شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

تغییر رویکرد اولاند پس از حمله به پاریس

سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 455902
رئیس جمهور فرانسه در پارلمان این کشور گفت قربانیان حوادث تروریستی اخیر از 19 کشور جهان بوده و با همه کشورها از جمله ایران برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: ما در حال جنگ تمدن ها نیستیم، زیرا ما در حال جنگ علیه جهادیونی هستیم که نماینده هیچ تمدنی نیستند.
 
رئیس جمهور فرانسه گفت که پارلمان این کشور قانونی را بررسی می کند که وضعیت اضطراری را در کشور تا سه ماه تمدید می کند.
 
اولاند افزود: در مبارزه با تروریسم به اندازه قاطعیت و قدرت باید صبر داشته باشیم.
 
وی گفت: تروریست های قاتل بزدل هستند، زیرا به طرف افراد بیگناه تیراندازی می کنند.
 
اولاند گفت: قربانیان حملات پاریس از 19 کشور هستند. فرانسه بین قومیت ها و ادیان تفاوتی قائل نیست. حملات روز جمعه در سوریه برنامه ریزی شده بود.
 
رئیس جمهور فرانسه افزود: داعش به این علت با ما می جنگد که فرانسه حامی آزادی است.
 
وی با بیان اینکه ما در جنگ با تروریسم جهادی هستیم، گفت: حملات اخیر پاریس، تجاوز به کشور ما و اقدامات جنگی بود. این حوادث، عملیات ارتش تروریستی از جهادیون علیه ارزش های فرانسوی بود. ملت فرانسه شجاع است و تسلیم نخواهد شد. تروریست ها می خواهند ملت فرانسه را بترسانند.
 
وی گفت: فرانسه با همه از جمله ایران و ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) برای مبارزه با تروریسم گفتگو می کند.
 
رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود در برابر پارلمان این کشور از تمامی فرانسوی‌ها خواست تا به ارزش‌های فرانسه که وحدت، قدرت و صبر بوده پایبند باشند.
 
وی اضافه کرد: روز جمعه، فرانسه‌ای که دوستار زندگی، فرهنگ و ورزش بوده هدف تروریست‌ها قرار گرفت.
 
رئیس جمهور فرانسه افزود: تمامی رؤسای جمهور کشورها پیام‌های همبستگی با ملت فرانسه در مقابله با تروریسم ارسال کردند.
 
اولاند با اشاره به این موضوع که گروه داعش هر روز ملت‌ها را می‌کشد، گفت: چاره‌ای جز فائق آمدن بر این گروه وجود ندارد و درخواستی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردیم و طی آن خواستار صدور قطعنامه‌ای بین المللی برای فائق آمدن بر داعش شدیم.
 
وی گفت: فرانسه گروه داعش را در هر جایی که حضور دارد چه سوریه چه عراق و چه مالی، مورد هدف قرار خواهد داد و ناو هواپیمابر شارل‌ دوگل برای مشارکت در عملیات علیه داعش رهسپار خواهد شد.
 
رئیس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود در پارلمان این کشور با دشمن اصلی توصیف کردن داعش، گفت که به دنبال راه حل سیاسی در سوریه‌ای هستیم که طی آن [بشار] اسد از قدرت کنار گذاشته شود.
 
اولاند گفت: به زودی نشستی را به رؤسای جمهور آمریکا و روسیه برای اتخاذ گام‌های مهم در راستای فائق آمدن بر تروریسم برگزار خواهیم کرد.
 
وی افزود که فرانسه به دنبال تامین امنیت مرزهای خود و حمایت از تمام کشورهایی است که به این کمک نیاز دارند.
 
رئیس جمهور فرانسه گفت که درد آور است بدانیم برخی از کسانی که حملات پاریس را مرتکب شدند، شهروند فرانسه بودند.
 
اولاند در ادامه سخنانش گفت: تصمیم گرفتیم که پیش نویس قانونی را تدوین کنیم که بر اساس آن با استفاده از فناوری‌های پیشرفته تروریست‌ها را پیگرد کنیم و قرار است که پارلمان چهارشنبه آینده نشستی را برگزار کند تا طی آن موضوع تمدید حالت فوق‌العاده برای سه ماه را بررسی کند.
 
وی افزود: باید برخی از بندهای قانون اساسی را برای تقویت صلاحیت‌ مقامات در اعلام وضعیت فوق العاده تغییر دهیم و چاره‌ای جز این نیست که ابزارهای مناسبی برای انجام اقدامات به خصوص بدون اعلام حالت فوق العاده وجود داشته باشد.
 
رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: باید قانون اساسی راه‌حل هایی در مقابله با گروه‌های که برای ما ایجاد خطر می‌کنند داشته باشد.
 
وی گفت: تصمیم گرفته شد که تمامی گروه‌ها و سازمان‌هایی که به تحریک علیه ملت فرانسه می‌پردازند تعطیل شوند.
 
اولاند اضافه کرد: باید نیروهای پلیس در چارچوب قانون امکاناتی داشته باشند که بتوانند با تروریسم مبارزه کنند و به دنبال تقویت تجهیزات پلیس برای 5 هزار نفر هستیم و برای تقویت امکانات فرانسه در مقابله با تروریسم از نیروهای ارتش استفاده خواهد شد.
 
رئیس جمهور فرانسه گفت: تروریست‌ها هرگز نخواهند توانست ما را از شکلی که تصمیم گرفتیم زندگی کنیم منع کنند و باید اختلافات را به کناری گذاشته و نیروهای خود را علیه تروریسم و پیروزی بر آن به کار بگیریم.
 
اولاند در ادامه سخنانش گفت: جمهوری فرانسه تروریسم را نابود خواهد کرد و از بین بردن تروریسم در چارچوب قانون صورت خواهد گرفت و دموکراسی ما تحت تاثیر تروریسم قرار نخواهد گرفت.
 
رئیس جمهور فرانسه خبر داد که نشست سران درباره آب و هوا که قرار بود در پاریس برگزار شود همچنان سر موعد برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: انسان‌های وحشی در تغییر چهره فرانسه موفق نخواهند شد و همچنان به زندگی ادامه خواهیم داد و بر جهان تاثیرگذار خواهیم بود.
 
اولاند اضافه کرد: هیچگونه کاهشی در نیروهای مسلح صورت نخواهد گرفت و 2500 فرصت شغلی جدید در اداره زندان‌ها ایجاد خواهد شد و 5 هزار شغل جدید در نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی ایجاد می‌شود.
 
رئیس جمهور فرانسه گفت: در تلاش برای تصویب قوانینی هستیم که طی آن این مجوز را داشته باشیم خارجی‌هایی که برای ما تهدید به شمار می‌آیند را اخراج کنیم و قوانین جدیدی را تصویب خواهیم کرد که طی آن به ما اجازه داده شود که سلب تابعیت کنیم.
 
وی گفت: در کشور ما منحرفینی زندگی می‌کنند که در حال رفتن به سوی افراطی گری بوده و طی ماه‌های گذشته چندین عملیات تروریستی را خنثی کرده‌ایم.
 
رئیس جمهور فرانسه گفت که حملات پاریس در سوریه طراحی شده و در بلژیک تجهیزات مورد نیاز آن فراهم شده است و سوریه امروز به بزرگترین محل ایجاد تروریسم در جهان تبدیل شده است.
 
دست‌کم 153 نفر در حملات تروریستی جمعه شب در پاریس جان خود را از دست دادند.
 
افراد مسلح و بمب‌گذاران به رستوران‌ها، یک سالن کنسرت و یک استادیوم ورزشی در پاریس حمله کردند.
 
افراد مسلح حدود 100 نفر را که در کنسرتی در سالن موسیقی باتاکلان شرکت کرده بودند قتل‌عام کردند.
 
کماندوهای ضدتروریستی فرانسه به محل حادثه اعزام شدند و توانستند افراد مسلح را بکشند و ده‌ها نفر را که از این حادثه دچار شوک شده بودند نجات دهند.
 
حدود 40 نفر دیگر نیز در جریان 5 حادثه تروریستی دیگر در پاریس کشته شدند. از جمله این حوادث دو انفجار بمب در خارج استادیوم ملی بود که اولاند و وزیر خارجه آلمان در آن در حال تماشای یک بازی دوستانه بودند.
 
گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش مسئولیت حملات تروریستی روز گذشته پاریس را به‌عهده گرفت. این گروه تروریستی اعلام کرد این خون‌بهای سوریه است، این یازده سپتامبر فرانسه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد
حرف اولاند جاي بحث داره اولين اينکه تروريستها رو جهادي خونده ودوم اينکه کساني که قرباني اين حملات تروريستي بودند فرانسوي نبودند واگر بودند تعدادشون قليله وسوم اينکه مهاجمين فرانسوي بودند .