پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سلمان فارسی در اصفهان جان می گیرد

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 376578
شهردار اصفهان گفت: ساخت سریال سلمان فارسی در دستور کار یکی از فیلم‌سازان برجسته کشور است که طی مذاکرات اولیه کارخانه قند به شهرک سینمایی تبدیل می‌شود و این طرح توسعه منطقه ۱۵ اصفهان را به دنبال دارد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در حاشیه اولین دیدار مردمی خود با اهالی منطقه ۱۵ شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۰ ماه از الحاق منطقه ۱۵(خوراسگان) به اصفهان می‌گذرد و در این مدت طرح‌های زیربنایی و زیرساخت‌های لازم انجام شده که می‌توان به راه‌اندازی سیستم اطلاع رسانی و شبکه فیبر نوری در این شهرداری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هنوز طرح تفصیلی منطقه ۱۵ از سوی کمیسیون ماده ۵ ابلاغ نشده است، اذعان کرد: شورای اسلامی شهر برای توسعه این منطقه یک طبقه به ارتفاع ساخت و سازهای تمام محلات این منطقه اضافه کرده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد در حوزه معاونت حمل و نقل و عمران در منطقه ۱۵ در طی ۱۰ ماه گذشته تاکنون تصریح کرد: اصلاح هندسی ۱۳ خیابان و گذر، هوشمندسازی تقاطع‌ها با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان، اجرای ۱۷ طرح ایمنی، احداث دو ایستگاه دوچرخه و راه‌اندازی ۳ خط جدید اتوبوسرانی در منطقه ۱۵ از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک است.

وی از آسفالت معابر اصلی و فرعی در منطقه ۱۵ سخن به میان آورد و ادامه داد: با هزار و ۴۰۰ تن آسفالت معابر اصلی روکش شده که ۱۰۷ درصد پیشرفت داشته است همچنین با ۶ هزار و ۲۰۰ تن آسفالت معابر فرعی روکش شده است.

سقاییان‌نژاد اضافه کرد: در طی ۱۰ ماه گذشته تاکنون ۲۰ هزار تن آسفالت در سطح منطقه ۱۵ توزیع شده است که نسبت به سال‌های گذشته رشد ۴ برابری نشان می‌دهد.

وی از مطالعات اجرای خط BRT در منطقه ۱۵ خبر داد و خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل در حال مذاکره با بخش خصوصی برای اجرای این طرح است.

شهردار اصفهان با اشاره به وجود کارخانه قند و ایجاد مسایل زیست محیطی در منطقه ۱۵ اذعان کرد: کارخانه قند با مساحت ۹۰ هکتار وجود دارد که به طور حتم باید از این مکان منتقل شود و به همین منظور مذاکرات اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت سریال سلمان فارسی در دستور کار یکی از فیلم‌سازان برجسته کشور است؛ طی مذاکرات اولیه مطرح شد این کارخانه قند به شهرک سینمایی تبدیل شود که به طور حتم با تحقق این طرح شاهد توسعه و اعتلای منطقه ۱۵ می‌شویم.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه چندین محله در محدوده کارخانه قند از بوی نامطبوع کارخانه قند گلایه دارند، بیان کرد: امید است شرکت تعاونی کارخانه قند به تعهدات خود عمل کند.

وی به الحاق ۱۱ روستا خوراسگان به شهر اصفهان اشاره و اضافه کرد: لازم است محرومیت در این محلات را با الویت‌بندی و زمان‌بندی رفع کرد چرا که در مدت کوتاه نمی‌توان محرومیت‌زدایی نمود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با احداث تقاطع غیرهمسطح در روبروی کارخانه قند به عنوان یکی از تقاطع‌های رینگ چهارم به سمت مناطق ۷ و ۱۴ بسیاری از مشکلات این منطقه به خصوص محله خاتون‌آباد مرتفع می‌شود که امید است با همکاری سازمان راه و شهرسازی این مهم عملیاتی شود.

وی از طرح‌های در دست اجرای منطقه ۱۵ در سال جاری سخن به میان آورد و گفت: احداث مجتمع تجاری و اداری در خیابان ابوذر، تملک ادامه خیابان‌های سردار باقری و شهدای ستار، تملک خیابان‌های الله اکبر، فاز اول کمربندی شرق و اراضی فضای سبز حیدرآباد در سال جاری صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمام هم و غم مدیریت شهری ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه ۱۵ است تا شاهد توسعه و آبادانی در این منطقه باشیم که این مهم با مشارکت، همدلی و وحدت کلمه بین شهرداری و مردم تحقق می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *