پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دور دوم مذاکرات در ژنو برگزار شد

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 425276
دیپلمات‌های ایرانی و آمریکایی دومین دور مذاکرات خود در ژنو را به ریاست وزرای خارجه‌شان آغاز کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا در ژنو، سوئیس، با هدایت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا،‌ هتل اینترکانتیننتال آغاز شد.

ساعاتی پیش نیز تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا در گفتگوهایی که ظاهرا یک روز به طول خواهد انجامید، با یکدیگر دیدار کرده بودند.

ظریف شب گذشته و پس از ورود به ژنو گفته بود: "در ژنو آخرین وضعیت مذاکرات را بررسی خواهیم کرد و براساس آن تصمیم خواهیم گرفت."

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود مذاکرات هسته‌ای در وین برای نگارش پیش‌نویس توافق سیاسی و سه ضمیمه فنی آن پیشرفت بسیاری طی هفته‌های اخیر داشته است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران همراه کری در سفر به ژنو که در رویترز منتشر شد، افزود: "ما واقعا اعتقاد داریم که می‌توانیم این امر را تا ۳۰ ژوئن [۹ تیر] به سرانجام برسانیم و تمدید را در نظر نداریم."

وی با اشاره به اینکه برنامه کاری کری در ماه ژوئن به گفتگوهای هسته‌ای ایران اختصاص خواهد یافت، افزود: "ما اکنون در مسیر خوبی برای پیشرف تقرار داریم و کاملا اعتقاد داریم که تا ۳۰ ژوئن می‌توانیم کار را به سرانجام برسانیم."

مقامات ارشد آمریکایی همچنین اعلام کرد که مذاکرات نهایی احتمالا در وین انجام خواهد شد. وی گفت: "تصمیمات بسیاری موکول به سطح سیاسی شده است. به همین دلیل مشاهده می‌کنید که درگیری کری بیشتر شده است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *