پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۶۵

نامه سرگشاده علی مطهری به رئیس جمهور

شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 134774
 علي مطهري با ارسال نامه اي سرگشاده از اظهارات رييس جمهور در مورد مكتب ايراني انتقاد كرد.

متن اين نامه بدين شرح است:
جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد
رئیس‌جمهور محترم

با اهداء سلام ، سخنان جناب عالی در مصاحبه زنده با شبکه خبر سیما در روز جمعه 26/6/89 در واقع تبیین دوباره تز مکتب ایران به جای مکتب اسلام بود و حاکی از آن است که اجرای این تز یک برنامه طراحی شده از سوی آقای مشائی و جناب‌عالی برای جمهوری اسلامی است . برخی برنامه‌های روزهای اخیر مانند چفیه انداختن به گردن کوروش نمادین ، نیز این ظن قوی را تقویت می‌کند . بدیهی است که سخن گفتن از ایران باستان و شخصیت‌های آن دوره مانند کوروش در ذات خود اشکالی ندارد ، اما در جایی و فرصتی مانند مجمع عمومی سازمان ملل ، سخن راندن از تمدن ایران باستان به جای تمدن اسلامی و تبیین منشور حقوق بشر کوروش به جای حقوق بشر مورد نظر اسلام ، آنهم توسط مقام اول اجرایی نظام جمهوری اسلامی که منادی احیای تمدن بزرگ اسلامی است ، گذشته از کج سلیقگی ، حاکی از یک تز و پروژه در زمینه سیاست خارجی و داخلی است که البته آثار منفی زیادی از نظرصدور انقلاب اسلامی و نیز سرخوردگی اقشار متدین و حامی اصلی انقلاب که فرزندان خود را جز برای اسلام و تحقق آرمان‌های اسلامی فدا نکردند خواهد داشت .

بدیهی است که در منشور کوروش نقاط مثبت نیز وجود دارد ، اما اولاً موحد بودن کوروش مورد تردید است و به هر حال وی متدین به دین رسمی زمان خود نبوده است . ثانیاً رفتار وی با مردم بابِل با سیره انبیاء سازگار نبوده است . کوروش پس از فتح بابِل ، مردم بت پرست را به نام آزادی عقیده در بت‌پرستی خود آزاد گذاشت و این یعنی آزادی عقیده به سبک غربی ، در حالی که ابراهیم خلیل علیه السلام در زمانی که مردم از شهر خارج شده بودند وارد بتخانه شد و همه بتها را شکست مگر بت بزرگ ، و تبر را به گردن او انداخت و وقتی مردم از او سئوال کردند گفت کار بت بزرگ است و باعث شد که مردم به فطرت الهی خود باز گردند ، دست از بت پرستی برداشته به توحید باز گردند و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نیز پس از فتح مکه اولین کاری که انجام داد این بود که وارد کعبه شد و همه بتها را به دست علی علیه السلام شکست . در واقع ابراهیم خلیل و پیامبر اسلام زنجیر عقاید خرافی را از دست و پای مردم زمان خود باز کردند و آنها را آزاد كردند چون قصد استعمار آنها را نداشتند ، اما کوروش مردم بابِل را همچنان در زنجیر خرافات باقی گذاشت همچنان که ملکه انگلستان نیز در دوره استعمار هند وقتی وارد بتخانه‌های آن سرزمین می‌شد به نام آزادی عقیده بیش از خود هندی‌ها به بت‌ها احترام می‌گذارد ، زیرا او بهتر از هر‌کس دیگر می‌دانست که اگر این زنجیرها از دست و پای مردم هند باز شود دیگر او نمی‌تواند این ملت را استعمار و منابع ثروت او را غارت کند.

در اینجا توجه جناب عالی را به سخن شهید آیت‌الله مطهری در کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران جلب می‌کنم . گویی ایشان این گونه انحرافات را پیش بینی می‌کردند. ایشان در بحث آزادی عقیده و آزادی تفکر و فرق میان این دو می‌فرمایند:

« عده‌ی می‌گویند ببینید ما چه ملتی هستیم ! ما در دو هزارو پانصد سال پیش اعلامیه حقوق بشر را امضاء کردیم . کوروش وقتی وارد بابِل شد ، با این که خودش بت پرست نبود و تابع مثلاً دین زردشت بود ، مع ذالک گفت تمام معابد بت پرستی که در اینجا هست محترم است . پس ما ملتی هستیم طرفدار آزادی عقیده . این بزرگترین اشتباه است . از نظر سیاسی هر‌چه می‌خواهید تمجید کنید ، زیرا اگر کسی بخواهد ملتی را به زنجیر بکشد باید تکیه‌گاه اعتقادی او را هم محترم بشمارد ، اما از نظر انسانی این کار صد درصد خلاف است.»

اما سؤال من از جناب رئیس‌جمهور این است که آیا اصرار شما بر مطرح کردن مکتب ایران به جای مکتب اسلام به همان دلیلی نیست که آقای مشائی افاضه فرمودند که امروز در دنیا از مکتب اسلام نباید سخن گفت، زیرا از اسلام برداشت‌های مختلف وجود دارد ، بلکه باید از مکتب ایران سخن گفت.
اینجانب برادرانه و مشفقانه به جناب عالی نصیحت می‌کنم که برخی مواضع شما که با اساس اسلام سروکار دارد مانند آنچه در مسئله عفاف و حجاب اتفاق افتاد و آنچه در موضوع مکتب ایران رخ می‌دهد و به رغم مخالفت علمای بزرگ بر آنها اصرار می ورزید ، جایگاه شما را در میان توده مردم و اقشار متدین تنزل خواهد داد و تا حدودی تنزل داده است . رأی مردم به شما رأی به اسلام و حمایت از رهبری است ، اگر بر این گونه مواضع خود پافشاری کنید به زودی پایگاه مردمی خود را از دست خواهید داد و به اقشار سهل انگار نسبت به دین نیز نمی‌توان تکیه کرد .

با تقدیم احترام
علی مطهری
منبع:ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
آقاي مطهري چرا در مقابل سران فتنه كه اصل نظام و ولايت را نشانه گرفته اند خاموش ايد. و هر وقت آقاي احمدي نژاد هر حرفي زد شما مخالفت كرديد.؟
Latvia
آقاي مطهري لطفا كمي براي مردم بعنوان نماينده كار كن.
Iran, Islamic Republic of
...اما این نامه اش انصافا بد نبود .
دكتر مطهري منصفانه نقد ميكنن.ولي به قول دوستمون نميدونم چرا در مقابل اين همه كج رويهاي سران فتنه ساكتن؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بنده از مخالفان تز مکتب ایرانی هستم ولی به عقیده اینجانب جناب رئیس جمهور تاکید به مکتب انتظار که نتیجه متعالی مکتب اسلام است داشتند نه بر مکتب ایرانی .
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری تورا به مقدسات خودت سوگند !هرچه زودتر نمایندگی مجلس را کنار بگذار و به مطالعه رو کن ....
Iran, Islamic Republic of
ایشان تا کی می خواهند بر اساس ظن و گمان حرف بزنند؟
...
Iran, Islamic Republic of
رحمت خدا بر شهيد مطهري كه خلف صالح او پاسدار واقعي اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
مطهري هم محافظه كاره در حاليكه اينقدر گروه فتنه سبز انواع توهينها را كرد ايشان سكوت را اختيار كرد و حالا ...
Iran, Islamic Republic of
من نميدونم كه اين اقاي مطهري چرا نسبت به اين همه تعطيلي مجلس حرف نميزنه !!!!
Iran, Islamic Republic of
درذوالقرنین بودن کوروش اتفاق نظر وجود ندارد . و اگر تاریخ شاهنشاهی را خوب بخوانیم در تمجید کوروش که حامی اصلی یهود بوده زیاد تبلیغ شده یعنی یهودی ها در جا انداختن کوروش به عنوان ذوالقرنین نقش اساسی دارند و در واقع بیشتر از ما یهودی ها از کوروش تعریف می نمایند .
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک درس خوانده و شخص معتقد و ملتزم به مبانی اسلامی تمام سخنان مطهری را گوش دادم هیچ نکته ای از انتقادات ایشان را متوجه احمدی نژاد نمی بینم.
سخنان ایشان از سر عزت بود و التزام به اسلام .
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از مطهری :ما می توانیم از گذشته ی آبا واجداد خود سوال کنیم یا نه ؟
واگر دیدیم که مکتب آنان در 2500سال قبل توحیدی و مطابق مبانی وآموزه های نورانی اسلام بوده آیا حق داریم بیشتر خوشحال شویم؟
آیا این عزت و افتخار نیست که در در دورانی که خیلی از تاریخ آن خبر نداریم ولی بدانیم که آنان به جای غوظه خوردن در جهالت ، دارای اندیشه های در حد خود والا بوده اند.
Iran, Islamic Republic of
نجات دادن یهود در 2500سال قبل یک عمل انسانی بود نه تایید جنایات آنها در فلسطین در 2500 سال قبل .
قطعا اگر الان کوروش زنده بود تمامی این صهیونیست ها را از دم تیغ میگذراند.
Iran, Islamic Republic of
شایدنگرانی این نماینده درموردمکتب ایرانی وجناب مشایی بجاباشد ولی درمورد رئیس جمهور بی موردو نابجاست...خودایشان هم توضیح دادندکه کوروش متعلق به2500سال پیش وقبل ازظهوراسلام واهل بیت ووجودنازنین امیرالمومنین است..وهمچنین نباید تقدیرازکوروش رابه حساب ملی گرایی و یاحمایت ازحکومت پادشاهی گذاشت زیرا قاجاروپهلوی آبروی ایران غیرت وعزت ایران وایرانی رالگدمال کردند...
هدف آقای احمدی نژادازسخن گفتن ازمنشورحقوق بشرکوروش درسازمان ملل این است که یک پادشاه ایرانی غیرمسلمان رابه رخ مستکبران عالم ومدعیان حقوق بشربکشاند...
وامروزایرانیانی بابرترین دین الهی( اسلام ناب محمدی) واززجنس کوروش هستندکه میتوانند جهان رامدیریت کنند...
Iran, Islamic Republic of
نقد منصفانه ای بود ولی هدف نقاد چیزی جز دلسوزی بود
Iran, Islamic Republic of
مشكل اينجاست كه امثال آقاي مطهري دوست ندارندمردم ازافتخارات گذشته ونياكان ما چيزي بدانند
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري لطفا مراجعه كنيدبه آثار علامه طباطبايي (استادشهيدمطهري) كه كورش كبير را ذوالقرنين موردنظر قران فرمودند
روح شهید مطهری شاد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری
ما هم از دست ... و مکتب ایرانی بیزاری میجوییم و اعلام میکنیم حزب فقط حزب علی
Iran, Islamic Republic of
اولا خیلی از بزرگان ما می گویند کوروش همان ذوالقرنین هست. ثانیا حمله ایشان به اقای احمدی نژاد سیاسی است. سلام و درود بر دکتر احمدی نژاد.
Iran, Islamic Republic of
سخنان اقای احمدی نژاد از نظر مفهوم و ماهیت کلام با مشایی مغایرت دارد بی خود جنجال نکنید
واقعا اونقدر که دانشمند ایرانی مسلمان مثل ابن سیما ملاصدرا و ... داریم ایا سایر ملل اسلامی داشته اند ؟این تنها یک نمونه است
بی شک ایران خدمات بی نظیری در جهت رشد و گسترش اسلام داشته و منظور احمدی نژاد هم همین بوده.
Iran, Islamic Republic of
انتقادشان كاملا منصفانه وخير خواهانه ميباشد ...
Iran, Islamic Republic of
مطهري دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری تمام تلاش دشمنان ما این است که ما را از هویت خود جدا کنند. هویت ما همان تاریخ ماست، البته تاریخی که در آن نکات مثبت وجود داشته باشد.
آیا نمی دانید که چرا کشوری مانند اسرائیل تمام تلاش مذبوحانه و مخفی خود را انجام می دهند تا در سرزمین اطراف خود و حتی در زیر مسجد قدس اثری یا شیی پیدا کنند ؟ بله به این خاطر تا بگویند که ما نیز هویت داریم یعنی ریشه داریم ریشه ای که باید به آن افتخار کنیم. در همه جای جهان این چنین است اما ما ایستاده ایم تا بگویم کشور ما از سی سال پیش درست شد. این خطرناک ترین تدبیر برای این ملت است. جوانان ما و فرزندان ما اگر کشور ما را بی هویت تصور کنند که چنین شده است در آن صورت چه خواهیم داشت. بله ملتی بی هویت . بی ریشه
دوما: آقای رییس جمهور گفتند که « من نمی گویم در کوروش اشکالاتی نبود ولی ما به نقاط مثبت او اشاره می کنیم تا در جهان بگویند ایرانی وحشی نیست و سران آن مانند بیشتر کشورها خونخوار نبوند
و چه فرق است بین کوورش و مثال شما، آیا انگلستان به دعوت مردم هند آمد و آن جا را اشغال کرد یا به نیت تبدیل هند به سرزمین سوخته؟ حتما دوباره تاریخ آن را بخوانید.
آیا کوروش در جایگاهی بود که با پیامبران عزیزی که نام بردید مقایسه شود چرا شما از نوح و عیسی و دیگر پیامبران مثال نزدید که با تدبیر و به آرامی مردم را هدایت می کردند و در اجرای احکام اول مردم را آزاد نگذاشتند و ....؟
به نظرم الان اگر شهید مطهری بودند این مصاحبه احمدی نژاد را تحسین می کردند. چون او موقعیت شناس بود و درود بر روح او.
Iran, Islamic Republic of
شما نگاه کنید که هر وقت رهبری بر وحدت تاکید می کند، مطهری وارد می شود و با تهمت پراکنی علیه دولت، وحدت را خدشه دار می کند؛ وقتی که رهبری بر "بی اعتبار نکردن نهادهای نظام" توصیه می کنند، مطهری سریعا به واسطه بی پایه ترین حرف ها، دولت را منحرف معرفی می کند!
شما چگونه چنین کسی را که صریحا روبروی ولی فقیه می ایستد را بزرگ می کنید؟!
سزای رفتارهای ضدرهبری مطهری، توبیخ شدید است، نه تکریم!
ما به دور از شما سیاست بازان، پشت رهبری ایستاده ایم و جلوی قدرت ورزی های مطهری و امثال او می ایستیم.
Iran, Islamic Republic of
چقدر راحت تهمت میزنه!! :
((...حاکی از آن است که اجرای این تز یک برنامه طراحی شده از سوی آقای مشائی و جناب‌عالی برای جمهوری اسلامی است.))
این طرز حرف زدن با فرد دوم نظام درسته!؟
Iran, Islamic Republic of
واقعاٌ چرا آقاي مطهري كه خود را بزرگ زاده مي داند در مقابل اين همه انحرافات مسلم سران فتنه هيچ نمي گويد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اقاي مطهري
چرا در مقابل اين همه قتنه و زيرپا گذاشتن اصول موضع نگرفتيد ولي در مقابل صحبتهاي احمدي نژ‍اد ریز مي شويد تا از اين همه صحبتهاي منطقي ايراد جزيي را بگيريد .
آيا اين صحبتها با اصول وحدت كه امام خامنه اي بارها به آن تاكيد مي فرمايند منافات ندارد ؟ به خود بياييد و از اين همه تفرقه و كينه توزي دست برداريد؟
خدايا عاقبت امور همه ما را ختم به خير فرما.
Iran, Islamic Republic of
اين همه رهبر معظم فرمودند مسائل را اصلي فرعي كنيد
باز هم آقاي مطهري در حاشيه هستند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مشایی ببیش از اینکه به رئیس جمهور مشاوره و یاری برسانند با تز های نا مفهوم و غیر شفاف سبب کج برداشتی برخی خواص از جمله دکتر مطهری می شوند
Netherlands
نجات يهود در 2500 سال پيش يعني نجات قوم حضرت موسي(ع) از دست حاكم زمانه بخت النصر.كاملا مشخص است كه صهيونيستها در آن جايي ندارند.
همچنين استاد پدر علي مطهري علامه طباطبايي ذوالقرنين بودن كوروش را نسبت به ديگران نزديكتر مي دانند.و قرآن كريم نيز از ذوالقرنين تعريف كرده است.
همچنين حرف علي مطهري از روي خير خواهي نيست بنابراين ارزشي ندارد.
Iran, Islamic Republic of
ما ملت ایران هر کداممان یک سیاستمدار هستیم و خوب میدانیم چون رئیس جمهور به خواسته های شما تن نمیدهد اینچنین او را مورد نکوهش و سرزنش های بیخودی قرار میدهید حرف های دکتر عالی بود
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری این خواص بی بصیرت به فکر تنزل جایگاه خودش در بین مردم باشد که جرات نمی کند دیگر بیاید نماز جمعه
که اگر بیاید باز هم همان شعار ... را خواهد شنید
-------
اگرچه مخالف نظر جهان نیوزه اما امیدوارم انتشار بدید ...
United States
با سلام

الان چشم دنیا به دهان دکتر احمدی نژاد در مقر سازمان ملل دوخته است. و این فرد درست بهمین دلیل دق دلیش را خالی میکند. ضمنا من نظرات کاربران را خوندم, نه نامه او را.
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر بالاخره علی مطهری لحن درست حرف زدن رو یاد گرفت
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري با فرض ذوالقرنين بودن كوروش اديان مسيري تكاملي دارند و قوانين الهي كم كم بر مردم نازل مي شود و نكته ي ديگر اينكه حساب بابل از بقيه ي دنيا جداست آنجا نفرين شدست بت پرستي و فتنه در آنجا سيري فرا تاريخي دارد . ضمنا كوروش به نيت افزايش قلمرو بابل را گرفت نه به نيت بت پرستي آن ها دليلي ديگر كه وقتي بت هاي جايي را مي شكنند كه در آن جا موحديني باشند كه به جاي بت ها خداپرستي را رواج دهند و همچنين شكستن بت ها منوط به آشكار شدن خرافات آن هاست
یه بار حرف درست زد این علی آقا
Iran, Islamic Republic of
این اهانت بزرگی است به رئیس جمهور هفتاد میلیون ایرانی.

چرا علی مطهری به خود اجازه می دهدد هر گاه اتفاقی افتاد فورا بگوید: "این از قبل طراحی شده بود"؟؟!!
در قضایای انتخابات و قضیه شعارهای مردم در 14 خرداد هم ایشان چنین ادعای غیر قابل اثباتی داشتند.

درست نیست ایشان به خود اجازه میدهد در هر قضیه ای سریعا موضعگیری تندی علیه دولت و شخص رئیس جمهور کند. حساب مشایی جداست ولی رئیس جمهور بسیار بیشتر از امثال مشایی تابع و محب اسلام هستند. باید به ایشان کمک کرد که در مسیر درست تر فکر کنند و سخن بگویند.
از برکات این گونه سخنان رئیس جمهور این است که می توان با صحبت با ایشان که در برابر مکتب اسلام خاضع هستند ایشان را در مسائل اعتقادی تقویت بیشتری نمود و دست و زبان امثال مشایی را از آلوده کردن فکر و زبان رئیس جمهور بازداشت. باید این وضعیت را به یک فرصت تبدیل نمود.
Iran, Islamic Republic of
انظر الی من قال.لا انظر الی ما قال.
اینجانب طرفدار عملی شدن شعارهای زیبای دکتر احمدی نژادم ولی برخی تذکرات را نیز میپذیرم. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.
Iran, Islamic Republic of
خيلي ازاعراب تلاش كردند وكتابها نوشتند كه اسكندر مقدوني رابه عنوان ذوالقرنين معرفي كنند ولي امثال علامه طباطبايي ،علامه حسن زاده آملي ودكترعلي اكبرولايتي بادليل برهان ومنطق ثابت كردند كه كورش كبيرذوالقرنين است نه اسكندر وحالاجالب است كه آقاي مطهري حرف اعراب رامي زند
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فرزند خلف شهيد مطهري
کاش البته بعضی جاها زیاده روی نکنن
Iran, Islamic Republic of
اولا این آقای مطهری که اصالت خود را فراموش کرده بداند که ما از نوادگان کوروش هستیم وافتخار ما کوروش هست اتفاقاً لحظه ای که رئیس جمهور محبوب داشت در این خصوص صحبت می کرد اشک در چشمان خانواده من جمع شده بود و غصه صلابت گذشته را می خوردیم ...
Iran, Islamic Republic of
من با اين كه احمدي نژاد و قبول ندارم و يك سبزم اما حرف احمدي حرف ملت بود و ملتي كه گذشته خود را نداند محكوم به نابودي است و نميدانم چرا فاطمه رجبي و علي مطهري از گذشته خود ميترسن و سر ستيز با ايران دارن مشكل اونها اينه كه هر چيزي نمي خوان سر جاي خودش ببينن هر گلي يه بويي داره ...
متاسفانه با اين رفتارها نه تنها خدمت به اسلام نيست بلكه نتيجه عكس دارد.
Iran, Islamic Republic of
از آقاي علي مطهري متشكريم. حقا كه فرزند صالح علامه شهيد مطهري هستند. زنده باد.
Iran, Islamic Republic of
درود بر فزرند شهید مطهری
هر کی هر جا یه نقد میکنه سریع مگید نمایندگی رو بزاره کنار. عزیز من باید نقد بشه ایشون که نعوذ بالله امام که نیست
حتی رهبری هم انتقاد دارند همونطوری که خودشون فرمودند.
شما همش عینک خوش بینی زدید.
Iran, Islamic Republic of
خیلی برای مطهری متاسفم
تا کی دشمنی وتخریب
امیدوارم بعد از این بیشتر واقع بین
باشد
Iran, Islamic Republic of
هر چند کلا آقای احمدی نژاد را بیشتر از مطهری قبول دارم اما این بار آقای مطهری درست گفته اند.
Iran, Islamic Republic of
دولت داره مظلوم واقع میشه...
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد رییس جمهور محبوب ایران
Iran, Islamic Republic of
با اینکه علی مطهری با .... خود در مجلس دیگر وجهه ای ندارد ولی در این زمینه درست گفته است. البته امیدوارم این اظهارات در راستای دیگر اظهارات ضد احمدی نژادی نباشد. در هر حال خدا داند!
Iran, Islamic Republic of
هر چند كه از علي مطهري به خاطر مزاج ..... خوشم نمياد، ولي اين حرفش حرف درستي است.
به به، به به این بصیرت حاجی تا حالا کجا بودی؟
شما چقدر تیز بین هستید،خدا رو شکر بالاخره یه یادی از شهید مطهری کردید. همیشه سراغ گفته ها و نطق های طلایی ایشان بروید.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
کوروش مدنظر رئیس جمهور، همان ذوالقرنین علامه طباطبایی است. تا نظریه ای از چنین شخص بزرگی وجود دارد نمی توان با اتهامات افراد ..... نظیر مطهری به دیگران اتهام باستان گرایی زد.
خدا را در قضاوت هایتان در نظر بگیرید و اینقدر راحت به دولتی که بر نظریه علامه طباطبایی تاکید دارد، تهمت نزنید.
Iran, Islamic Republic of
پس از مدتها يك حرف درست وسنجيده زد اميدوارم من بعدهمينگونه باشد از مواضع درست همه حمايت ميكنند
با همه انتقاداتی که به مواضع بعد از انتخابات علی مطهری دارم ولی در این مورد کاملا با ایشون موافقم
United Kingdom
خون پدر بزرگوارت تو رگهاته
احمدي نژاد نيز بي اشكال نيست ولي علي مطهري كينه توز است. اشكالات احمدي نژاد در قبال خدمات او به ايران و جهان اسلام هيچ است. چشم ديدن داشته باش اخوي. ببين ... ذره اي از شجاعت رييس جمهور محبوب اين ملت را دارند.
Iran, Islamic Republic of
چه دلیلی داره دکتر مطهری با دکتر احمدی نژاد عداوت داشته باشه؟؟
دکنر احمدی نژاد هم جایز الخطاست و ... و باید با بصیرت اینو پذیرفت و در این مورد کاملا حق با آقای مطهری است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمود احمدی نژاد منتخب 70 میلیون ایرانی ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت حقا که خون شهید مطهری در رگهایش جاریست
United States
جناب مطهری لطفا مطالعات تاریخی خودتان را بیشتر کنید شما اساس ایران و ایرانیت را خدشه دار کردید اجداد شماها و نسلهای اینده تان به دیگر ابنا بشری چگونه معرفی کرده و خواهند کرد؟
Iran, Islamic Republic of
یه حرف درست زد!
نظر شهید مطهری(ره) که در متن این نامه آمده است باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا امام (ره) توجه به کتب و آثار این شهید والامقام را تاکید کرده اند. "به روح امام و استاد مطهری صلوات"