سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ایران طلبکارانه بر سر میز مذاکره بنشیند

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 380771
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی که در داخل هم نسبت به توافق نامه ابراز امیدواری کردند و منتقدین را مورد سرزنش قرار دادند به این نتیجه رسیدند که غرب نسبت به تعهدات خود عمل نکرده است.
به گزارش جهان؛ محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه "تشدید تحریم‌ها در میانه راه مذاکرات، هیچ توجیه سیاسی ندارد"، اظهار داشت: علی رغم امیدواری‌هایی که یک سال گذشته در رسیدن به توافقات ۱+۵ با جمهوری اسلامی نشان داده می‌شد به تدریج ملاحظه کردیم که غرب به عهد و پیمان خود در توافق عمل نکرد.

وی با اشاره به اضافه شدن تحریم‌های جدید علیه ایران افزود: تحریم‌های جدیدی علاوه بر تحریم‌های گذشته عملا اضافه شد و در این میان ایران به تعهدات خود در توافق عمل کرد اما به تدریج از شش ماه قبل به این طرف مقامات گلایه‌هایی از طرف مقابل درباره به نتیجه نرسیدن مذاکرات دارند.

انبارلویی یادآور شد: ‌علی رغم همه این‌ها مذاکرات ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته توانسته است به افکار عمومی تفهیم کند بهانه‌جویی‌ها غرب در مورد ایران هسته‌ای اساس منطقی و حقوقی ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به شرارت غربی‌ها در قبال توافق نامه اشاره کرد و بیان این مطلب که جمهوری اسلامی همواره به دنبال شفاف‌سازی بوده است، تصریح کرد: ما با این تصویر به مذاکرات جدید در نیویورک پا گذاشتیم لذا کسانی که در داخل هم نسبت به توافق نامه ابراز امیدواری کردند و منتقدین را مورد سرزنش قرار دادند به این نتیجه رسیدند که غرب نسبت به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه "غرب به تعهداتش عمل نکرده و انتظار دارد ایران کوتاه بیاید" اشاره کرد و گفت: با توجه به این نوع اظهارنظر‌ها از طرف موافقین توافق نامه امیدواریم دقیقه ۹۰ در نیویورک آمریکایی‌ها دست از شرارت بردارند و به توافقات خود عمل کنند.

انبارلویی افزود: در صورت عدم عملیاتی کردن تعهدات غرب بازگشت به نقطه صفر اجتناب‌ناپذیر است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به نقض عمل به تعهدات غرب در قبال توافق نامه ایران باید از موضع طلبکارانه بر سر میز مذاکرات حاضر شود، خاطر نشان کرد: ما باید به گونه‌ای بر سر میز مذاکره بنشینیم و ظاهر شویم که از موضع طلبکارانه و عمل به توافقات انجام شده باشد چرا که آن‌ها یعنی طرف‌های غربی ناقض تمامی عهد و پیمان‌های مندرج در توافق‌نامه بودند.
https://jahannews.com/vdcd5z0sfyt0j56.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5z0sfyt0j56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *