شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

آب پاکی لاریجانی بر روی دستان آمریکا

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 420974
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: اگر بنا باشد شما گستاخی کنید و چندپهلو حرف بزنید و در مذاکره چیزی بگویید و در پشت پرده کار دیگری کنید ما به هر میزان که بخواهیم و نیازمان باشد غنی سازی می کنیم.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما ، علی لاریجانی در مراسم رونمایی از کتاب حماسه امام علی (ع) اثر آقای مهدی شفیعی که در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به سخنان اخیر یکی از مقامات آمریکایی درباره اینکه تأسیسات هسته ای ایران به طور دائم تحت نظارت و بازرسی قرار می گیرد افزود: نظارت بر تأسیسات هسته ای ایران احتیاج به حرفهای شما ندارد و این حرفها دغل کاری است و علت آن این که شما تحت سیطره صهیونیست ها هستید و گزافه می گویید.

وی گفت: شما مجبور شدید غنی سازی ایران را بپذیرید اما ضمن اینکه در مسیر مذاکره هستیم کنگره آمریکا حرف های دیگری می زند.

لاریجانی افزود: این حرف های بی ربطی است و دلیل اینکه ما غنی سازی ۲۰ درصد را کنار گذاشتیم، چون احساس کردیم نیاز نداریم.

وی گفت: ما قبلاً گفته بودیم که به غنی سازی نیاز داریم، ایران خود آن را تهیه کرد و اگر بنا شد شما گستاخی کنید و چندپهلو حرف بزنید ما به هر میزان که بخواهیم غنی سازی می کنیم.

* امروز ایران در یک مصاف چند گونه در مسائل بین المللی و در منطقه قرار دارد

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به حضور گروه های تروریستی مانند داعش در منطقه افزود: امروز ایران در یک مصاف چند گونه در مسائل بین المللی و در منطقه قرار دارد.

لاریجانی گفت: ایران هم اکنون در منطقه در مقابل گروه هایی مانند خوارج ایستاده و این مصاف سختی بین مسلمانان و این جریان کثیف است.

وی افزود: قدرت ها با این گروه ها بازی و از انها استفاده می کنند و برخی جریان ها نیز در منطقه به این گروه کمک می کنند.

لاریجانی گفت: اگر روحیه حماسی در ملت ها نباشد نمی توانند در مقابل این گروه وحشی بایستند.

وی در ادامه با اشاره به کتاب حماسی امام علی گفت: این کتاب دارای ویژگی های چندگانه منحصر به فردی است که بخشی از آن مربوط به همت بلند سراینده کتاب است.

رئیس مجلس گفت: یکی از ویژگی های این کتاب برگزیدن زبان شعر برای نقل سیره امام علی (ع) است که این زبان برای ما ایرانیان بیشتر مأنوس است.

لاریجانی افزود: روح ایرانی با شعر مؤانست دارد و دانشجو، کسبه و همه صنوف با اشعار شاعران مانند مولوی، حافظ و سعدی انس دارند و این ویژگی در ایرانی برجسته است.

وی گفت: انتخاب زبان شعر برای فکر و سیره امام علی در این کتاب، انتخابی نیکو و درستی است.

لاریجانی افزود: شعر پایه و اساس تعزیه خوانی و تعزیت شهادت امام حسین نیز هست که قرابت با روح ایرانی دارد.

وی گفت: ویژگی دیگر این کتاب برگزیدن شخصیتی است که دردانه و یکه تاریخ است که نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان کلام و سیره آن بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مجلس با اشاره به کلام امام علی در خصوص عبادت به نقل از ایشان یادآور شد: عبادت سه قسم است؛ عبادت برای بهره بردن که همان عبادت تجار است و دیگر عبادت از ترس که عبادت عبید یا بندگان است و گروه سوم که حضرت علی آن را انتخاب کرد عبادت برای سپاسگزاری از مقام حق است که عبادت احرار است.

لاریجانی گفت: سراینده در این کتاب به شخصیت امام علی اشاره کرده و جنبه هایی از زندگی ایشان را به رشته تحریر درآورده است.

وی افزود: از ویژگی های این کتاب یک نگاه حماسی به شعر است که برای زنده کردن روح یک ملت ضروری است.

لاریجانی گفت: همه ملت هایی که نوعی بیداری، خودآگاهی در آنهاست دارای روحیه حماسی هستند.

وی افزود: آنچه ملت ها را از خمودگی در می آورد، روحیه جهادی و شهادت است.

رئیس مجلس در محل واقعه حزب ریاست جمهوری با اشاره به واقعه شهادت یاران شهید بهشتی و یارانش گفت: این حادثه حزب جمهوری قله بزرگ روحیه حماسی برای ملت ماست.

لاریجانی افزود: شعر حماسی نیز نوعی زنده شدن و حیات جامعه است.

وی گفت: ایران از روحیه حماسی مشحون است و هر جا نام یک شهید هست؛ که از ستون های استقامت ملی ماست.

کتاب حماسه امام علی (ع) در ۶۰۰ صفحه و ۱۳۰۷۷ بیت سروده شده که مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ارشاد و ستاد احیای فرهنگ نهج البلاغه قرار گرفته است.

دوستداران این کتاب می توانند ان را در نمایشگاه کتاب یا از طریق نشر جمهوری تهیه کنند.

این اولین کتابی است که زندگینامه حضرت علی را به صورت منظوم زیر نظر کارشناسان دینی و مذهبی و همچنین کارشناس ادبیات سروده شده است.

همچنین این کتاب به صورت مصور با حدود ۵۰ نقاشی و دارای کار تذهیب است. ثلث کتاب اختصاصی است و جلد آن چوبی با کاغذی شبیه پاپیروس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *