جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴۱
۲۲۵
درباره پیامی که بیشتر حجم آن پرخاش به مردم ایران است؛

آقای روحانی! عامل اصلی حمله به سفارت عربستان، عملکرد دولت شماست

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 465307
حجت الاسلام حسن روحانی سه بند از پیام پنج پاراگراف خود را به محکومیت حمله مردم به سفارت عربستان اختصاص داده و می گوید:" مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد."
آقای روحانی! عامل اصلی حمله به سفارت عربستان، عملکرد دولت شماست
گروه سیاست جهان نيوز ـ دکتر حسن روحانی پس از گذشت نزدیک به ۲۵ ساعت از اعدام "آیت الله نمر باقر النّمر" در پیام تسلیتی ضمن محکوم کردن به شهادت رساندن این شیخ بزرگوار، بیشتر حجم پیام خود را به تقبیح کردن حمله برخی افراد به سفارت عربستان اختصاص داد.

حجت الاسلام حسن روحانی سه بند از پیام پنج پاراگرافی خود را به محکومیت حمله مردم به سفارت عربستان اختصاص داده و می گوید:" مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد."

رئیس جمهور بدون اشاره به حواشی این حادثه که موجب بوجود آمدن خشم مردم و تخریب مشکوک بخش هایی از سفارت شده است می آورد:" حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود."

رئیس شورای عالی امنیت ملی بدون اشاره به نقش وزارت کشور در انتهای پیام خود می آورد:" از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد."

درباره پیام حجت الاسلام حسن روحانی در باب اعدام شیخ نمر و برجسته نمودن حمله به سفارت حکومت ظالم عربستان چند نکته گفتنی است؛

۱-دیپلماسی ضعیف دولت یازدهم عامل بوجود آمدن حس نفرت روزافزون نسبت به دولت عربستان شده، تا جایی که بر اساس برخی اخبار وزیر خارجه کشورمان در فاجعه منا بیش از ۵ بار به وزیر خارجه سعودی درخواست دیدار می دهد ولی وزیر سعودی با بی اعتنایی تمام از کنار آن عبور می کند و حتی به درخواست وزیر خارجه کویت برای دیدار با ظریف را نیز جواب رد می دهد. عملکرد ضعیف دولت در ماجرای تعرض به دو نوجوان ایرانی و عدم موضع گیری سریع توسط بالاترین مسئول دستگاه دیپلماسی و همچنین عملکرد تاسف بار وزارت خارجه در "فاجعه منا" و عدم بازگشت رئیس جمهور تا چند روز و تعلل دو هفته ای وزیر خارجه کشورمان برای بازگشت به ایران پس از این حادثه از محل سازمان ملل، نوعی ناراحتی همه جانبه مردم را نسبت به عملکرد وزارت خارجه روحانی را در مقابله با حکومت عربستان سعودی موجب شد.

۲- صبح شنبه که خبر اعدام شیخ نمر در رسانه های کشور منعکس شد، موجی جدید از نفرت در میان مردم نسبت به حکومت ظالم عربستان بوجود آمد. بایسته های اولیه در یک چنین اتفاقاتی مهیا نمودن اسباب حفاظت بیشتر برای سفارت کشور عربستان را ایجاب می کرد. مسئول مدیریت صحنه، حفاظت و مابقی اقدامات حراستی بر عهده "وزیر کشور" بوده که با تشکیل جلسه تامین استان تهران، موجبات مراقبت های بیشتر از سفارت عربستان را مهیا کند. ولی بنا بر برخی اخبار رسیده به "جهان نيوز" شورای تامین استان تهران، ابدا دستور جدی برای برخورد ناجا با مهاجمان به سفارت را صادر نکرده است.

۳- مردم خشمگین ایران که یک هم مذهب خود و همچنین رهبر شیعیان عربستان را در عین ناباوری و با دیپلماسی ضعیف دولت شهید شده دیدند، از ساعات اولیه اعدام این رهبر شیعه، به طور خودجوش در اطراف سفارت این کشور تظاهرات آرامی را شروع کردند. این خشم مردم در ساعات پایانی شب با اضافه شدن دسته ای دیگری از مردم، وارد فاز دیگری شد و سنگ پراکنی به سفارت عربستان و آتش گرفتن بخشی از آن را موجب شد. اما آیا وظیفه مردم بوده که با مهار خشم خود نسبت به سامان محیط اطراف سفارت بپردازند یا وظیفه وزارت کشور بوده که با دستور مستقیم به ناجا زیرساخت حراست و حفاظت همه جانبه از سفارت این حکومت ظالم را مهیا کند؟! مگر این نخستین اعتراض مردمی در برابر سفارت عربستان و اولین تجربه در حراست از امکان دیپلماتیک است که این چنین ضعیف عمل شده است؟




نمایی از حفاظت نیروی انتظامی از سفارت عربستان در زمان برپایی تجمع در اعتراض به حرمت‌شکنی دو مامور عربستانی در فرودگاه جده نسبت به دو نوجوان ایرانی

در انتها مجموعه زنجیره اتفاقات رخ داده، که بخش مهمی از آن به دیپلماسی منفعلانه دولت روحانی در مواجهه با حکومت سعودی مربوط می شود، عامل اصلی اتفاقات رخ داده برای ساختمان سفارت عربستان بوده و در وهله بعدی عدم مدیریت صحیح صحنه، خشم مردم توسط وزارت کشور و نیروی انتظامی قرار دارد.

به وضوح با مرور تصاویر سایر تجمعات در مقابل سفارت عربستان به این واقعیت می رسیم که امکان فراهم آوردن امنیت برای نیروی انتظامی به راحتی آب خوردن بوده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی خشم فرو خورده ملت ابتدا به ساکن از دست دستگکاه دیپلماسی شماست که شب و روز را در مماشات با دولت وقیح عربستان گذرانده اید
حال به جای تذکر و فریاد بر سر حکومت پلید عربستان به مردم خود که اشتباه کوچکتری متحمل شده اند، می تازید؟!
واقعا متاسفم برای شما
زیاد شلوغش نکن اخوی و بیخود جوش نزن. با اقدام سنجیده ای که دولت با تدبیر انجام داد و صدالبته با هماهنگی مسوولین عالی مرتبه نظام ، رژیم سعودی در حال ضایع شدن در انظار عمومی است. یاعلی
رسوا می شوی که از دولتی حمایت میکنی که شیعه را دشمن و کفار را دوست می داند. مردم خودش را زیر سؤال می برد و دشمنش را خیر.
محرم
اگر استدلالت اینست که چطور شماها روسیه را که یک کشور کمونیستی است کشور دوست خطاب میکنید
Iran, Islamic Republic of
نظام کمونیستی خیلی وقته که فروپاشیده... خبر نداری؟ اونوقت روحانی به مخالفاش می گه بی سواد
اون شوروی بود که کمونیستی بود، نه روسیه. فی المثل بزرگترین مسجد مسلمانان در روسیه افتتاح شد و فکر میکنم به دست دختر پوتین.
وانگهی، امیر المؤمنین حضرت امام علی علیه السلام می فرمایند حکمت را هر کجا باشد فراگیر، حتی اگر در سینه منافق باشد.
پس کمونیست که از منافق بدتر نیست.
یاشار
مبارک باد به آیت الله جنتی؟
برادران چرا کار نسنجیده و خود سرانه خودتان را به پای دولت مینویسیدچرا نمیگویید تبریک آیت الله جنتی بابت مرگ پادشاه عربستان باعث این اتفاقات شده ؟ دقیقا یک ماه بعد از تبریک ایشان به دو نوجوان ما تجاوز شد و بعد از آن حادثه منا و نهایتا اعدام شیخ نمر؟
آیا این اتفاقات جای تامل نداره؟
اره نفت رو هم تبریک ایت الله جنتی
30 دلار کرد

حجاج دهه 60 رو هم ...
حادثه منا

ذلت تا کی؟
سرور
یعنی تبریک آقای جنتی باعث شده اما زانو زدن باعث نشده است.کاش حداقل طبق معمول دولتی ها می انداختید گردن محمود.
برای کوبیدن شورای نگهبان چیزی ندارید به چه چیزهایی دل خوش دارید؟!
شما خودت زیاد حرف نزن و بهتره در نظرات ما دخالتی نکنی. با اقدام نسنجیده دولت بدون ذره ای هماهنگی با مقامات عالی رتبه نظام، رژیم سعودی به راحتی از سخنان روحانی سوء استفاده میکند و به جای پاسخگویی به افکار عمومی بابت به شهادت رساندن یک عالم بی گناه، از ملت ایران طلبکار هم میشود. مقصرش هم همین دولت بی تدبیر و هواداران سینه چاک اویند که هنوز هم پشت اویند.
Iran, Islamic Republic of
به قول احمدی نژاد آب رو بریز..
والله ما که بیشتر تو پیام روحانی بیشتر ترس از خشم آل سعود را می بینیم تا تدبیر و اقدام سنجیده !
اخوی بهتر بود سخنگو وارد این قضیه میشد و نه جناب رئیس جمهور برای حمله به سفارت سینه زنی راه مینداخت
با این پیام روحانی حالا عربستان در مقام شاکی و ما در مقام متهم هستیم !!!آقای روحانی چرا خود را باختی ؟ عالم شیعه را عربستان اعدام کرد اتفاقی برای شما نیفتاد اما به سفارت حمله شد آسمون به زمین آمد ؟
دکتر مچکریم
ميثم
درسته اخوي ..خودش ميدونه چجوري اين مشكل رو حل كنه ...
اقاي جهانگيري ميره عربستان با ي صندلي پلاستيكي ازش استقبال ميكنن و از عربستان عذرخواهي ميكنه برميگرده مهم نيست
مرگ بر آل سقوط وهابی
زمانی که مسئله فرودگاه جده اتفاق افتاد یا حاجیان ما در حادثه مکه کشته شدند یا تعداد زیادی حجاج ایرانی و سایر کشور ها در بی تدبیری و سوء مدیریت آل سقوط در منا کشته شدند یا به یمن حمله کردند یا علنا از تروریسم در عراق و سوریه حمایت می کنند یا زمانی که وزیر امور خارجه ما برای ارتباط با آنها پیش کویتی ها خم میشودو یا شیخ نمر را اعدام می کنند و..... چرا رییس جمهور خشمگین نمی شود ؟!، چرا تدبیر به خرج نمی دهد؟!چرا با این همه پیام مذاکره برای آنها می فرستد؟! ! ننگ بر ما اگر سکوت کنیم.
مجتبی
چون انتخابات پیش رو هست و دلارهای عربستان به درد افساد طلبان میخورد
سامان
خاک بر .... با این طرز تفکر، حمله کنندگان به سفارت همان داعشیان وطنی هستند
لابد به شهادت رسانندگان شیخ نمر هم دوست وبرادر وحامیان حقوق بشر و در یک کلام انسانهای شریف و ضد ترورسیت هستند
Iran, Islamic Republic of
فعلا که تو داری از اسپانسر اصلی داعش حمایت می کنی
Iran, Islamic Republic of
آی زدی تو خال
مجید
پشتیبانی صدام و کشتار حجاج در سال 66 و 94تجاوز به نوجوانان ایرانی و حمایت از داعش و القاعده وپایین آوردن قیمت نفت برای ضربه زدن به ایران وکمک به غرب و اروپا وحمله به کشور یمن و اعدام رهبر شیعیان حجاز .به نظر شما با احضار کاردار پوس کلفت عربستان و محکوم کردنهای تکراری میتواند رژیم آل سعود را ضایع کند ما دنبال سقوط آل سعودیم نه ضایع کردن آنها آبجی
شام سبک بخور تا خواب های بهتری ببینی ان حرفا کدومه .... در حال حاضر که ما رو ضایع کردن نه سعودی ها رو
Romania
خودت اصلا فهمیدی چی گفتی؟؟
با چی؟ با تدبیر؟!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو
ابله
بعله با اقدام سنجيده دولت با تدبيـــــــــــــــــــــــــر!!! شيخ حسن روحاني, وهابيون خبيث حاكم بر عربستان در اولين اقدام روابطشون رو با ايران قطع كردند .تا بدينوسيله از زحمات جناب روحاني تشكري كرده باشند!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی عربستان بدنبال بهانه برای قطع رابطه با ایران است اصرار مسئولین برای چیست؟!
Iran, Islamic Republic of
شما هم نگران نباش، زانوی دولت آنقدر توان دارد که بتواند مجددا" در مقابل این داعشی ها بکار رود!
Iran, Islamic Republic of
نميدونم چرا اينجور جاها يهو دولت با مسولين نظام هماهنگ ميكنه اما تو مسايل بسيار مهم تر مسولين نظام حتي حرفي هم بزنن دولت توجهي نميكنه
Iran, Islamic Republic of
دولت که سر بالا رفت الجبیر ابو عطا می خونه.
Iran, Islamic Republic of
شما جوش نزن...
اگر به سفارت سعودی حمله نشده بود بسیار بعید بود که اقای روحانی دولت ال سعود را محکوم کند.این بیانیه هم بیشتر حمله به نیروهای داخلی است که ترجیع بند همگی انها طی دوسال گذشته کلمه افراطی بوده.
ایشان همیشه مخالفین خود حتی پنجاه درصدی که به ایشون رای ندادند را افراطی وخشونت طلب نامیده اند.
فقط میتوان برای چنین نگاهی تاسف خورد
آقای روحانی اگر میلرزید بروید به جایی که دیگر نلرزید...
این از آموزه های خود شماست که تقدیم کردم. حق دارید از خشم کدخدا بترسید. آنهایی که به جنگ داعش میروند و هر روز بدنهای مطهرشان را یک به یک بازمیگردانند، همان بی شناسنامه هایی هستند که میلرزیدند اما نه مثل شما از خوف کدخدا بلکه از خوف خدا...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
حالا که این پیام رو می نویسم حدود 32 ساعت از حمله عربستان به سفارت ایران در یمن می گذرد و دولت هنوز موضع گیری نکرده است. ذلت تا كجا؟؟
علی
در نظر او بابایی که تدبیر دولت رو تو ضایع شدن عربستان دونسته۰ واقعا جقدر باید حقیر باشین که انسان بی گناه کشته میشه توسط ظالمان اونوقت شما با سکوت میخواهید ضایع کنید دشمن انسانیت رو۰واقعا این تدبیر هستش یا بزدلی۰ واقعا متاسفم از اینهمه تو سری خوری و بزدلی شما و دولت ۰۰۰
یعنی فکر می کنین باید ایشون سریع شروع کنه به حمله و نباید درست فکر کنه و با مشورت با بزرگان عکس العمل نشون بده
یعنی این کشور قاعده و نظام نداره و باید بی فکر عمل کنه
چطور برای پیام دادن به مردم فرانسه نیاز به فکر و مشورت با بزرگان نداره و فوری پیام میده؟
اما برای شهید و کشته شدن اینهمه لبنانی یا شیعیان در حملات تروریستی دیگر نیاز به مشورت داره؟

چرا شماها همیشه به یک طرف غش میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
بابا تدبیر و فکرتون رو هم دیدیم ما
مسئولین بزدل و بیچارگی ما
دیپلماسی خنده ایا جوابی داشته ؟ اقای ظریف اولین فردی بود که به وزیر خارجه عربستان تبریک گفتند و انهم در اوج اهانت های سعودی ها به ما و همچنین ملاقات مخفیانه با وزیر خارجه عربستان و لابی در جهت ایجاد ارتباط بیشتر و البته مشخص است همه این خط ها از طرف اقای هاشمی است که انجام می گیرد تا شاید بتواند برای دست بوسی خدمت ملک سلمان شرف یاب شوند و اظهار ادب کنند ....... وای به ما که عزت و بزرگی خود را بواسط این افراد ترسو و مال دوست اینچنین از دست داده ایم و چنین خوار شده ایم و امیدمان فقط به رهبرشجاع و با بصیرتمان است و از مابقی افراد امیدی نداریم
من فکر می کنم عامل اصلی حمله به سفارت انگلیس هم عملکرد دولت روحانی بوده، و حتی جذر و مد و سونامی در شبه جزیره کره هم عاملش عملکرد دولت روحانی باشه.
با تشکر از سایت خوبتون
شما فکر هم میکنی؟!
ما فکر میکردیم تو جلسات انجمن هاتون فقط میشینید و حرف های پوچی که تو گوشتون میکنن رو دربست قبول میکنین؛ ولی گویا فکر هم میکنین!
هههه خود کرده را تدبیر نیست..ما از شما یاد گرفتیم...هرچی میشد تقصیر احمدب نژاد بوذد دیگه مگه نه!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه بابا خودتو ناراحت نكن تقصير دولت قبليه.......
آره وقتی که در مقابل حرف حساب کم می آورید تنها کاری که از دستتان می آید فرافکنی است
مرگ بر فتنه گر
جواب های هوی هستش دیگه .... خودشون هم از این اقدام تعجب نمیکنند ولی برخی مسئولین ما !!! .. شدند ....
من تو دهن این دولت میزنم.
امام خمینی ره
سید
Romania
واقعا این تحلیل و نظر بالا اینقدر خنده دارن که آدم نمی دونه چی جوابش بده فقط میگم خدا قوت!!!
سیاست خارجی منفعلانه!!!
شما الان قاطی کردید و به سیم آخر زدید، وقتی نتایج آرا مجلس اعلام بشه خدا به دادتون برسی که فکر کنم کارت قرمزی میشین برادرهای همیشه حق بجانب!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
ایشون به عنوان رئیس جمهور، متولی برقراری نظم و همچنین مدافع حقوق مردم ایران، حق داره که نگران القای فضای بی نظمی و ناامنی ایران در جامعه جهانی باشه. پیام ایشون کاملا هوشمندانه و مدبرانه بود. البته از شما به عنوان رسانه مدافع افراد خودسر و افراطی، عجیب نیست که چنین مطالبی رو بگذارید و کامنتهایی امثال این رو هم اجازه انتشار ندید!
آقا مسعود؛
سفسطه شما برای ما، روشن است، همانطور که زمین در روز روشن است. رئیس جمهور متولی برقراری نظم است درست. اما آیا متولی دفاع از آل سعود هم هست؟!
در پیام غیر مدبرانه و غیر هوشمندانه جناب رئیستان، یک پاراگراف راجع به جنایت آل سعود که موضوع اصلی است نوشته شده، سه پاراگراف راجع به موضوع فرعی آسیب به سفارت که نه جنایت بوده، نه کسی شهید شده. خب آیا این کارهای جا به جا هم وظیفه رئیس جمهور است؟!
جالب است که نامه جناب ایشان، خطاب به حکام فاسد سعودی است. بعد ایشان در نامه به یک اجبنی، مردم خودش را زیر سؤال می برد! آیا بی تدبیری مثل این -اگر عمدی در کار نباشد- این هم وظیفه یک انسان عاقل است؟!
مگر آل سعود در فاجعه منا از رهبر ما، ملت ما یا رئیس جمهور ما عذرخواهی کرد که عوامل خودش را مقصر نشان داد؟! این ها هم در چارچوب وظیفه نظم و امنیت است؟! خیر این رئیس جمهور ایران، حامی حقوق مردم ایران نیست. حامی نظم ایران نیست. حامی نظم نوین جهانی است. همان نظم استکبار و عمالش.
رسانه های اصولگرا، وظیفه بیان حقیقت را دارند و نوکر کسی نیستند. افراط باید در اردوگاه جریان نفاق که دست در دست آل سعود کثیف دارد جستجو کرد، نه در دست مؤمنین وظیفه شناس.
رنج کشیده
اقای مسعود درودبرشما گل گفتی حرف دل اکثریت ملت را بابیان شیوا وتحلیل درست بیان نمودی
حرف دل اکثریت رو که نگفت. ولی در کل حرف نادرست، اکثریت و اقلیت نداره. مسعود جانت از نامه ای دفاع کرد که به جای توجه به اصل ماجرا، مردم معترض رو به عنوان موضوع اصلی مطرح کرده است. این حرف رو تمام انس و جن هم دوست داشته باشن، غلطه و مایه آبروریزی امت اسلام از داشتن چنین رئیسی.
بیان شیوا و تحلیل درست؟!!!!! کو پس؟!!!!!!!!
اکثریت ملت و خبر کن بیان بهت مثبت بدن حداقل ضایع نشی
United States
آقا مسعود دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
چرا باید حرف های مردم ذیل مطلب رو تعطیل کنن و سانسور؟
دولت شماست که با راه امدن بی حد و حصر با حکومت عربستان غم را به دل شیعیان نشانده است
بله درست میفرمایید. ولی ظاهرا ایشان شان خود را فقط در حرف زدن و بیانیه دادن میدانند. و یا اینکه اهداف دیگری را دنبال میکنند.
آیا پیشبینی عکس العمل مردم آنقدر سخت بود که جهت پیشگیری نیروی انتظامی کافی به محل اعزام نشد؟ یا اینکه به عمد اقدام نکردند تا خوراک تبلیغی کافی داشته باشند.
ایشان بجای سیاسی کاری و فرافکنی باید پاسخ گوی عملکرد نیروهای تحت امر خودشان در وزارت کشور و پلیس دیپلماتیک باشند.
مهدی
به نام خداوند کوبنده ی ستمگران
مرگ ونفرین براین به اصطلاح جامعه جهانی که شماهم باورت شده وعده ای مرعوب متحیر این دروغها وادعاها...
رهگذر
چطوردرفتنه88 نگران فضای بی نظمی و ناامنی نبودی، افراد خودسر و افراطی اونائی بودن که 8 ماه کشوررو به آشوب کشیدن
مهدی
جالبتر اینکه در مورد همون جانیان و وطن فروشان فتنه 88 همین حسن میاد میگه باید گذشته رو فراموش کرد و ..میخونه که با دوستان ... حالا بیانیه داده که بگیرید و ببندید و حمله گاز انبری بکنید تو که سرهنگ نبودی که حسن چی شد
Romania
با تشکر از نظرات عالمانه شما!

رکود
فحاشی به ملت
کرنش در برابر اجنبی
لگدمال کردن اندک حقوقی که برای محرومان مانده
بی سیاستی های مکرر داخلی
باز گذاردن دست فتنه گران بی وطن و ....
بیانیه مسخره و بسیار عجولانه در باب حوادث پاریس
سکوت در برابر شهادت انقلابیون لبنان و یمن
اشتباه مثبت دادم. به نظرت رهبری باید جور ذلت دولت رو در فاجعه منا میکشید، اونجا مدیر و مدبر نبودن رئیس جمهور!!!!؟
والله اون چيزي كه ما در طول اين دوسال و خورده اي رياست شيخ حسن روحاني از ايشان ديديم, بيشتر اوقات وقتشون روبه تعريف از جناب خودشون و همچنين تمجيد از ادب و متانت رييس جمهور آمريكا و توجيه كردن بدعهدي ها و زورگويي هاي غربيها و در رأسا اونها دولت جنايتكار آمريكا و خلاصه در نقش يك مدافع تمام عيار دشمنان مملكت ظاهر شده و در عوض تا توانسته اند منتقدان سياستهاي خودشان را با انواع و اقسام توهينها و تمسخرها آزرده اند و درضمن هرجا هم كه به مشكل برخوردندو نتوانستند از عهده آن بر بيايند,عامل اصلي آن را احمدي نژاد معرفي نموده و در ضمن قفل كليه مشكلات را تحريمها دانسته همه مشكلات را به تحريمها مربوط دانسته و كليد باز كردن اين قفل را هم كنار آمدن با كدخدا ي وحشي غرب و گدايي لبخند غربيها دانسته اند!! كجاي كار ايشون دفاع از حق ملت بوده؟؟!!!!
مسعود جان!
در جریان فاجعه نیجریه جناب آقای روحانی زحمت کشیدند و با رئیس جمهور نیجریه تلفنی صحبت کردند و درخواست. اما خوبه که بدونید رئیس جمهور نیجریه تلویحا به ایشون گفته بود ما برای بررسی مسأله روش خودمان را داریم و این به شکل غیر مستقیم یعنی ف..لی نکنید.
اگر قرار باشد تدبیرات دولت در این جریان هم اینطور باشد، احسنت به شما و رئیس جمهور عزیزتان.
Iran, Islamic Republic of
ایشون مسوول استقلال و حرمت ایرانیه نه ناظم کلاس
اکبر گرشاسبی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً خیلی بی انصافی است که راجع به آقای رئیس جمهور این گونه تحلیل می شود. خدایی ایشان در عرصه بین المللی کارنامه بیستی دارند.
قسم دروغ خوردی. تسلیم در عرصه بین الملل، نمره صفر دارد، نه بیست. هم از لحاظ مادی، هم از لحاظ معنوی و اخروی.
Iran, Islamic Republic of
کارنامه بیستی که حتی توانایی ندارد یک رهبر شیعه را از بند برهاند صفر هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی معلوم هست تا کی می خواهید به داخلی ها بتازید؟
بس است روحانی جان
شما لباس پیغمبر بر تن دارید
رضایی
فعلا که با کارنامه ........ صفرش پریده
Germany
کدوم کارنامه سرمایه هسته ای که چند شهید داشت دادند دست اقا برد
از تحریمهای پس از برجام معلومه که چقدر تحویلش میگیرن و چرا بهش بیست دادن
نتیجه کارنامه درخشان بین المللی ایشان یکی این که همان اوباما که ایشان با ادب و منطق میدانستند ایران را در کنار سودان و سوریه و عراق قرار داده و سفر به ایران را سبب ابطال ویزا دانسته.
منطق اوباما تو حلق کسایی که بامنطق میدونستنش!
عزت و پاسپورت ایرانی هم در ادامه کارنامه درخشانشان
Romania
20 از صد هزار البته! اگر دوست داشتی یه نگاه دیگه به فجایع تاریخی دولت مکرمه بیاندازید تا باورتان شود
از کجا آمدی لنگر نداری!!!!؟ این تو کلاس خواب بوده الان بغل دستیش بیدارش کرده معلم با تو کار داره، بنده خدا یه چیزی گفته ندید بگیرید.
مقدم
البته بدون دو!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایول حال کردم
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدم ایشان در عرصه بین المللی نمره چیستی دارند؟
Iran, Islamic Republic of
واژه درست بی درایتی دولت مثلا امنیتی هاست .
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! بی تدبیری شما عامل اصلی حمله به سفارت عربستان است .
خیر جناب .
افراطی گری احمق ها وافراطی های خوارج نهروانی.
فکر می کنی سفرت عربستان را به آتش می کشید .هزینه مادی آن را عربستان می دهد؟؟؟
خیر احمق های تندرو باید ایران پرداخت کند.
موافقم. در این دوس سال دولت آقای روحانی و به عبارت بهتر دولت اصلاح طلبان، ببینید چه بر سر اسلام آمده:
حمله به یمن نزدیک به 10 ماه
فاجعه منا با حدود 5000 یا 7000 شهید
حمله به شیعیان نیجریه و شهادت حدود 500 نفر
شهادت آیت الله نمر باقر النمر

حالا ممکن است کسی سؤال کند این ها قبلاً هم بوده و چه ربطی به روحانی دارد؟! جواب را از رزمندگان مدافع حرم بپرسید. به شما خواهند گفت دولت اصلاً در مبازره با داعش کمک نمی کند و میگوید سوریه به ما چه. پس در یمن هم میگوید به ما چه. نیجریه هم میگوید به ما چه. عربستان هم می گوید به ما چه. اما در فرانسه ترقه در کنند نمیگوید به ما چه!!!
مگر حجاج اسلام و ایران شهید نشدند. چرا به نیویورک رفتید؟! چرا برای شیخ زکزاکی شیعه و شهدای نیجریه، پیام تسلیت ندادید؟! چرا سفارت خانه عنکبوتی آل سعود را نبستید؟ چرا به اسلام عزیز پشت کردید؟ اسلام را به قربانگاه بردید.
م...
بستن مرز ایران برای زائران امام حسین ع در ایام اربعین مانند ترکیه و مصر و اذربایجان و نیجریه
کشتار شیعیان نادران جمهوری اذربایجان
ادامه محاصره نبل و الزهرا شیعه نشین در سوریه
بازگشت داعش به نزدیک سامرا در حالی که تا الرمادی فرار کرده بود
کشتار شیعیان جنوب لبنان روز قبل از کشتار پاریس
کشتار شیعیان پاکستان
اینا را یادت رفت
من
خوبی شما؟

در زمان دولت احمدی نژاد عربستان دو بار به صورت رسمی ه حوثی ها در شمال یمن حمله کرد! دولت ایران چیکار کرد؟

در زمان احمدی نژاد بحرین انقلابیون رو بطور وحشیانه می کشت و عربستان نیروی نظام فرستاد و رهبران شیعه بحرین هم خواستن ایران هم نیرو اعزام کنه برای مقابله... اگه یادت باشه...

دقیقا دولت ایران در زمان احمذی نژاد چیکار کرد؟
همون کاری که الان می کنیم!

این داستانا رده بالاتر از دولت داره.. این قصدی برای مداخله مستقیم نداره ...
United States

وعده خدا در مورد همه اجرا میشه
حسین
کوتاه امدن در قبال تعرض به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان و کشتار وسیعی که از ایرانیان در منا به راه انداختند دلیل اصلی ناراحتی مردم از دولت عربستان و حتی دستگاه دیپلماسی کشور میباشد و کاملا" قابل پیش بینی بود که با کوچکترین بهانه ای از طرف دولت عربستان مردم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند
Romania
البته بهانه کوچکی نبود شهادت شیخ بزرگمرد عربستانی.
چیه؟ درقبال تعرض به دو ایرانی میخواستید از دیوار برین بالا وغارت کنید
ن ولی قطع رابط یا حداقل کاهش سطح روابط رو میخواستیم.
نقل این حرفا نیست، دولت روحانی میخواست با این کارا مثلا بگه دولت من با هیچ دولتی به مشکل نخورد ولی فعلا مردم خودمون رو نمیتونه راضی نگه داره
کاملا موافق نظر شما هستم به نظرم عمدا جلوگیری نشده تا هزینه برای دولت زیاد شود و بعد از حمله نیروی پیروزمند انتظامی با قدرت وارد صحنه شده است.
کاملاً موافق نظر کی هستی؟!
دولتی که تمام حرکاتش هزینه برای اسلام و انقلاب است؟ همین نامه اش، آل سعود را طلبکار میکند. این یعنی هزینه. برای حقیقت نگران باش، نه برای دروغ.
Iran, Islamic Republic of
موافق نظر نویسنده مقاله و نظر شما دوست تندرو انقدر اتش بزنید و سنگ بزنید و فحش بدهید و از اسلام هزینه کنید تا ببینیم چه می شود همانطور که تا حالا گذشته از این به بعد هم همانطور خواهد گذشت.
مثل ترکیه بشیم با اسلام آمریکایی چطوره؟
اشتباهی + زدم .
هر كس به سفارت عربستان حمله كرده اشتباه کرده ولاغیر
ممنون. بهشون میگم.
بازم قلم به مزدهای جریان نفاق به سایت سرازیر شدند و مثبت و منفی های تقلبی شان رو شروع کردند! خبر ندارند ما جماعتی هستیم که چشممان به محتوای حرف هست، نه تعداد مثبت و منفی ها.
زنده باد بسیجی بصیر
برخلاف نظر شما معتقدم که کسانی که به سایت جهان نیوز مراجعه می کنند افراد مسلمان مومن و ولایی هستند. سایت جهان نیوز هم با سعه صدر و تقوای رسانه ای حداکثری سعی در انعکاس آنها دارد. اصولا تکفیر دیگران و خود را حق جلوه دادن کار شیطان است که انشاءالله حتما شما از آنها نیستید . بایستی با تدبیر و بصیرت علی وار با دشمنان اهل بیت مواجه شد. با آرزوی توفیقات الهی برای مکتب نورانی تشیع ناب محمدی.
Iran, Islamic Republic of
شما سرتان از زیر برف بیرون تا ببینید بیرون چه خبر است
بابا منظورم این افسادطلبانه که روی برخی خبرهای سایت، زوم میکنن و می بینی جو عوض میشه. منظورم مؤمنین نبود. متن نظرم رو با دقت بخونید.
:)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مثل روز روشنه که متهم اصلی این حملات، .............. که نیروهای خودسر!! رو روانه سفارتخانه ها می کنه
Romania
سازمان سیا?
نیروهای وهابی؟
فتنه گران در کمین توی سفارت انگلیس؟
نیروهای خود سر یهودی و موساد؟
بله مثل روز روشنه که سفارت انگلیس همچون فتنه 88، در این تجمعات نیرو دارد. شاید خود نفر اول سفارت. مثل سال 88.
سفیر انگیس منفی زده!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم همشون رو بگیرن یه حال اساسی بهشون بدن
Romania
همه سعودی ها رو؟
همه یهودی ها رو؟
همه خود فروخته های موجود در نشریات زنجیره ای را؟
سران فتنه را؟
خانواده خود حضرتعالی را؟
Iran, Islamic Republic of
ما کار به کار کسی نداریم شما اگه خیلی آتیشت تنده پاشو برو عربستان اونجا اعتراض کن قرار نیست هفتاد میلیون تاوان خریت هزار نفر رو بدن که
شما ها بیشتر از هزار نفرید! این قدر تعداد احمق های همپالکی ات را کم نشون نده! بی تربیت بی وطن
مجتبی
البته در فتنه 88 تاوان خریت ان 1000 نفر را دادند
اول باید تو رو بگیرن حال اسایی بهت بدن. تو فتنه 88 هم اول مردم رو میزدن، بعداً معلوم میشد لباس بسیجی پوشیده بودن و اصلاً بسیجی نبودن. 18 روز تمرین کرده بودن شبیه بسیج بشن. خودت شاید یکی از اونا باشی.
ناشناس
با توجه به اظهار نظر بعضی از آقایان شهید کردن چهارصد حاجی ایرانی بیت اله الحرام در زمان امام نیز تقصیر امام (ره)بوده است.
Germany
اگه وصیت نامه امام عمل میشد اثری از ال سعود نببود
Romania
نه! تقصیر امثال شما بی بخار های وطن فروش بوده که اگر به امید شما بودیم همه شما الان یه داداش عراقی هم داشتین!!!
منتهایی
Romania

واقعا متاسفم
بی پناه ترین قشر الان دانشجوی خط امامه
Germany
زمان احمدي نژاد كه به سفارت انگليس حمله شد هم احمدي نژاد مقصر بود؟!!
آی کیو اون موقع انگلیس غلط زیادی میکرد مردم جوابش رو دادن. کجا شما دیدی رییس‌جمهور وقت طرف روباه پیر رو بگیره؟ برای اینکه کاملتر ملتفت بشی اینم اضافه کنم که وقتی با سیاست های خنده رییس جمهور فعلی دوباره روباه پیر برگشت، دوباره همون جوونا جمع شدن و اعتراض کردند ولی اینبار رییس‌جمهور طرف سفارت روباه پیر بود. و قس علی هذا...
Iran, Islamic Republic of
کسانیکه رابطه با عربستان را به این روز نشانده اند باید پاسخگو باشند.ازروزی که این دولت سر کار امده رابطه با عربستان تیره بوده وعده ای مخ واپس نگذاشته اند رابطه بهتر شود.
Romania
شما برو عراق، سوریه یا یمن هرکدام برات راحت تره و به سپاه وهابی داعش بپیوند! تا رابطه بهتر از این شود که در روز روشن حمقای سعودی تایید و مردم ذلیل شوند! همین اگر بس نیست شما هم برو به سپاه شمر هنوز تا کاملا نابود نشدن اقدام کن فرصت بهشت از دستت میره. بو خودت را در راه سعودی آل صهیون منفجر کن.
مخ بی شعور هایی مثل تو را حتی فاجعه آشکار منا هم تکان نداده و هنوز در انتظار رابطه..... با عربستانی ها هستید. به سایز شما نمی خورند!!
مقدم
اگر سگ هار رو درست و محكم چخ نكني پاچه اي أزت ميگيره كه ٠٠٠٠٠اين حال و روز هم نتيجه چخ نكردن آل سقوط توسط اين دولته
دامغانی
ما از بهر حسین در اضطرابیم تو زعباس میگویی اقایان عزیزان اگر مردم خطایی کردن به عربستان چه مربوطه که اقای روحانی خطاب به عربستان مردم خود را خطاکار مینامد .کار انهارا باید محکوم میکرد بعد جداگانه مردم ناراحت وعصبانی خود رابعد از دلجویی به ارامش دعوت میکرد.(البته اقای رئیس جمهور باید علل اینگونه واکنش توسط مردم را جویا شود وعلت یابی کند)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز یک نگاهی به تاریخ بنداز و هرچی در دل تنگت هست نگو
اگر استدلال شما بر فرض درست باشه پس حوادث 88
حاصل عملکرد دولت اون موقع بود
حمله به سفارت انگلیس حاصل عملکرد اون دولت بود
قبول داری؟
Romania
برخورد با فتنه گران و ایستادگی در برابر خود فروختگان محصول آن دولت بود
برخورد با انگلیس خبیث هم خیلی کار خوبی بود و محصول حمایت همان دولت بود
این چه مغلطه ای است که می کنید؟
اگر دولت وقت وظیفش رو درست انجام می داد چه نیازی به دخالت مردم بود؟؟ دقیقا استدلال درستیه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عجب
پس از حرف شما میشه نتیجه گرفت که این اقدام رو هم ( حمله به سفارت عربستان ) رو کار خوبی میدونید همانطور که حمله به سفارت انگلیس رو کار خیلی خوبی میدونید یعنی یک درصد احتمال نمیدید که چهره ایران در جهان بد بشه
نظر شما محترمه ولی مایه تاسفه
رضا
ننگ برغربزدگی
این کامنت را منتشرکنید.
...
اختیاراتش هم محدود نشده است
چرا چنین اتفاقاتی می افتد
اسفندیار
بر زمین افکند عزت ....
دقیقا همینه
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای شما دلواپسان که همیشه می خواهید کشور درحال تنش باشد حتی اینقدر دردامن دشمن رفتید که کلام رهبرراهم برنمی تابید
Romania
بهتر از شما جدیدالاسلام هایی هستیم که هنوز در دامن فتنه گران معلق می زنید و تازه اظهار فضل هم می کنید!
ایران اولین کشوری در دنیاست که میتونه از مبارزه با تروریسم حرف بزنه ایران خودش ضربه خورده
Germany
هر چقدر شما از اال سعود متنفر هستید
خب بقیش چی؟ آهاااااااای چی شد؟ زنده ای؟
Romania
لابد شما وهابی ها هوادارشین!!
منرسین تنها نیستین رفقاتون هم با شماست!
امروز با این موضع گیری مضحک و سخیف جنابشان همه چیز برای مردم آشکار شد
رسول مشهدي
حمله به سفارت يك كشور با هيچ منطقي سازگار نيست و يك حركت محكوم است.
با اينكار اين برادران يك پاس گل به دولت عربستان داده اند و حالا ما بايد علاوه بر جبران خسارت وارده به طور رسمي هم از عربستان عذر خواهي كنيم.
ضمن اينكه اين پيام را به جهانيان مي دهيم كه سفارتخانه هاي شما در ايران امنيت ندارند.
چطور عربستان از فاجعه منا و هتک حرمت در فرودگاه جده عذرخواهی نکرد ؟-
Romania
لابد همان ظور که آن ها از کشتن مردم ما در منا و دز حج خونین 66 از ایران معذرت خواستند.
واقعا که بعضی ها چه قدر ابلهند!
متاسفم آقای رئیس جمهور
درود بر روحانی
مرگ بر آل سعود و حامیانش
Romania
انشاءالله باهاش مهشور باشی
چه توجیه خنده داری !
زمان احمدی نژاد به اموال انگلیس خسارت زدند و هزینه مادی و معنوی یک مشت اوباش را از جیب مردم پرداخت کردند . جالب اینکه اخیرا خسارت سفارت آمریکا مطرح شده . این خرابکاری های خودجوش تا کی ادامه دارد؟
Romania
تا وقتی علیه منافع خود فروختگان غرب زده روح انقلابی وجود دارد. همان روحی که بساط آمریکا و غرب را از ایران برچید و خون جوانانش را به پای آبروی میهن ریخت. همان روحی که محکم در برابر ساواکی زاده ها هنوز هم می ایستد و یک وجب از خاک ایران عزیز را بدست دشمنان نخواهد داد.
شما برای یکبار هم که شده فقط به یکی از جنایات جانیانی که هوادارشان هستید یعنی جنایت حمله به هواپیمای مسافربری هم فکر کرده اید؟
اکبر
Iran, Islamic Republic of
خشم روحانی برای مردم ایران لبخندش برای دشمنان مردم...
qased
خوب شد که عده ای به سفارت کنسولگری عربستان حمله کردن(اجرشان با امام زمان) وگرنه رییس دولت شهادت شیخ نمر را معلوم نبود کی محکوم کند.
Romania
از حمله به سفارت(لانه جاسوسی) حامیان فتنه 88 ............
Iran, Islamic Republic of
جناب قاصد تا امثال جنابعالی هستن نیاز به دشمن نداریم الحق و والانصاف از حیث تعقل و تفکر خیلی از شماها مرخصید
شما که در خدمتی !
یا ثارالله
سه بند در محکومیت جوانان وطن... دو بند در محکومیت داعش... این رو میگن یک بازی سیاسی برد-برد. فقط نمیدونم چطوری ما همیشه با 3 گل خورده و 2 گل زده میبریم.
ایرونی
در محکومیت آل سقوط شکی نیست. اما اعتراض نباید باعث ایجاد هزینه برای نظام شود. الان طبق قوانین بین المللی عربستان حق شکایت از ایران رو داره. تازه میتونن با کلی مظلوم نمایی تو رسانه های دنیا ایران رو کشوری مداخله گر نشون بدن. افراط در هر جایی مضره
ببین ایرونی؛ ما رو نپیچون. کسی حمله به سفارت رو تأیید نکرد. اولاً معلوم نیست چه کسی حمله کرده. میشه به هر جناحی منتسبش کرد. ثانیاً اصل ماجرا، نامه روحانی است که واقعاً زشت بود.
نکته دیگه اینکه اگر نشستید که جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشر راجع ما نظر بدن، نظر اونا اینه که ایرانی حق مدار بره بمیره. پس بریم بمیریم؟! این جامعه جهانی و رسانه ها چرا در برابر این همه جنایت خفه خون گرفتن؟! حالا ما باید در جهت رضایت این جامعه جهانی بکوشیم؟! بذار هر غلطی خواستن بکنن. البته غلط خاصی نمیتونن بکنن.
Romania
تمام خسارات سفارت طبق گفته شاهدان عینی و تصاویر ضبط شده توسط مردم و دوربین های منطقه بوسیله عمال سفارت انجام شده. البته با دستور اتاق فرمان فتنه در سفارت منحوس انگلیس
منفی ها را اعضای این سفارتخانه ها میدن ظاهراً
United States
نتیجه بی تدبیری دولت در صحنه دیپلماسی میشود خشم لجام گسیخته مردم از کفار وهابی و وقایع ناخوشایندی که شاهد بودیم نمیدانم دولت تا کی میخواهد در لاک ترس و خواری خودش را گرفتار کند و مردم شجاع ایران را در چشم جهانیان ضعیف جلوه دهد ؟؟!!
ای بابا چرا شلوغش کردین؟ کسیکه از کدخدا بترسه ............
به درد ریاست بر یک کشور انقلابی قطعا نمی خوره!
آقای رئیس جمهور! مگر حجاج خانه خدا در پناه نوکران کدخدا نبودند؟؟
United States
هیچ دولتی بعد از انقلاب به این حد ملتش را ذلیل نکرده که حتی امارات نیز برای ایران شاخ وشونه بکشد واقعا مایه شرمساری است قریب 500 نفر از مردم کشور مان کشته شدند چه اقدامی انجام شد .
ایوب
سلام کاربسیارپسندیده ای کردند حالا چون به ومذاق شماخوش نیامده بده اگرکشورهای اتحادیه عرب واروپا کشوررا ترک کنند حتما مقاومت وبه درک که برندکم مشکل داریم شماها حتما جیباتان پراست که کارتان شده کوبیدن دولت بخدا اگربدل شماهم پیام میدادبازم یک چیزدیگه میگفتین
Germany
من یک انسان ارام هستم ودر المان زندگیمیکنم تا بحال از کسی اینقدر که از روحانی متنفر شدم از هچکس نشده بودم بخاطر اینکه ایران را ذلیل کرد..
آقای روحانی رفتار انفعالی شما باعث اعدام شیخ نمر شد.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عجب
خب دیگه چی؟
چند میگیری جان من دفاع میکنی از این افتضاح روحانی؟
واقعا متاسفم جناب روحانی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تو چند میگیری بر علیه اکثر اقدامات خوب دولت دکتر روحانی حرف میزنی؟
ناشناس
متاسفم رییس جمهور
ناشناس
مرک برعربستان
Iran, Islamic Republic of
چه سایت چرت و چرندیه.اصلا خوشم نیامد
به جهنم!! بسلامت!
برو تو همان سایت های مهم که خر ازدواج دو هنرمند، مهم ترین و حیاتی ترین خبرشونه.
United Kingdom
حمله به سفارت عربستان بازی در زمین بازی ال سعود علیهم العنه بود که می تواند محکومیت ایران و شادی عربستان را بدنبال داشته باشد. به شهادت رساندن شیخ نمر محکوم است اما دولت ایران نمی تواند چون اویک عالم سیعی است این مسئله را محکوم کند چون او یک شهروند عربستان است وحمایت دولت ایران یعنی حمایت یک دولت خارجی درست مثل آنچه حمایت دولتهای غربی از سران فتنه خود شما به آن حمله کردید ونشانه وابستگی آنها به دول خارجی اعلام کردید. بهتر است در دعوا های سیاسی منافع ملی را بازیچه قرار ندهید آقایان جهانی!!
هدایت الله حبیبی
مسئله اعدام یک عالم روشنفکروانقلابی وآزادیخواه به همراه47 نفر یک زنگ خطربزرگ برای کل بشریت ونشانه مرگ وجدان ومرگ حقوق بشر دردنیاهست.ونشان داد که حقوق بشروسازمانهای مدعی حقوق بشرابزاری دردست استکباروصهیونیسم داست ونشان دادن چراغ سبزبه حکومت بی دین ومزدورومنافقین وحرامزادگان آل سعودکه نه مسلمان هستندونه بویی ازبشریت برده اندکه افکارآنان دردنیامشخص شده که اینها وهابی تکفیری داعشی هستند.اینهاحسابشان ازبرادران اهل سنت جداست ودشمن سنی وشیعه هستند.منافع ملی ماعین دیانت ماست آیامادربرابرجنایت به این بزرگی سکوت کرده وبی غیرت ومنفعل باشیم؟ آیا پیامبرمانفرمودهرکس به فکرگرفتاری مسلمانان نباشدمسلم نیست آیا امیرالمؤمنین نفرمود دشمن ظالم ویاورمظلوم باشیداینهارابافمسئله فتنه 88 مقایسه نکن. نظام ماباوجوداقدامات بی شرمانه ووقیحانه فتنه گران تاکنون به فتنه گران آسیبی نرسانده ولی شیخ نمرمظلوم بی گناه اعدام می شود آن وقت مابه بهانه منافع ملی سکوت کنیم پس غیرت انسانی ماکجارفت؟ اگر دین نداری لااقل آزاده باش
محمد
ناموسن حرف نزنید شما
دیگه تندروی تا چه حد.....شفای الهی نصیبتون بشه
خدا شما را جناب ناموس ان!! شفا بده که واقعا از مخ لس(مثل تیوب لس) های روزگار و در سپاه عمر سعد و آل سعود هستید. تبریکات ننانیاهو را بپذیرید!
شیعه علی(ع)
بنده جاداره اینجا به عنوان یک شهروند آریایی از مرحوم مغفور "صدام" عذرخواهی کنم که با خوابیدن یک جوان تندرو زیر یکی از تانکهاشون موجبات ناراحتی ایشون رو فراهم کردن ببخشید حتما با نوجوان سیزده ساله برخورد می کنیم
امروز صحبت های آقا التیام بخش بود ؛
اما حسن روحانی ..! حالا نمیشد تو هم سکوت کنی! و محکوم نمیکردی!
برای چی آبروی جمهوری اسلامی رفت!
فکر میکنی مثلا محکوم کنی همه چیز درست میشه!
حالا به هر روی کاریه که شده!
خوب هم شده!
ما اگر سفارت هم اشغال کنیم آدم هاش رو نمی کشیم دیگه خیلی نهایتش گروگان!
حالا ظریف یه کاریش میکرد!
بیا ببین بی بی سی و ...؛ حالا چه جوی میده به این حمله به سفارت و محکومیت آن توسط روحانی!
درود بر امام خمینی که فرمود تسخیر سفارت انقلاب دوم بود؛
الان کشورهای عربی محکم کردند! و وزیر خبث خارجشون هم تا یک ساعت دیگه می خواهد کنفرانس ایران محکومی بزاره!
مگر تو این مدت این آل سعود کافر علیه ایران جنایت کرده جنایت ! محکوم کرده خودش! وانگهی که ما جنایت که نکردیم!
متنفرم از این دیپلماسی بازی!
..
این سیاست یک بام و دو هوا یعنی چی؟!
فقط ای ول به آقا که هیچ وقت کم نمیاره؛ و همیشه درست و محکم حرف میزنه؛ ... ؛
علي
ضعف وزارت كشور و نيروي انتظامي در اين حادثه كاملا مشخص بود.
چه كسي پاسخگو خواهد بود
و ضعف رئیس جمهور از همه بیش تر!!!
پاسخ گوی دوستان سعودی شما یا فتنه گران مستقر در سفارت انگلیس در تهران؟!!
یا پاسخ گوی خون 7000 شهید فاجعه منا؟
یا پاسخ گوی خون صدها هزار شهید انقلاب و ترور؟
یا پاسخ گوی جنایات مشترک اسرائیل، سعودی و داعش(مخفف دولت اسرائیلی در عراق و شام)؟
پاسخ گوی چی؟!
مقدم
رفقای بي تدبير ذلت تا كجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اولا مردم ایران چندین سال است از اعراب متنفر هستند و به حالا برنمیگردد دوما وقتی رهبر معظم انقلاب حمله به سفارت انگلیس را در دوره احمدی نزاد محکوم کردند ÷س این کار را در باره هیچیک از سفارتخانه ها مجاز نمیدانند اگر به یکی از سفارتخانه های ما به دلیل اعدام یکنفر که با حکم دادگاههای ایران اعدام شده بود بار این حرف را میزدید
بارها به سفارتخانه های ما حمله شده در همین کشور منحوس انگلیس سفیر ما را به گلوله بستند. تو خبر نداری عمو جان!
شما که احتمالا دل خونی از ورود اسلام به ایران داری و سال هاست کینه همه اعراب را در دل داری!!
منظور بچه های انقلاب همه اعراب نیست!
کسی علیه اعراب حرفی نزد!
برعکس همه دارند از یک عرب شجاع به اسم شیخ نمر که اتفاقا مال عربستان هم هست دفاع می کنن. بنابر این حرف های سلطنت طلب ها را در مورد اعراب تکرار نکن!
در گوشه وکنار این شهر اگر نابینا نیستی تشییع پیکر خداجویانی را می بینی که برای دفاع از حریم کل جهان اسلام در سوریه به شهادت رسیده اند.
سعی نکنید دعوا را عرب عجم کنید.
سگ سید حسن نصرالله عرب شرف دارد بر بی وطنان بی دینی که حاضر بودند و هستند که ناموس خود را هم تقدیم آمریکا کنند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت در مقابل اینهمه ظلم آشکار به شرح زیر:
1- فاجعه منا
2- دفن 79 نفر از زائران ایران بدون مجوز
3- افتادن چرثقیل بر سر زائران در جریان حج تمتع
4- تجاوز به زائران ایرانی در فرودگاه
5- حمله و ظلم آشکار به مردم یمن
6- دخالت در امور سوریه به عنوان متحد استراتژیک ایران
7- اعدام سه تن از ایرانیان در عربستان
8- اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان

فقط به تماشا می نشیند و نظاره گر است، مردم خودشان دست به کار می شوند تا شاید دولت و وزارت برجام را از خواب خرگوشی بیدار کنند.
Iran, Islamic Republic of
«وزارت برجام» رو خوب اومدي
Finland
بايد چندنفر ازاين عوامل به اصطلاح خودجوش رو اعدام كنند تا درس عبرتي بشه براى بقيه كه تا اتفاقى مى افته زود مثل ميمون از در و ديوار سفارتخونه ها بالا نرن تنها راه همينه والسلام
میمون همفکران داروینی شماست! خیلی توی آینه نگاه می کنی و همه را مثل.. جنگل نشین خودت می بینی!
تو خودت یکی از میمون های یزید بوزینه باز هستی که به جوانان انقلابی که امام فرمود انقلابی کردند بزرگتر از انقلاب اول، فحاشی می کنی! امام فرمود شکست آن بت بزرگی که از ابر قدرتها ساخته بودند.
جون به جون بعضی هاتون کنن نفهم مادر زاد هستید! ..
United States
دقت کردی خیلی بی ادبی
ممیون عبارتست از کسانی که در تقلید از سران فتنه و شیاطین عالم، گوی سبقت را از هم ربوده اند.
Iran, Islamic Republic of
بلکه نتیجه فتنه انگیزی عده ای بنام اصول گرایان هستند
جملت خیلی مسخره بود. فتنه انگیزی اصولگرایان؟!
هم میدونن فتنه تخصص افسادطلبانه. حتی هیلاری کلینتون و شیمون پرز صهیونیست ازتون دفاع کرد.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر وزارت خارجه .. و منفعل ما. قطع رابطه رو ما باید انجام می دادیم نه عربستان خبیث...
Romania
فقط مقایسه کنید پیام بی خردانه روحانی را با گفتار سید حسن نصرالله:
دبیرکل حزب‌الله در واکنش به شهادت نمر ابراز داشت: آیا وقت آن نرسیده است که با شجاعت و بدون هر محاسباتی در جهان بگوییم که اساس و مبدأ تکفیر تکفیری که دست به کشتار و خون ریزی و جنایت و تهدید مردم جهان زده است، تمام از این خانواده و از مکتب سعودی نشأت می‌گیرد؟ چرا که کتبی که داعش تدریس می‌کند، همان کتاب‌هایی است که در مدارس آل سعود تدریس می‌شود و بنابراین می‌توان فهمید که راه این دو یکی است.
سید حسن نصرالله اظهار داشت که پاسخ به شهادت شیخ النمر باید پاسخی زینبی باشد و باید در برابر عالم برای گفتن حرف حق ایستاد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در انتها با اشاره به شهادت شهید سمیر قنطار، تاکید کرد: به کسانی که منتظر پاسخ به ترور شهید قنطار هستند می‌گویم که با قدرت خون این شهید است که ترس به جان افسران و سربازان صهیونیست انداخته است و آنها باید منتظر باشند و ان‌شالله جواب این اقدام را می‌دهیم.
این معلول علتی دارد بنام "ریشخند مردم و لبخند دشمن" که عمدا شرایط را برای به دست اوردن بهانه مهیا کرده است.
تدبیرک
Iran, Islamic Republic of
باور کنید این ادبیات رئیس جمهور ایرانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.
چهارمحال
شمابه این افرادکه غیرت ازخودنشان دادندمی گویی افراطی. اگرافراط یعنی غیرت پس ما این افراط رابه آن افتخارمی کنیم. اعتدال هم اگربه معنی لیبرالی ودمدمی مزاجی وهرهری مذهبی وسازشکاری وبی غیرتی ودنیاگرایی باشدمحکوم است. خشم ملت بودکه ازجنایات آل سعوداینگونه شد.شمابه جای محکوم کردن جنایات بی شرمانه آل سعود مزدوروخائن ونفوذی چسبیدبه آتش زدن سفارتخانه . اگرچه کاردرستی هم نبود حمله به سفارت ولی ناشی ازخشم مقدس وانقلابی ملت بود. مرگ برلیبرال وسکولارکه ننگ جهان اسلام هست
United States
منم غیرت به خرج می دهم هر وقت روسیه خیانت کرد سفارتش را به آتش می زنم شرمنده تا بحال غیرت نداشته ام
حامد
Iran, Islamic Republic of
روحانی دیگه همه جوره شور همه چی رو در آورده ! این چه پیام محکومیتی بود که بیش از محکومیت اقدام آل سعود، مردم مومن و انقلابی کشور خودمون رو محکوم کرده بود!!! مردمی که داغ فاجعه منا را هنوز به دل دارند!!! مرگ بر این نوع دیپلماسی !
Iran, Islamic Republic of
متوحشین رو محکوم کرد که درستش هم همین بود
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی حمله به سفارت انگلیس هم عملکرد دولت روحانی است
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی دکتر احمدی نژاد هست .
Iran, Islamic Republic of
البته در اینکه مسئولین اصلی جریحه دار کردن احساس مردم در حمله به سفارت ، مفهوماً و مصداقاً طیف حامی دولت است ، هیچ شکی نیست... مردم باید هوشیار باشند و با طناب این دولت به چاه نروند.... خودشان تحریک می کنند ، پاسخ کوبنده دیپلماتیک نمی دهند ، حرکت های ایضایی را سامان می دهند ، حفاظت فیزکی سفارت را انجام نمی دهند ، خودشان با سوء استفاده از احساسات پاک مردم انقلابی ایران ، آنها را به سمت حمله به سفارت آل سعود هدایت می کنند و با کمال پر رویی محکوم هم می کنند ... عزیز خودتی !!!!
United States
به قران از هفته ی دیگه هم تحلیلگران روابط بین الملل تان که همگی فقط می توانند عمق مسایل استراتژیک را کشف کنند خواهند فهمید که این حمله ها کار سران فتنه و نفوذی ها و جرج سورس و شبکه ی صهیونیست جهانی و امریکاست. این خط ، این نشون. ----- .
شما شک داری....احتمالا زیر لگدشون از خواب بیدار میشی
دقیقاً درسته. هر جا نکبتی است، پای صهیونیست و نوکرانش پیدا شده. فتنه گران هم سال 88 به عنوان نوکران اسرائیل معرفی شدند توسط شیمون پرز. حله یا هنوز شک داری؟!
Iran, Islamic Republic of
لبخند هاي بيخودي كار دستمان داد.
Iran, Islamic Republic of
عامل حمله به سفارتخانه ها ، خودسرهای وحشی و باج گیرتندروهای داعشی هستند نه رییس جمهورمنتخب ملت . وقتی درکشوری خوسری و توحش و بی قانونی حکمرانی بکند وضع اینچنین میشود و دودش به چشم همه ملت میرود .
Iran, Islamic Republic of
این مردم خودسرموقعی که هموطنانشان درمنی کشته شدند کجابودند و چرالال و خفه بودند و ذره ای حس وطن دوستی و غیرت نداشتند ؟ افرادی که به خاطرکشته شدن یک خارجی اینچنین توحش میکنند ولی دربرابرکشته شدن هموطنانش لال و خاموش و ساکت است ، معرفت ندارد .
اون موقع هم اعتراض کردند. این تویی که در هر دو ماجرا خفه خون گرفتی و نفس مرگ میکشی.
عده اي افراطي سعي دارند كه سياست خارجي ايران را تحت شعاع اعمال افراطي خود قراردهند حمله كنندگن به سفارت يقينا دلسوز نبوده اند / حدود 460نفر در حادثه منا شهيد شدند و اقايان افراطي فقط شعار خالي دادند حالا اعدام يك نفر كه مووع داخلي ساير كشورهاست اين افراد را غيرتي كرده است . مسائل داخلي ساير كشورها با ما ارتباطي ندارد.
Iran, Islamic Republic of
چند کلاس سواد داری؟ چطور شرایط کشورهای همسایه به ما ارتباط نداره وقتی همیشه داریم از شرایطشون تاثیر می گیریم؟
Iran, Islamic Republic of
شما با عقل ناقصتان و عقده هاتون همه چيزو از دريچه عقده گشايي خودتان ميبينيد
Iran, Islamic Republic of
شما فهم و قدرت فهمتان در حدي نيست كه منظور جناب دكتر روحاني رو بفهميد
ايشان اين سه بند رو گفتند قبل تا در صورت عدم قطع رابطه دولت عربستان نخواهد از ايران كه مثلا بابت اشغال سفارتش ايران مجبور به معذرت خواهي شود
حالا قبل از اينكه اونها از ايران بخواهند بابت اين كار غير قانوني كشوري مجبور به معذرت خواهي كنند خوبه يا اينكه قضيه رو با يه توپ و تشر تمام كنند
اشغال سفارت در هر مكان و هر زماني غير قانونيه
عقلت نمیرسه دیگه. مگه عذرخواهی اجباریه که بعداً مجبور بوده عذرخواهی کنه، حالا قبلش عذرخواهی کرده؟! مثل یک برده ای که مجبور است از ارباب عذرخواهی کند!
مگر عربستان در فاجعه منا عذرخواهی کرد که روحانی فقط مجبوره؟!
احمدخواجوند
Iran, Islamic Republic of
ميگويند نيروي هوايي عربستان آمده باش هستند واگر عربستان حماقت كرد وبه جمهوري اسلامي ايران حمله كرد شما عملكرد روحاني را پس از حمله چطور ميبينيد ؟؟پيام ميدهد ما به برادران عربستاني خود پيشنهاد خويشتن داري ميدهيم ودرايران اگر كسي بخواهد بر عليه برادران همسايه عربي تندروي كند به اشد مجازات تنبيه ميشود .اگر غير ازاين ميشود لطفا مارا راهنمايي كنيد
Iran, Islamic Republic of
برای انحراف اذهان عمومی، هوچی گری عربستان به کمک دولت ایران راه بجایی نخواهند برد.
حسین
خواهش می کنم با مسایل احساسی برخورد نکنید و یکم جلوتر رو هم ببینید
هیجان زدگی در این موارد خیانت به امام زمان است
قطع روابط کاری است که ما باید بعد از آن تجاوز و بعد از حادثه منا می کردیم و نکردیم و در این زمینه ضعیف عمل کردیم. حالا اونها رفتند در موضع قدرت
دست پیش گرفته اید که پس نیفتید؟!
وقاحت هم حدی دارد!
اگر بعد تعرض به دو هموطنمون وزارت خارجه و دولت سکوت نمیکرد
اگر بعد از فاجعه منا دولت قاطعیت نشون میداد و اعتراض شدید میکرد
اگر در برابر گستاخی ها و توهین های ال سعود وهابی دستگاه دیپلماسی انفعال و زبونی به خرج نمیداد
الان صبر مردم لبریز نمیشد و این واکنش تند و هرچند نادرست رو انجام نمیدادن
هرچی صبر کردیم و منتظر برخورد قاطع به توهین ها و جنایات ال سعود موندیم خبری نشد
الان همه اون جنایات قبلی در کنار این جنایت اخیر برامون عقده شده و دیگه نباید سکوت کرد و به امید واکنش منفعلانه دولت موند و باید خود ما مردم اعتراضمون رو نشون بدیم
گرچه باید مراقب جلوی این عده ی تندرو که مصلحت و درایت رو در نظر نمیگیرن رو هم گرفت....
سید
دوستان ایرانی .دولت واکنشهای خود رو چندین بار نشون داده ولی دولت احمق عربستان با تفکرات وهابی خود عمل می کند یعنی تفکر داعشی
اکبر
کاش روحانی بعنوان دولت جنایت آل سعود صهیونیستی را هم محکوم می کرد !!! نه اینجا هم از مردم مایه بگذارد
سحر
من به روحانی رای دادم به میرحسین رای دادم به خاتمی رای دادم ولی ازخداوند به خاطر رایی که به روحانی دادم طلب بخشش میکنم