پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
هاآرتص خبر داد

طرح جدید اوباما برای احیای مذاکرات سازش

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 411108
در حالی که علی رغم تلاش های رئیس جمهور آمریکا مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین، آوریل سال گذشته بدون دستیابی به توافقی مشخص به بن بست رسید، باراک اوباما قصد دارد روند مذاکرات سازش را بار دیگر از سر بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آی ۲۴ نیوز نوشت: در حالی که تنش ها در روابط تل آویو و واشنگتن بالا گرفته و دور آخر مذاکرات سازش نیز به بن بست رسیده است ولی به نظر می رسد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هنوز تسلیم نشده و ظاهرا قصد دارد روند مذاکرات سازش را بار دیگر احیا کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت: باراک اوباما هنوز تمایل زیادی دارد تا تلاش جدی دیگری را برای دستیابی به پیشرفت در روند سازش بین اسرائیل و فلسطین آغاز کند. این در شرایطی است که حدود ۲ سال به پایان دوره ریاست جمهور باراک اوباما فرصت باقی است.

یک مقام ارشد کاخ سفید امروز جمعه به هاآرتص گفت: تصمیم در خصوص ادامه روند مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطین، تنها پس از برگزاری انتخابات ۱۷ مارس اسرائیل اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: ما منتظر تشکیل دولت جدید در اسرائیل و رویکرد آن در خصوص این مساله خواهیم بود. ولی در یک سال و نیم تا ۲ سالی که اوباما در کاخ سفید خواهد بود، مجبور هستیم تا این مساله را حل و فصل کنیم چرا که زمان علیه ما کار می کند.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: ما می خواهیم زمان مناسبی را برای یک تلاش دیگر و بهبود شرایط در مساله فلسطین- اسرائیل، پیدا کنیم.

هاآرتص در ادامه گزارش داد: اگر از سرگیری مذاکرات سازش یک امکان قابل دسترسی برای دولت جدید اسرائیل نباشد، کاخ سفید سایر گزینه ها را رد نخواهد کرد، گزینه هایی مثل ارائه یک طرح جدید به روز شده به جامعه بین المللی برای حل و فصل مساله فلسطین و اسرائیل. این طرح جدید می تواند شامل اصولی در چارچوب راه حل تشکیل دو کشور باشد که جان کری وزیر خارجه آمریکا، اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان سال ۲۰۱۳ و اوایل ۲۰۱۴ میلادی بر روی این طرح کار کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *