پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷۳
24 ساعت بعد از وعده احمدی نژاد؛

هدیه تاریخی و مجلل رئیس جمهور به یک پروفسور آمریکائی+عکس

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 128672
پس از اعلام دستور رئيس جمهور ظرف كمتر از 24 ساعت، خانه ای مجلل و تاريخی در اختیار ريچارد فراي قرار گرفت.

به گزارش جهان  طي مراسمي سند تفاهمنامه اهداي خانه مسكوني نیز به پروفسور ريچارد فراي تقديم شد. 

استاندار اصفهان، در مراسم اهداي منزل مسكوني و تاريخي در شهر اصفهان به پرفسور ريچارد فراي در جمع خبرنگاران گفت: پروفسور ريچارد فراي كه به دعوت شوراي عالي امور ايرانيان در همايش بزرگ ايرانيان مقيم خارج حاضر شده بود، خواست تا جسدش پس از مرگ در كنار زاينده رود دفن شود و به دستور رئيس جمهور در اين مراسم قرار شد كه خانه‌اي در شهر اصفهان به ريچارد فراي اهدا شود. 

گفتنی است به خواست پروفسور ريچارد فراي مقبره‌اي در كنار رودخانه‌ زاينده‌رود در جوار آرامگاه پروفسور آرتور آپرام پوپ ايرانشناس بزرگ آمريكايي در كناره شمال شرقي پل خواجو در ابتداي پارك مشتاق در نظر گرفته شده است.
همچنین این خانه تا زمان حیات پروفسور در اختیار وی خواهد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مبارکش باشه . همه دستورات دکتر تو 24 ساعت اجرایی می شن یا چون چشم ایشون رنگیه مسئله فرق می کنه ؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی؟من نمی فهمم این خانه را با این عظمت برای چی دادند؟قرار چه گلی به سر ما بزنه.چه روزگاری شده
Iran, Islamic Republic of
باورم نمی شه.خدا شانس بده.یعنی این آقا انقدر مهمه که عمارت تاریخی بهش هدیه کردند
Iran, Islamic Republic of
1) این خانه را برای سکونت بهشان داده اند، نه اینکه سندش را به اسم او بزنند و بفروشد و برود.
به او مثل یک مسافر در این خانه نگاه کنید.
2) این همه غربی ها، کرور کرور برای جذب نخبگان ما خرج می کنند و همه به این هوشمندی ان ها آفرین می گویند، بعد عده ای از این ابتکار رئیس جمهور برای تشویق نخبگان غرب برای خدمت به ایران، ایراد می گیرند!!
آفرین بر رئیس جمهور که پیشرو نخبگان ایران بوده است.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم لیاقت این هدیه کریمانه را داشته باشد.ای کاش یک همایش هم برای نخبگان سیستان و بلوچستان می زاشتن.اونا خونه تاریخی هم نمی خوان....
Iran, Islamic Republic of
این خانه از پول کیست؟
Iran, Islamic Republic of
خدا شانس بده ما برای این آب و خاک مقطوع النسل شدیم و در 46 سالگی تک و تنها با یک دنیا درد و معلولیت زندگی میکنیم کسی هم نمیگه خرت به چند بذل و بخششهاش مال پروفسور آمریکاییه. و دردناکتر اینکه همین آقای ....در زمان ...حاضر نشد ضریب عوارضی که میخواستند بنا حق از من بگیرند را کم کند حالا چنین بذل و بخشش میکنند. باشد تا اگر قیامتی بود برادران را ملاقات خواهیم کرد.:(((((
Iran, Islamic Republic of
از پرفسور های مملک خودمون پرفسورتره این آقا؟
یادمه 2 3 سال قبل پرفسور عظیمی (دانشگاه سیستان و بلوچستان) توی سفرش به آمریکا سکته میکنه و همونجا فوت میکنه
اما جسدشون به ایران آورده نمیشه و همونجا توی دیار غربت دفن میشن!
Iran, Islamic Republic of
...
همیشه افراط تفریط روهم به دنبال داره.
Iran, Islamic Republic of
میشه بگید این آقای به اصطلاح پرفسور چه کار مهمی برای این مملکت ... راستی یک سوال به پرفسورهای ایرانی چی میدید لابد روادید خروج از کشور
Iran, Islamic Republic of
خیلی حرکت زیبایی بوده.
Iran, Islamic Republic of
با ديدن اين تصاوير اشك از چشمانم جاري شد .
كجاست آن خوراك، پوشاك ، مسكن و ... ايراني و اسلامي ما .
Iran, Islamic Republic of
کاش یه کم هم در مورد این ایرانشناس مطلب میذاشتید تا همه بدونن که این آقا چه کمک های شایانی در زمینه شناساندن ایران بزرگ به جهانیان علی الخصوص آمریکائیها کرده . شما باید منصف باشید. من طرفدار حزب و سیایت و اینجور چیزا نیستم ولی این آقا رو خوب میشناسم.
شیطنت شما هم جالبه!
Iran, Islamic Republic of
سلام. بنده به برخی از عملکردهای آقای احمدی نژاد انتقاد دارم اما باید عرض کنم که شما ببینید وقتی یک نابغه ایرانی و یا استاد علمی به کشوری دیگر میرود چه استقبال و پذیرایی از او میشود، حال این هدیه که نشان دهنده روحیه علم دوستی و مهمان دوستی ما ایرانی ها هست با تیتر گمراه کننده شما و البته انتقاد برخی از دوستان نا اگاه مواجه شده است. با این حال همه مختارند که نظرات خود را بیان دارند و انتقاد عامل اصلی سازندگی امور است. در ضمن شما میبینید که هنگامی که یک بیسواد فراری هم که به ان طرف میرود چقدر او را تحویل میگیرند. البته این را انان خود از سنت های ما ایرانیان به سرقت برده اند که قدر مهمان را باید دانست چه رسد به اینکه مهمان فردی علمی و ایران شناس غربی باشد.
Iran, Islamic Republic of
اونها به نخبگان ایران خونه، ماشین، زن، پول و امکانات میدن ما میگیم خاک بر سر ما حالا که ما تکرار کردیم بازم باید بگیم خاک بر سر ما
... میگین نه سری به نوشته های زیر بزنید.
Netherlands
اینکه این خانه را به ریچارد فرای هدیه داده اند آیا به این معنی است که فردا بعد از مرگ او بازماندگانش در آمریکا ادعای مالکیت این خانه را می توانند بکنند؟ اگر اینطور باشد که این کار احمدی نژاد کار خیلی غلطی است. اینکه ریچارد فرای در باره ایران تحقیق کرده و کتاب نوشته به دلیل علاقه شخصی خودش در مورد تاریخ و فرهنگ ایران بوده و بابت آن نباید به او هدیه تعلق بگیره. بعلاوه من خودم چند فیلم از او دیده ام که در آنها فارسی صحبت می کنه یعنی تلاش می کنه که صحبت کنه و باید بگویم که اصلا قادر نیست فارسی را خوب و بدون غلط صحبت کنه. تعجب می کنم که این اگر کتاب های فارسی را به انگلیسی ترجمه کرده پس چرا زبان فارسی اش اینقدر ضعیف است. ایرانی ها بدون اینکه متخصص و تحصیلکرده باشند به خارج میایند و خیلی از آنها زبان های کشور مربوطه را ظرف یکی دو سال به طور کامل یاد میگیرند که باعث تعجب خود این خارجی ها می شود اونوقت این ریچارد فرای با اینکه دکتر و تحصیل کرده هم بوده و به قول معروف سال ها هم در مورد زبان فارسی تحقیق کرده و در مورد ایران و فرهنگ فارسی کتاب نوشته و ترجمه کرده با این حال فارسی را در حد یک بچه دبستانی هم بلد نیست.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اصل هدیه دادن اشکالی ندارد اما این عمارت آنچنانی چه مفهومی دارد
Iran, Islamic Republic of
دریافتی من از دولت 100000تومنه با9سرعایله پرفسورفرای ازشما عاجزانه تقاضای کمک دارم برای رضای خدا به من کمک کنید به امام حسین گرقتار دانشگاه آزادم واسه شهریه بچه هام ازت ممنونم....
Iran, Islamic Republic of
بابا چقدر دست و بالشون بازه سه سوته مهیا شد غول چراغ جادو هم نمی تونه به این سرعت یه همچین کاری بکنه اون وقت ما کارمنان قراردادی 2 ساله نامه و طومار برای ریاست محترم جمهور در خصوص تبدیل وضعمون نوشتیم هنوز هیچ پاسخی دریافت نکردیم .ای کاش آمریکایی بودیم شاید خواستمون اجابت می شد.
Iran, Islamic Republic of
همه چيز شده باب ميل غربيها و سبك وسياق و روش انها حتي مبارزه با انها.جالبه ! اگر يك عضو هيئت علمي بخواهد حتي يك نامه به رئيس جمهور بدهد ممكن نيست و يا بخواهد از وام خريد خانه استفاده كند امكان ندارد چون افزايش 25 ميليوني ان ابلاغ نشده(بيش از يكساله) و تا اخر عمر در تب وتاب بيخانگي ميسوزد و ميسازد ولي قيافه امدن كه با خرج ملت باشه خيلي كيف داره. خرج كه از كيسه ملت بود بخشنده شدن چه اسان بود گور .... هيئت علمي و مخترع و مكتشف ايراني
United States
عزیزانی که اینکار رو یک کار حمایت از نخبه های خارجی در مقابل حمایت غربی ها از نخبه های ما می دونن باید توجه کنن که در خود خارج هم چنین بذل و بخشش هایی انجام نمی شه و سطح حمایت غربی ها از اساتید خودشون اصلا قابل مقایسه نیست با اساتید مهمان از دیگر کشورها . دوما بحث بر سر سرعت انجام این دستوره . چطور بسیاری از مصوبات مجلس به بهانه وقت نداشتن رئیس جمهور ابلاغ نمی شه و حتی مصوبات دیگه دولت با وجود گذشت ماهها اجرایی نمی شند این دستور برای خارجیها فوری اجرایی می شه .
بیگانه پرستیم. قربونت برم .بابای من از این آدم بیشتر برای این مملکت زحمت کشیده .الان هم بنده خدا نمیتونه نفس بکشه .ولی جناب رئیس جمهور ......
Iran, Islamic Republic of
از كيسه خليفه ميبخشند كاش به خانم پورچراغي و خانواده اش كه در روستايي در كرمانشاه در يك چادر مندرس با همسر مريض و دو دختر نوجوان سر ميكنند كمكي ميشد شرح حالشان چند هفته پيش در روزنامه هابود.
Iran, Islamic Republic of
او در خانواده سوئدی‌تبار در ایالت آلاباما زاده شد و بعد به همراه خانواده به ایلی‌نوی نقل مکان کرد. در دوران نوجوانی با مطالعه داستان‌های تاریخی به شرق و تاریخ آن علاقمند شد و به همین سبب هم‌زمان با تحصیل در رشته فلسفه در دانشگاه ایلی‌نویز، در رشته تاریخ نیز.....
Iran, Islamic Republic of
اما احمدی نژاد گفته بود یک واحد آپارتمان به او می دهد!
این خانه حیف است. باید موزه شود.
Iran, Islamic Republic of
ایشان مهمان ایران هستند در این خانه و طبق گفته‌ی دولت این خانه پس از مرگ ایشان به موزه تبدیل خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
آقاي رئيس جمهور من هم جواني ايراني هستم ماهي 450 هزار حقوقمه و 230 هزار ميدم به اجاره خونه قسط و فيش و خوراك هم به كنار امارتي دم دست نداريد؟
این کار چند نکته داره:
1-هدیه نیست و تا پایان عمر در اختیارشه
2-سایر اندیشمندان رو به ایران شناسی ترغیب میکنه
3-وجه نوع دوستی و مهمان نوازی ایرانیان رو تقویت میکنه
.......
Iran, Islamic Republic of
اونها برای جذب مغزها چه خرجهایی می کنن اونوقت ما یه خونه دادیم به یکی ببینید چقدر شلوغش می کنید .
China
این نشانه مهمان نوازی ایرانیان است. از رییس جمهور و پروفسور فرای تشکر می کنیم. امیدواریم که خدا به هر دوی آنها طول عمر عنایت کند.
Iran, Islamic Republic of
خوبه ،خرج که از کیسه ی بیت المال بود حاتم طائی شدن آسان بود!کاش کمی هم به سیره ی پیامبر که اشداء علی اکفار و رحماءبینهم بودند توجه میشد. البته محبت به این انسان خیلی هم خوبه ولی در شرایطی که برخی از نخبه های خودمون مشکلات اقتصادی دارند این چنین خرجی درست است؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای ریس جمهور گفتند یک آپارتمان، این چاپلوسان چه کرده اند. هر چند این بنده خدا به زور زنده است و عمرش به سکونت در این مکان قد نمی ده.
Japan
کاش یه مقدار از نقش ایشون در شناسوندن تاریخ و تمدن ایران می نوشتید تا دلایل این کار رییس جمهور بهتر روشن بشه.
Iran, Islamic Republic of
خدماتی که این آمریکایی برای ایران کرده است مستحق بیش از این هدیه ها می باشد.
Iran, Islamic Republic of
این فقط یک امری تشریفاتی است آن پرفسور بیکار نیست که بیاد وقتش اینجا تلف کند فقط پس مرگش وی را دراینجا دفن میکنند پس دوستان خیلی حرص نخورند که چرا رئیس جمهور همچنین کاری کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
ما هم دوست داریم در ایران بمیریم. مستاجر هم هستیم. دکتر احمدی نژاد لطفا
Iran, Islamic Republic of
مال ملته . مال خودش نيست كه قيمتشو بدونه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای سایت جهان و برخی نظر دهندها متاسفمم. جناب فرای از زمان دکتر مصدف توسط علی اکبر دهخدا عنوان رسمی ایران دوست رو بهش دادند. تا حالا 20 کتاب و ده ها مقاله براس شناخت ایران به جهانیان به رشته تحریر درآورده ... می گن تلاش های اینپروفسور بوده که نام ایران در دانشگاه ها و مراکز علمی و تاریخی زنده بمونه ... اگر شما حقوق ماهیانیه یه استاد معمولی را در ماه حساب کنی و در تعداد سالهای خدمتش ضرب کنی خلیی بیشتر از این خونه می ارزه چه برسه به یک پروفسور . در ثانی این اقدام یه کار نمادین برای تجلیل از زحمات اونه که برخی بیننده ها به کوته بینی ...
Iran, Islamic Republic of
قرار نيست ما وقتي به جايي رسيديم خاصه خرجي كنيم
به قول شاعر چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است
ما كم محتاج نان شب داريم انوقت چنين خونه اي را به كسي بديم كه معلوم نيست فردا براي چه كسی به ارث ميذاره من همسر شهيد دفاع مقدس مي شناسم با 5 تا دختر خونه نداره !!!!!!!!!!!!!!!!!
آيا ما در مقابل خدا پاسخگو نيستينم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چيزي كه منو متعجب كرده پيگيري دستورات رئيس جمهوره.آيا واقعا براي كارهاي مردم كشورمان هم به اين سرعت عمل ميشه؟! راستي اگر خود جناب پروفسور اين نظرات رو بخونه به نظر شما چه فكري با خودش ميكنه ؟؟؟ به نظ من شايد از نوشتن اينهمه كتاب و مقاله درباره ايران پشيمون بشه و بگه : مارو باش تاحالا روي ديوار كيا يادگاري مينوشتيم!
Iran, Islamic Republic of
دم احمدی نژاد گرم.این پروفسور امریکایی بسیار بیشتر از انچه که فکرش را بکنید برای ما زحمت کشیده است و مانند برخی ها خودی ها به ایران خیانت نکرده است پس مبارکش باد.
Iran, Islamic Republic of
خیلی از مردم مشکل خانه دارند و بعضی هم اصلا خانه ندارند و تابستان و زمستان در خیابان و پارک ها روزگار می گذرانند اگر یکی از این افراد جلوی رئیس جمهور قرار بگیره ایشون چه جوابی دارن بدن؟ از کسی مثل آقای احمدی نژاد که خانه ساده ای دارن بعیده.
Iran, Islamic Republic of
این خونه که تا حالا بدون استفاده مانده بوده حالا چهارتا گردشگرم میرفتند این خونه را ببینندیا نه حداقلش اینه که تاحالا همه دنیا خبری ازین خونه شنیدند وما هم شایدتشویق بشیم بعدهاکتاب یا مقاله ای از ایشان بخونیم
Iran, Islamic Republic of
بابا چند وقت دیگه به رحمت ایزدی میره بعد دوباره خونه بر میگرده دست خودمون...پیرمرده دیگه
Iran, Islamic Republic of
با اهداي اين خانه موافقم. چرا كه اين كار، ايران شناسان كشورهاي غربي را نسبت به روحيه مهمان نواز و مهربان ايراني آشنا مي كند و مي تواند تبليغ خوبي باشد.
Iran, Islamic Republic of
مال ............. دیگه , میده به این و اون. عجب آدم سخاوتمندیه !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کاش این خانه را در اختیار دکتر علی اکبر سرفراز قرار میدادید که شصت سال با گرمای سوزان بوشهر و برازجان و بیشاپور و بادهای شلاق گونه غرب نبرد کرد و بیش از سه برابر وزن خود اثار نفیس را کشف و تحویل موزه های ایران نمود و دهها اتلال را حفاری و بسیاری از بناها را مرمت کرده اند
Iran, Islamic Republic of
اين پروفسور كيست چه نفعي به ايران دارد.
Iran, Islamic Republic of
من يك ايراني هستم
در آپارتمان 42 متري كه 12 ميليون تومان رهن كرده ام زندگي مي كنم آن هم نه در بهترين نقطه تهران بلكه در يكي از همين كوچه پس كوچه هاي ميدان امام حسين ع
Iran, Islamic Republic of
یک جانباز جنگ تحمیلی و یک دنیا شرمندگی برای خانواده
Iran, Islamic Republic of
بهتر نيست به جاي گرفتن ژست بشر دوستانه و... بي خانمانهاي خودمان را كه در هر كوي و برزن ،زير درختان وسط بزرگراهها، زير پلها،كنار سرويسهاي بهداشتي پاركها ووو...ساكن هستند جمع كنيم؟؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
کاش یک دونه از این خونه ها رو به جانبازان شیمیایی که چند سالی بیشتر زنده نیستند می دادن ..........کاش بزرگان و مفاخر ایرانی که در دنیا هم شهره هستند به این دید نگاه می شد..اگه همچین امکاناتی دراختیارشان بود الان در خارج از ایران نبودن
Iran, Islamic Republic of
به این میگن قدرت مهر و عطوفت و فهم ایرانی .

دوستت دارم دکتر
Iran, Islamic Republic of
چيزي ندارم بگم
ايشان صدها كتاب خوانده تازه فهميده ايران خوبه من بدبخت بچه ايران از همون اول گفتم ايران خوبه ولي چون محلي از اعراب ندارم بايد براي اينكه زنم را ببر خونه و از اين بلا تكليفي نجات پيدا كنم بايد عين سگ بدوم وبه اين و اون روبزنم وبراي دوميليون وام ازدواج ماهها برم وبيام . بخدا همه اينها.............. من كه از اينها نميگذرم
Iran, Islamic Republic of
انشاالله ثواب اينكار ذخيره قبروقيامت

شما بشود . گور پدر صدهاهزارجواني

به جهت نداشتن پول رهن نميتوانند

خانه اي 40 متري اجاره كرده وبا

دختري كه چند سال عقد كرده

اوست ازدواج نمايد .
Iran, Islamic Republic of
1- تفاوت امکانات غربی و شرقی این عمارت کاملا به چشم می خورد بخصوص حمام ها
2- آماده کردن چنین عمارتی به این سرعت غیر ممکن است مگر اینکه از قبل چنین جایی را آماده کرده بودند و الان رئیس جمهور آن را اعلان کرده باشد. به سیستم حمام مدرن آن توجه کنید.
Iran, Islamic Republic of
این عمل یک اقدام سمبولیک وپسندیده است.ولی ایکاش سایراوامر رییس جمهور هم اجرایی میشد .مثل توقف اقدامات بانکها درمصادره منزل مسکونی70متری یک مهندس که حاصل25سال تلاش وزحمت ویک اشتباه بزرگ(دریافت وام ناچیزواقدام به ایجادواحدصنعتی کوچک وعدم توانایی بازپرداخت اقساط بعلت مشکلات اظهر من الشمس)بانک کار خودشو میکنه و هیچ گوش شنوایی نداره.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش رئيس جمهور همين طور كه اين كار را سريع به ثمر رساندند فكري هم به حال ما در مسكن مهر شاهين شهر استان اصفهان ميكردند كه از سال 1386 تا امروز هنوز دنبال قطعه زميني براي ساخت ميگردند چه برسد به ساخت آن .فاصله ما تا همين منزل زيبا پرفسور 15 دقيقه بيشتر نيست
Iran, Islamic Republic of
البته بعضی عزیزان خیلی ناراحت نباشند.
آن پروفسور نحیفی که من دیدم خیلی چند سالی بیش به این خانه نیاز ندارند.
باقی افراد خودشان را در نوبت بگذارند و بعد از مدتی مطالعه و تحقیق در مورد ایران و ایرانی و شناساندن آن به جهانیان در اواخر عمر چند صباحی بدون داشتن حق مالکیت در آن زندگی کنند! به شرطی که واقعا ایران را دوست داشته باشند!
Iran, Islamic Republic of
من يك جوان 34 ساله .اگه آقاي احمدي نژاد يك خانه هم به من مي داد من ازدواج مي كردم.
Iran, Islamic Republic of
هزاران نفر توی این مملکت هستند که سرپناهی ندارند کسی به فکر اونا نیست!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شكر اگر براي خودمون نداريم براي ديگران كه داريم.
Iran, Islamic Republic of
هنوز پاداش پایان خدمت بسیاری از بازنشستگان پرداخت نشده بعد آقای رییس جمهور از اموال مردم بذل و بخشش می کنند؟!!!!!!!!!!!

این بود عدالت؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
این پروفسور یعنی اینقدر به درد ایران می خورد؟
Iran, Islamic Republic of
به خاطر تحريف تاريخ ايران به ايشان جايزه داده اند.
Iran, Islamic Republic of
فقط يك جمله بگم كه حرامش باد.
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدی نژاد من هم به خاطر اینکه خانه جدا ندارم در حال به هم زدن نامزدی ام هستم ، لطف کن یه نظری هم به هموطناتون کنید.(چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است)
Iran, Islamic Republic of
اگر رئيس جمهور عزيزمان ميدانستند كه يك جانباز نخاعي هم هست كه براي تآمين اجاره منزل و ديگر هزينه هاي كمر شكن زندگي مجبور است دو جا كار كند ؛ حتماً براي رفع اين گرفتاري بنده نيز يك دستور ميدادند.
Iran, Islamic Republic of
اي كاش منم يه خارجي بودم فقط همين!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز:
لطفاً خبر را کامل بخوانید. این خانه تنها تا زمان زنده بودن پروفسور ریچارد فرای در اختیار وی است. نه اینکه سند ششدانگ به نام ایشان زده باشند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا كار خيلي خوبي كرده،من موافقم.
Iran, Islamic Republic of
این یک حمله فرهنگی به امریکا است، آفرین.
Iran, Islamic Republic of
فقط همین ........ بدهند به من کافیه!!!!!