سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

دونگا بار دیگر سرمربی برزیل شد

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 371672
سرمربی پیشین تیم ملی برزیل بار دیگر هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کنفدراسیون فوتبال برزیل پس از استعفای اسکولاری تصمیم گرفت دونگا را بار دیگر به سمت سرمربیگری سلسائو منصوب کند. این مربی ۵۰ ساله پیش از این بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ هدایت زردپوشان را بر عهده داشت.

دونگا در دوره قبلی که روی نیمکت برزیل نشست در ۶۰ بازی ۴۲ پیروزی و تنها ۶ شکست در کارنامه خود به ثبت رساند. او برزیل را در سال ۲۰۰۷ به قهرمانی کوپا آمریکا و در سال ۲۰۰۹ به عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها رساند ولی پس از اینکه برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ مقابل هلند تن به شکست داد از سمت سرمربیگری این تیم اخراج شد.

دونگا در اواخر ماه آگوست بازیکنان موردنظرش را به اردوی تیم ملی برزیل دعوت خواهد کرد جایی که سلسائو خود را آماده حضور در تورنمنت چهار جانبه‌ای می‌کند که تیم‌های کلمبیا، اکوادور و آمریکا در آن حضور خواهند داشت.

اسکولاری در سال ۲۰۰۲ موفق شد برزیل را به عنوان قهرمانی در جام جهانی برساند اما در جام جهانی ۲۰۱۴ بدترین نتایج فوتبال این کشور از سال ۱۹۷۵ تا به حال را رقم زد و در نهایت استعفایش را به رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل تقدیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *