جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یک زیردریایی جدید به ارتش افزوده می‌شود

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 421305
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ساخت تجهیزات دفاعی نشان دهنده توانایی بالای نیروی دریایی در تأمین امنیت دریاهای آزاد است، گفت: به‌زودی زیردریایی جدیدی به توان دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق می‌شود.
به گزارش جهان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان "برنامه‌ای که برای ارتقای توان دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی کرده‌ایم ابتدا پرورش نیروهای انسانی مورد نیاز است" اظهار داشت: استفاده از توانایی دانشگاه‌های کشور و تأمین تجهیزات مورد نیاز در دریاهای آزاد مانند خلیج فارس، باب‌المندب و اقیانوس هند از تدابیر نیروی دریایی ارتش برای ارتقای توان دفاعی است.

وی با ابراز اینکه نیروهای نظامی باید تمرین‌های لازم برای استفاده بهتر از تجهیزات را انجام دهند تا بتوانند در مقابل هر تهدیدی مقابله کنند، گفت: ارتقای توان دفاعی کشور با این‌گونه اقدامات ارتقا می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه الحاق ناوشکن دریایی جمهوری اسلامی ایران "دماوند" در اسفندماه سال گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: این ناوشکن مطابق با علم و دانش روز ساخته و به توان دفاعی کشور اضافه شد.

سیاری با بیان اینکه ساخت تجهیزات نظامی نیروی دریایی بستر زمانی خاص خودش را دارد، گفت: در آینده اتفاقات خوبی در زمینه ساخت تجهیزات نظامی تحقق می‌یابد و زیردریایی جدیدی نیز به توان دفاعی نیروی دریایی ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ساخت تجهیزات دفاعی نشان دهنده توانایی بالای نیروی دریایی در تأمین امنیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاهای آزاد است.

وی با ابراز اینکه اهمیت سواحل مکران به این سبب است که کشور ایران را به‌صورت مستقیم به اقیانوس‌ها وصل می‌کند، اظهار داشت: یکی از بزرگترین امتیازها برای هر کشوری اتصال به قطب جنوب است و با توجه به اینکه سواحل مکران ایران را مستقیم به قطب جنوب متصل می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیاری با اشاره به اینکه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران حدود ۶ سال است که در خلیج عدن، باب‌المندب و شمال اقیانوس هند برای مبارزه با دزدان دریایی حضور دارد، بیان کرد: در حال حاضر سی‌وچهارمین ناوگروه نیروی دریایی در ورودی باب‌المندب مستقر شده و به‌دنبال برقراری امنیت برای کشتی‌ها‌ست.

وی با اعلام "در مدت زمان استقرار نیروها در این مناطق ابتدا به‌دنبال تأمین امنیت برای کشتی‌های کشور هستیم" خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۵ مورد کشتی‌های سایر کشورها را کمک کرده‌ایم و چند شب پیش یک کشتی هنگ‌کنگی را از دست دزدان دریایی نجات دادیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *