جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
اعلام جدیدترین راهکار برای تحقق جهاد اقتصادی؛

جبران كم كاري ها در سال جهاد اقتصادی با تبلیغات

سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 174374
هیچ یک از نهادهای مسئول که حدود ۱۰۰ روز از سال جدید و یا بهتر بگوییم سال جهاد اقتصادی می گذرد دست به کار نشده و هیچ اقدام عملی برای اجرایی شدن این فرمان رهبری برنداشته اند.

به گزارش جهان، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود امسال را به عنوان سال جهاد اقتصادی خوانده و انتظار داشتند حرکت کشور به سوی پیشرفت و تعالی یک حرکت جهادگونه باشد.

يكي از اساسي‌ترين محورهايي كه بدخواهان نظام اسلامي از اول انقلاب و به ويژه در سال‌هاي اخير آن را مورد آماج حملات خود قرار دادند، علاوه بر مسئله تهاجم فرهنگي، مسئله اقتصاد بوده است.

اما با نگاهی به آمارها و عملکرد قوای مختلف و سایر نهادها و سازمان ها که فکر می شد باید در این رابطه حرکت قابل توجهی انجام بدهند و تا به حال این فرمان بر زمین مانده و هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است.
باید توجه داشت که مقام معظم رهبری مسئولان را از برخورد شعاری و بنرنویسی در این باره پرهیز داده بودند. به نظر می رسید در سال جهاد اقتصادی باید رنج مردم به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی به پایان می رسید که این گونه نشده است.

متأسفانه مسئولان و بخشهای مختلف اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی با موضوع جهاد اقتصادی همان برخوردی را می کنند که مسئولین فرهنگی با هشدار مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی داشتند.
اما نکته قابل توجه در این باره بالا گرفتن اختلافات سیاسی در سطح مسئولین در این چند ماه بوده که به نظر جهاد اقتصادی را تحت شعاع قرارداده است. بی توجهی دولتمردان به موضوع جهاد اقتصادی از مسایلی است که این روزها به وضوح دیده شده و باید فکری به حال آن کرد.

نکته قابل توجه میزان شعارها و تبلیغاتی است که درباره جهاد اقتصادی در رسانه ها و از سوی مسئولین داده میشود. به نظر میرسد جهاد اقتصادی هم به وضعیت اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف و کار مضاعف دچار شده و با آن به صورت یک شعار برخورد شده است.

برخورد شعاری با عناوین سال ها، که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای سال ها نام گذاری می شود در طی سالیان گذشته به یک رویه تبدیل شده است، تا جایی که حضرت آقا به عدم برخورد شعاری با عنوان سال جدید تاکید کردند.

مقام معظم رهبری به شدت مخالف برخورد سطحی با مسایل از جمله نامگذاری سال ها بوده و در آخرین فرمایشات خود، در حرم رضوی در نوروز امسال فرمودند:
" گاهى اوقات اين شعارى كه ما براى سال اعلام ميكنيم، بعد ناگهان مى‌بينيم همه‌ى در و ديوارهاى تهران و شهرهاى ديگر پر شده از تابلو، كه اين شعار رويش نوشته شده. اين فايده‌اى ندارد. گاهى كارهاى پرهزينه‌اى انجام ميگيرد؛ چه لزومى دارد؟ آنچه كه من از مسئولين و از مردم عزيزمان توقع دارم، اين است كه اين شعار را بشنوند، باور كنند و دنبال كنند. تابلو كردن و در و ديوار را پر كردن و عكس زدن و اينها هيچ لزومى ندارد. اگر هزينه‌اى نداشته باشد، لزومى ندارد؛ اگر هزينه داشته باشد، اشكال هم دارد. هيچ لزومى ندارد كارهاى پرهزينه را انجام بدهند ".

گفتنی است لفظ جهاد اقتصادي حكايت از جديت و اهتمام ويژه و جهادگرايانه دارد كه بايد بخشي از آن حالت تهاجمي و بخش ديگر آن داراي ويژگي‌هاي پيشگيرانه و هشدارهايي باشد كه مورد توجه قرار گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ازقدیم گفتند یه جوالدوز به خودت بزن یه سوزن به مردم،شما بگید ببینیم در این "حدود100روز"چه کردید؟ چه کمکی کردید که این صحبت و فرموده آقا تحقق پیدا کنه؟ شماروبه خدا قسم غیر از پرداختن به جای اینکه به مسائل اصلی برسید به مسائلی که همواره از طرف آقا مسائل فرعی شناخته شده چه کردید ؟