که روی کالاها درج می شود با تأیید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است، حالا این افزایش های دلخواه چطور تأیید و چه نظارتی می شود از اقای رفیعی معاون این سازمان پرسیدیم که خودش هم عضو ستاد تنظیم بازار است و روزهای دوشنبه هر هفته جلسه دارد.

اقای رفیعی هم گفت: فعلا امکان صحبت ندارم.

مسئولیت ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی حدود ۶ ماه است که به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و از آن زمان نشست ها پشت درهای بسته برگزار می شود و اطلاع رسانی دقیقی درباره علت افزایش قیمت ها و میزان ان نکرده است.

از معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص این افزایش قیمت ها سوال کردیم که می گوید : ستاد تنظیم بازار افزایشی را برای خرید شیر از دامداران تعیین کرده است اما کارخانه های صنایع لبنی بطور کامل به آن عمل نمی کنند. رکنی اضافه می کند: با این حال افزایش قیمت ها به بنده مربوط نمی شود و باید از ستاد تنظیم بازار پیگیری کنید.

پیگیری های ما درباره این وضع قیمت شیر و مواد لبنی از وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به نتیجه ای نرسید و جوابی به ما ندادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هنوز که خبری نشده و افزایش قیمتی نداشته، الکی جوسازی نکنید لطفا