پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۳

وضعیت عملیات رمادی به روایت العامری

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 424772
فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق تأکید کرد: موفقیت‌ها و پیشروی نیروهای ما در چارچوب عملیات لبیک یا حسین(ع) فراتر از سطح پیش‌بینی‌ها و انتظارات بوده است.
وضعیت عملیات رمادی به روایت العامری
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، همزمان با تأکید نخست وزیر عراق بر آزادی قریب الوقوع استان الانبار از اشغال تروریست‌های تکفیری، "هادی العامری" از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی و دبیرکل سازمان بدر نیز تأکید کرد: پیشروی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در نبردهای لبیک یا حسین(ع) فراتر از سطح انتظارات و پیش‌بینی‌ها بوده و به‌زودی پیروزی را بشارت خواهیم داد.

العامری گفت: پیشروی نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلبی بسیار گسترده و فراتر از سطح انتظارات و پیش‌بینی‌ها است و باندهای داعش شکست خورده‌اند.

وی افزود: دشمن بلافاصله پس از ورود ما شکست خورده و ما ده‌ها تروریست را به هلاکت رسانده‌ایم.

وی گفت دشمن بمبهای دست‌ساز را به‌عنوان شیوه شکست خورده رها می‌کند، اما به‌زودی پیروزی بر تروریست‌ها محقق خواهد شد.

احمد الاسدی از سخنگویان نیروهای داوطلب مردمی در یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز عملیات بزرگ لبیک یا حسین(ع) را اعلام کرد، وی از محاصره الرمادی از سه طرف و آزادی قریب الوقوع این شهر از اشغال داعش خبر داده بود.

پیشروی نیروهای مردمی و آزادی دو منطقه جدید در الرمادی


به گزارش الفرات نیوز، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای مردمی ادوات داعش را که قصد فرار از منطقه کیلومتر پنج در غرب الرمادی در منطقه ۳۵ را داشتند هدف قرار دادند که بر اثر آن شمار زیادی از داعشی ها به هلاکت رسیدند و ادوات آنها منهدم شد.

به گفته این منبع امنیتی فرار داعشی ها به دنبال پیشروی نیروهای مردمی در جنوب و غرب الرمادی و محاصره این تکفیری ها صورت گرفت و داعشی ها قصد داشتند از توفان گرد وخاک برای فرار استفاده کنند.

بازپس گیری دو منطقه «الطاش» و «الحمیره» در جنوب الرمادی


وزارت دفاع عراق اعلام کرد که دو منطقه الطاش و الحمیره را در جنوب الرمادی مرکز استان الانبار بعد از درگیری‌های شدید با داعش آزاد کرده است.

عملیات موفق گروه مقاومت اسلامی النجباء در منطقه تل البوجراد


جنبش النجباء که یکی از گروه های مردمی است با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی النجباء در درگیری با داعش در منطقه تل البوجراد در بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کرد.

عملیات «لبیک یا حسین» مقدمه ای برای قطع امدادرسانی داعش میان موصل و الانبار


کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: نبردی که روز گذشته شروع شده است مقدمه ای برای برای نبردهای اصلی است که شامل قطع امداد رسانی میان موصل و الانبار نیز می شود.

وی افزود: عملیات نیروهای مردمی شامل دو محور است؛ محور نخست به سوی مناطق النباعی والکسارات و ناظم التقسیم است ومحور دیگر شامل مناطق الاسحاقی و سید غریب و اطراف این دو منطقه است.سیطره بر این دو منطقه شریان ارتباطی تروریست ها را میان الانبار و موصل قطع می کند.عملیات لبیک یا حسین همچنین به منظور تامین امنیت جاده سامراء به شکل کامل ودور کردن خطر از آن است.الاسدی تاکید کرد: عملیات شاهد حجم بالای آتش خواهد بود به گونه ای که به دشمن مجالی برای تجدید قوا و آماده کردن طرح داده نشود.

محاصره داعشی‌ها در مناطق البوجواری و منطقه ۶۰۰ در شمال تکریت

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مردمی، تروریست ها داعش را در مناطق البوجواری و منطقه ۶۰۰ در شمال تکریت به محاصره درآورده اند.نیروی هوایی نیز ادوات تروریست های داعش را در منطقه الکسارات در استان صلاح الدین هدف قرار داده اند.

در این بیانیه همچنین از آزاد سازی ساختمان اداره دفاع در بیجی در استان صلاح الدین خبر داده شده و آمده است: الحویجه نیز مشمول عملیات لبیک یا حسین قرار می گیرد.
وزارت دفاع عراق از قطع خطوط امداد رسانی داعش در الرمادی خبر داد و بیان کرد: نیروهای امینتی و مردمی داعشی ها را از همه سو در محاصره قرار داده اند وعملیات آزاد سازی به خوبی پیش می رود.نیروهای امنیتی و مردمی منطقه المجره و العنکور اول و دوم و منطقه البو مرعی در مجاورت دریاچه الحبانیه و نیز جاده استراتژیک از روستای المجره و پل مجاور کیلومتر ۳۵ را از آزاد پس گرفته اند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین از هلاکت وزیر جنگ داعش که افسر عالی رتبه رژیم بعث سابق عراق بود به همراه ۱۷ داعشی دیگر در حمله نیروی هوایی عراق و نیز انهدام مرکز مهم ارتباطات داعش طی عملیاتی دقیق در ناحیه الدجیل در جنوب صلاح الدین خبر داده شد است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در عملیات آزاد سازی جاده استراتژیک روستای المجره و پل مجاور منطقه کیلومتر ۳۵ بیش از ۸۶ بمب کارگذاشته شده در این جاده خنثی شد در منطقه مجاور دریاچه الحبانیه و مناطق العنکور و المجره نیز ۴۰ بمب منفجر و خنثی شد.در این عملیات تعدادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند که برخی از آنها تابعیت پاکستانی داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
ان شاء ا... هادی العامری و قاسم سلیمانی
در سایه توجهات حضرت ولی عصر پایدار و پیروز باشند
پاکستان مرکز اصلی پرورش و صدور تروریست هاست.
ان شاءالله خداوند پیروزی را هرچه زودتر نصیبتان کند