پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
افضلی‌فردمطرح کرد:

ورود غیر متخصص ها به فوتبال فسادزا است

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 435904
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی پرونده ۷۰ صفحه‌ای فساد در فوتبال در کمیسیون گفت: با تصمیم هیأت رئیسه کمیسیون به بخش دوم این پرونده هم ورود خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مصطفی افضلی‌فرد درباره پرونده فساد در فوتبال بیان داشت: این پرونده در ابتدا ۴۰ صفحه بود اما با تحقیق بیشتر۷۰ صفحه شد؛ البته هنوز هم به مسائل اخلاقی ورود نشده و تنها بحث‌های مالی، اداری، اجرایی و نظارتی مطرح است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در خصوص روابط سیاسی مطرح شده در این پرونده تصریح کرد: در این پرونده اشاره شده که برخی از مسئولان می‌خواستند از باشگاه‌های دولتی استفاده سیاسی کنند و راضی به واگذاری این باشگاه‌ها به بخش خصوصی نبوده و نیستند.

این نماینده با اشاره به این‌که یکی از راهکارهای مقابله با فساد در فوتبال واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی است، گفت: سازمان خصوصی‌سازی توفیق چندانی در اجرای این قانون نداشته و هیچ شرکت و سازمان‌های شبه دولتی یا خصوصی به این موضوع ورود پیدا نکرده‌اند.

افضلی‌فرد در پاسخ به این‌که آیا خصوصی‌سازی درباره باشگاه‌هایی که در این مدت واگذار شده‌اند رعایت شده است یا خیر، گفت: نحوه خصوصی‌سازی هم مطابق قانون مصوب مجلس و هم مطابق راهکاری است که کمیسیون اصل نود در گزارش آورده و قرار است ابلاغ شود؛ با این حساب، اگر باشگاه‌ها به بخش شبه دولتی یا دولتی واگذار شود بازهم بحث مسائل مالی، سیاسی، اداری و اجرایی مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به این‌که آیا موارد دیگری هم به این پرونده اضافه خواهد شد یا خیر گفت: اگر کمیسیون بخواهد موارد جدید اضافه می‌شود ولی این موضوع بستگی به تصمیم هیأت رئیسه کمیسیون دارد؛ درحال حاضر پرونده تمام شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در واکنش به این‌که نام برخی از دولتمردان و مسئولان در فهرست هیأت رئیسه باشگاه‌هایی که به تازگی واگذار شده‌اند به چشم می‌خورد، عنوان کرد: استفاده از افراد غیرمتخصص در هیأت رئیسه و باشگاه‌ها یکی از عوامل فسادزا در فوتبال است که درصورت اثبات، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *