شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

مخالفت حماس با تمدید دولت توافق ملی

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 393975
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد به دلیل کوتاهی دولت توافق ملی فلسطین در انجام وظایفش به ویژه در مورد غزه، این جنبش با تمدید آن در ۲ دسامبر(۱۱ آذر) موافقت نخواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «فرج الغول» رئیس فراکسیون پارلمانی «تغییر و اصلاح» وابسته به جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش با تمدید دولت توافق ملی موافقت نخواهد کرد؛ تمدیدی که قرار است ۲ دسامبر (۱۱ آذر) انجام شود.

الغول در مصاحبه‌ای با وبگاه خبری «الرساله» گفت: دولت توافق ملی در انجام وظایف خود بویژه بازسازی غزه، تفکیک اداری، بازگشایی معابر غزه و پایان محاصره آن کوتاهی کرده است و باید در خصوص این کوتاهی‌ها جواب پس بدهد.

وی تاکید کرد که حماس با تمدید این دولت موافقت نخواهد کرد و با دیگر گروه‌های فلسطینی برای تشکیل یک دولت ملی که قادر باشد وظایف خود را انجام دهد، تلاش خواهد کرد. الغول افزود که در توافق با جنبش فتح قرار شد عمر اولیه این دولت توافق ۶ ماه باشد و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان با آن موافقت کرد.

فتح و حماس در اردیبهشت ماه سال جاری (۹۳) با یکدیگر توافق آشتی امضا کردند و پس از آن دولت توافق ملی فلسطین تشکیل شد اما اختلافات همچنان ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *