شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
حاشیه ای دیگر از زندگی اسطوره فوتبال ایران:

مذاکره ناكام سینماگران با ناصر حجازی برای بازیگري

دوشنبه ۹ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب: 103679
جهان -سرویس فرهنگی: ناصر حجازی از سالها قبل از انقلاب بارها با پیشنهاد متعددی برای بازی در فیلمهای سینمایی مواجه شده بود و او بارها به فیلمفارسی سازان "نه" گفته بود. او حتی به سینماگران متفاوت ایران هم جواب منفی می داد .جدا از پیشنهاد شاپور قریب به حجازی که آن زمان حتی رسانه ای هم شد دروازه بان آن روزهای تیم ملی گویا به هژیر داریوش و فریدون گله هم جواب رد داده بود. 

همشهری تماشاگر در گزارشي نوشت: حتی یک بار یک هنر پیشه سر شناس آن دوره ،که اغلب بازیگر نقش مقابل را خودش انتخاب می کرد در جریان یکی از جشن های نوروزی تلویزیون از حجازی برا ی همبازی شدن در یک پروژه سینمایی دعوت می کند .ولی حجازی حاضر به خواندن فیلمنامه نمی شود.حتی در آن زمان یک تهیه کننده به ناصر حجازی گفته بود که او می تواند همانند سعید راد که قهرمان ورزش بولینگ در سینما درخشیده ،می تواند ستاره ای مطرح شود ولی بازهم حجازی بازی در فیلم را نمی پذیرد . 

بر پایه گزارش جهان ،حجازی در آن زمان گفته بود : من حوصله ندارم فیلم بازی های خودم را ببینم آن وقت بروم سینما یک ساعت ونیم فیلمی را تماشا کنم که خودم در حالت ضبط شده وغیر واقعی داخل آن هستم . 

اما سالها گذشت و در روزهای پایانی سال 77زمانی که حجازی سرمربی تیم استقلال بود پیشنهاد بازی در فیلم فوتبالیستها به او رسید. و این بار با وجود همان مخالفتهای اولیه حتی چند بار سر میز قرار داد نشست چند بار فیلمنامه را خواند و حتی تغییراتی در متن ایحاد کرد و حتی تا پای امضای پیش نویس قرار داد جلو رفت . 

اما در همان زمان پس از آنکه علی اکبر ثقفی خلاصه داستان فیلم را برای حجازی تعریف کرد با واکنش تند حجازی مواجه شد که معتقد بود داستان این فیلم همان داستان هادی خضوعی، یک سریال فوتبالی در آن سالها بوده که به کار گردانی سیروس مقدم و با بازی داریوش ارجمند و اکبر عبدی با عنوان "به سوی افتخار " از تلویزیون پخش می شده است .سریالی که باعث شد داریوش ارجمند به پشتوانه بازی در نقش یک سرمربی فوتبال با عنوان هادی خضوعی بعدها صورت یک صاحب نظر فوتبال! پیدا کرد و حتی به عنوان کارشناس به چند روزنامه ورزشی و برنامه تلویزیونی نود دعوت شد! اما زمانی که حجازی قصد انصراف از بازی دراین فیلم را داشت با اصرار کار گردان قرار شد فیلمنامه با رعایت موارد مورد نظر حجازی و با پرهیز از هر گونه شباهت به آن سریال تلویزیونی تغییر کند . 

اما هنگامی که فیلمنامه تغییر می کند حجازی با پایان فیلمنامه مخالفت می کند ومی گوید :اگر پایان قصه را عوض می کنید من هستم وگرنه کارهای مهمتری دارم .اما دومرتبه کار گردان فیلم پیشنهاد جدیدتری می دهد ومی گوید فیلم را مطابق پایان اصلی فیلم می سازیم و اگر در پایان فیلم مخالف سکانس پایانی بودید آن را حذف می کنیم .این پیشنهادها باموافقت حجازی روبرو می شود و او به پای میز مذاکره می رود ولی .... 

به گزارش جهان ،اما در همان زمان استقلال که در جام باشگاههای آسیا و دربازی فینال بازی را به جوبیلو ایواتا می بازد باعث می شود که او دل و دماغ صحبت کردن درباره فوتبال را نداشته باشد چه برسد به صحبت کردن درباره فیلم.....ولی بازهم به پای میز مذاکره برمی گرددو حتی قرار می شود در صدی از سود فیلم نیز نصیب حجازی شود .....
اما در همان روزها با شکست استقلال مقابل سایپا و برکناری حجازی ،حجازی اعلام می کند که از بازی درفیلم فوتبالیستها منصرف شده چون اعتقاد داشت که اگر در آن مقطع هنر پیشه شود همه تصور می کنند که او دیگر نمی خواهد در فوتبال فعال باشد. 

اصرارهای مجدد تهیه کننده وکار گردان فیلم برای راضی کردن حجازی نتیجه ای در برنداشت وفیلم با بازی علی پروین و حمید استیلی ساخته شد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *