شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

جامعه‌روحانیت درانتخابات لیست‌مجزا نمی‌دهد

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 381572
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد که تشکل متبوعش در انتخابات مجلس به دنبال ارائه لیست مجزا نیست و برای ائتلاف با سایر تشکل‌های اصولگرا تلاش خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری خود با خبرنگاران نتایج جلسات اخیر جامعه روحانیت مبارز را تصریح کرد و در پاسخ به سوالی درباره عدم واکنش جامعه روحانیت مبارز به تایید صلاحیت نشدن هاشمی رفسنجانی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به اینکه ما پایبند به سازوکارهای قانونی هستیم، آنچه که شورای نگهبان مبنا قرار داد و اعلام نظر کرد، آن را قانون تلقی می‌کنیم و در برابر قانون واکنش منفی نشان نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از بنیانگذاران جامعه روحانیت هستند و ما برای ایشان احترام ویژه‌ای قائلیم. اکنون هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مورد احترام مقام معظم رهبری هستند و جامعه روحانیت هیچگاه تعرض به ایشان و نادیده گرفتن جایگاه ایشان را برنمی‌تابد و همواره سعی کردیم احترام ایشان محفوظ بماند، اما جامعه روحانیت تابع قوانین کشور است و از آن عدول نمی‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری جامعه روحانیت از حجت‌الاسلام روحانی حمایت نکرد، گفت: البته بخشی از اعضای مرکزی جامعه روحانیت از آقای روحانی حمایت کردند، اما از آنجا که آقای روحانی تحت عنوان مجموعه اصولگرایی به انتخابات ورود نکرد، ما هم به بحث کاندیداتوری ایشان ورود نکردیم.

مصباحی‌مقدم افزود: جامعه روحانیت درصدد بود تمام کسانی که تحت عنوان جریان اصولگرایی ورود کردند، به ائتلاف برساند که البته به نتیجه نرسید. اما در نهایت انتخابات ریاست جمهوری انتخابات خوبی بود و با انتخاب حجت‌الاسلام روحانی دبیرکل جامعه روحانیت صریحا بیانیه داد و این پیروزی را به ایشان تبریک گفت و در جلسات جامعه روحانیت هم دولت دائما مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی برهمین اساس تصریح کرد: البته این حمایت ما به معنای قبولی صددرصد تمام تصمیمات و اقدامات دولت نیست و حتما مناقشاتی نسبت به برخی مسائل و اقدامات دولت داریم، اما از آنجا که حمایت از دولت اهمیت بالاتری دارد، این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار نیست که بخواهد حمایت از ایشان را مورد مناقشه قرار دهد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنان خود درباره ارزیابی جامعه روحانیت از جلسات اصولگرایان که با محوریت حجت‌الاسلام تقوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اقدام آقای تقوی اقدام شایسته‌ای است و تلاش این است که حداکثر شخصیت‌ها و احزاب و گروه‌های اصولگرا را گردهم بیاورد. این حرکت در راستای ایجاد ائتلاف در میان جریان اصولگرایی است که براساس برخی انتخابات گذشته دچار واگرایی شده بودند و ما از هر اقدامی که سبب شود افراد اصولگرا گرد هم بیایند و به هم نزدیک شوند، حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته طبعا آنچه که اتفاق افتاده این است که هنوز همه احزاب و گروه‌ها را فرا نمی‌گیرد، اما ما ناامید نیستیم که این حرکت بتواند نسبت به همه جمعیت‌ها و شخصیت‌های اصولگرا شمول پیدا کند و فراگیر باشد.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری به این ائتلاف اصولگرایان می‌پیوندد یا خیر، گفت: نسبت به جبهه پایداری به صورت خاص موضعی را ندیده‌ام که این جبهه آماده پیوستن به این ائتلاف باشد. اما ما ناامید نیستیم و اگر بتوانیم حداکثر جریانات اصولگرایی را به این جمع گردهم بیاویم، به همان میزان خود را موفق می‌دانیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آقای ناطق در جلسات جامعه روحانیت شرکت می‌کند یا خیر، خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ناطق نوری از انتخابات سال ۸۸ در جلسات جامعه روحانیت شرکت نکرده اما از وی مکررا دعوت شده تا در جلسات حضور یابد اما هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از ظرفیت حجت‌الاسلام ناطق در مجلس آینده استفاده می‌کنید، تصریح کرد: ما تمام تلاش‌مان را در این راستا انجام خواهیم داد.

مصباحی‌مقدم در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص مصوبات جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز جلسات متعددی را تشکیل داده که آخرین جلسه آن سه‌شنبه هفته اینده بود و مصوباتی را برای فعالیت سیاسی اصولگرایان داشتیم که می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد و کمک بزرگی برای انتخابات آینده مجلس باشد.

وی با اشاره به این مصوبات گفت: کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز به عنوان کمیته انتخابات مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد فعالیت‌های انتخابات آینده را سیاستگذاری و هدایت کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در این کمیته ۲ کارگروه تشکیل شده است که یکی از این کارگروه‌ها انتخابات مجلس خبرگان را که همزمان با انتخابات مجلس بعدی برگزار می‌شود، پیگیری می‌کند تا در این انتخابات جامعه روحانیت و جامعه مدرسین هماهنگ باشند و کارگروه دوم نیز پیگیری انتخابات مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد.

مصباحی‌مقدم برهمین اساس گفت: همواره بر این روش بوده و خواهیم بود که مبنا را ائتلاف جریانات اصولگرایی قرار دهیم و سعی کردیم تا مجموعه گروه‌های اصولگرا را به هم نزدیک کنیم. لذا مدیریت آن را بر عهده کارگروه مجلس شورای اسلامی گذاشتیم. البته اینگونه نیست که جامعه روحانیت در عرض گروه‌های اصولگرای دیگر وارد انتخابات شود و لیست مجزا دهد و تلاش ما این است که مجموعه گروه‌های اصولگرا بتوانند به لیست واحدی برسند و در این زمینه با همه گروه‌های اصولگرایی گفت‌وگو کرده و خواهیم کرد و امیدواریم این تلاش نتیجه‌بخش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *