جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱

تشبیه جالب قزوه از نسبت میان ایران و سوریه

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 356174
علیرضا قزوه شاعران حلقه آفتابگردان‌ها را به رصد اتفاقات روز جامعه مسلمین به ویژه کشور سوریه فراخواند و گفت: مَثَل ما و سوریه مَثَل دو خانه چوبی همجوار است که اگر یکی از این خانه‌ها آتش بگیرد، ساکنان خانه دیگر نمی‌توانند آرام و بی‌دغدغه بخوابند.
تشبیه جالب قزوه از نسبت میان ایران و سوریه
به گزارش جهان به نقل از مشرق، ‌علیرضا قزوه در اختتامیه نخستین اردوی بانوان شعر انقلاب اسلامی که به همت موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب برگزار شده بود شاعران جوان را به خلق دیدگاه‌های تازه و بدیع دعوت کرد و با اشاره به پیروی شاعران جوان‌تر از مدهای شعری و استفاده آنان از واژگان و وزن‌های محدود و مشابه آنان را به شکستن این مدها فراخواند.

توصیه‌ای دیگر او به این جمع که تعداد زیادی شاعران جوان و تازه‌کار نیز حضور داشتند استفاده این گروه از وزن‌های کوتاه بود و گفت وزن بلند برای شروع کار خوب نیست چرا که در وزن بلند حشو زیاد داریم و در این مرحله شاعر جوان برای پر کردن وزن مجبور از استفاده از کلمات غیر ضروری می‌شود و در نهایت ما با یک زبان شل و ول در شعر مواجه می‌شویم.

او با طرح خاطره‌ای در این بیان گفت: من بعد از اولین تجربه شعری‌ام که در روزنامه‌ام چاپ شد که فکر می‌کنم نیمایی هم بود به سراغ مرحوم سیدحسن حسینی رفتم و ایشان مرا به سرودن رباعی و دوبیتی در آغاز کار تشویق کرد و گفت در قالب کوتاه دست شاعر بازتر است وزن کوتاه است حشو و اضافات کمتر است محدودیت قافیه نیست و در این قالب شاعر نفس کم نمی‌آورد.

این شاعر انقلاب در بخش دیگر سخنان خود ورود به حوزه‌های آئینی و بی‌تفاوت نبودن نسبت به اتفاقات روز جامعه مسلمانان را مهم‌ترین وظیفه شاعران خواند.

قزوه با اشاره اینکه همه شاعران بزرگ ما بدون استثنا برای حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) و همچنین امیرالمومنین علی مرتضی (ع) شعر دارند گفت بعضی‌ از تازه واردها گول می‌خورند که شعر آئینی و ارزشی نباید گفت در صورتی که برای شاعران بزرگ و نامدار ما با همین مهم گمراه شده است.

وی شاعران حلقه آفتابگردان‌ها را به رصد اتفاقات روز جامعه مسلمانان به ویژه کشور سوریه فراخواند و گفت: مثل ما و سوریه مثل دو خانه چوبی همجوار است که اگر یکی از این خانه‌ها آتش بگیرد ساکنان خانه دیگر نمی‌توانند آرام و بی‌دغدغه بخوابند چرا که به زودی آتش گریبان آنها را نیز خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه پیروزی‌های مسلمانان مدیون مقاومت‌های مردمی است به تاثیرگذاری حزب‌الله لبنان، کارگران افغانستانی و بچه‌های پایین شهر کشورمان در حفظ حریم حرم حضرت زینب (س) و همچنین تغییر معادلات منطقه به نفع مسلمانان پرداخت و گفت پیروزی‌های مسلمانان مدیون همین‌ها است و معادلات را همین‌ افراد عوض کردند نه توافقنامه‌های ژنو ۲ و ۳.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درایت آقای قزوه ستودنی است.
خدا ایشون رو حفظ کنه.