جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
پلیس فتا؛

هشدار به بانوان درباره شبکه‌ اجتماعی

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 441674
شبکه‌هاي اجتماعي مجازي با راهبرد مشخص و با هدف يکسان سازي فرهنگي به عنوان خطری خاموش در کمین بانوان ایران زمین محسوب می شود.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ حبيب‌الله رجبلي رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان گفت: از ويژگي‌هاي جامعه ايراني، ارزشي و ديني بودن آن است، اين موضوع برخواسته از ريشه و اساس تاريخي با فرهنگ بسيار غني بوده و ارزش انسان به عنوان موجودي محوري در جهان امروزي بي بديل است و همين انسان فضاهاي مجازي را ايجاد کرده و آن را مديريت مي‌کند.

وي افزود: زن در جامعه ايراني از ارزش و اهميت بالايي برخوردار بوده و پاکدامني و نجابت زن در جامعه ايراني خواسته تمام افراد است.

سرهنگ رجبلي تاكيد كرد: شبکه‌هاي اجتماعي مجازي با راهبرد مشخص و با هدف يکسان سازي فرهنگي و ايجاد بحران هويت در جوانان در حال شکل‌دهي اجتماعاتي مجازي است که آثار و تبعات و آسيب‌هاي جدي آن در دنياي واقعي، نمود عيني مي‌يابد.

وي اضافه كرد: طبق نظر آنان، زن به عنوان يکي از اهداف در جنگ نرم مي‌بايست به عنوان کالا در خدمت آنان قرار گيرد، لذا بمباران اطلاعاتي آن هم بصورت خزنده و خطرناک سعي در سوء استفاده از اين قشر را دارد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان خاطرنشان كرد: کاربران ايراني نيز بدون اطلاع از نحوه تنظيمات حريم خصوصي و محرمانگي اطلاعات، با ارزش‌ترين اطلاعات و خصوصي‌ترين تصاوير را بدون رعايت کمترين اصول عرفي و اخلاقي در اين شبکه‌ها منتشر کرده و لذا بيش از ساير کاربران در جهان آسيب‌پذير بوده و در معرض سوء استفاده مجرمان اينترنتي قرار مي‌گيرند.

سرهنگ رجبلي گفت: در صورتي که اين تصاوير در اختيار مجرمين قرار گيرد بدون شک براي يک دختر و زن ايراني مي‌تواند تبعات سنگين روحي و اخلاقي و حيثيتي را به دنبال داشته باشد و لذا به شبکه‌هاي اجتماعي که ادعاي محرمانگي اطلاعات را مي‌کنند اعتماد نکنيد زيرا اين شبکه‌هاي ابزاري در جهت تغيير ساختار‌هاي فکري و فرهنگي جامعه هستند.

وي در ادامه افزود : پرونده‌هاي زيادي با موضوعيت هتك حيثيت كه بيشتر مربوط به قشر خانم‌ها بوده به پليس فتا ارجاع و درحال رسيدگي مي باشد.

سرهنگ رجبلي متذكر شد: لذا به شهروندان توصيه مي شود، در خصوص فعاليت‌هاي خود در فضاي مجازي بخصوص شبكه‌هاي اجتماعي دقت لازم را داشته باشند و به راحتي اطلاعات شخصي خود را بصورت اشتراك در اختيار مجرمين قرار ندهند.

وي در پايان ابراز كرد: پليس به صورت قاطعانه با مجرمين اين فضا برخورد قانوني خواهد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *