پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کوبانی آزاد شد+ تصاویر

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۵
کد مطلب: 404071
مدافعان کوبانی اعلام کردند عناصر گروه تروریستی داعش به طور کامل از این شهر عقب‌نشینی کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، گروههای کُرد سوریه، شهر کوبانی موسوم به عین العرب را در شمال سوریه تحت کنترل گرفتند.

دیده‌بان حقوق بشر مخالفان سوریه اعلام کرد که کرد‌ها توانستند با در دست گرفتن کنترل منطقه «کانی عربان» و «مدرسه تشرین» و همچنین پیشروی در منطقه «مقتله» شهر کوبانی را از افراد مسلح گروه داعش کاملا پاکسازی کنند و این افراد را به خارج از شهر برانند.

این دیده‌بان افزود که نیروهای داعش در حال حاضر فقط در منطقه شرقی اطراف کوبانی حضور دارند. این منبع اعلام کرد که داعش اخیرا گروهی ۱۴۰ نفره از افراد ۱۸ ساله که تازه به این گروه افراطی پیوسته را به این منطقه اعزام کرده بود.

گروه‌های تحت حمایت کرد‌ها منطقه «مامید» و «ترمک» واقع در بین تپه مشته نور و جاده حلب –عین العرب را به دست گرفتند. کرد‌ها پس از درگیری شدید با داعش روز یکشنبه به داخل شهر پیروی کردند و مدرسه شریعت و مسجد سیدان را تحت کنترل گرفتند.

در عملیات مسلحانه بامداد روز دوشنبه (۶ بهمن)، گروه‌های مردمی کرد کوبانی تپه مشته نور را پاکسازی نموده و پرچم خود را بر فراز این تپه بر افراشته و راههای تدارکاتی داعش از طریق شهر حلب و رقه را قطع کردند.

«اوجلان ایسو» معاون شورای مدافع کوبانی تایید کرد که نیروهای داعش به طور کامل از کوبانی عقب‌نشینی کرده‌اند.

شبکه کردی رووداو به نقل از یکی از فرماندهان پیشمرگه‌ کرد که به عنوان نیروهای حامی دفاع از کوبانی عمل می‌کنند، خبر از آزادی کامل این شهر داده است.

بیرون راندن داعش از کوبانی شکست سختی برای این گروه تروریستی پس از چهار ماه درگیرهای سخت محسوب می‌شود.

این مهم‌ترین شکست داعش در سوریه از زمان ظهور در این مناقشه در سال ۲۰۱۳ است و به گفته تحلیلگران این شکست ضربه سختی به گسترش سرزمینی این گروه محسوب می‌شود.

داعش بیش از ۱۰۰۰ تن از اعضای خود را از آغاز حمله به کوبانی در شانزدهم سپتامبر از دست داده است.










نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *