جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳

تقدیر سراج از شجریان در برنامه تلویزیونی

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب: 179107
حسام‌الدین سراج که امشب(دوشنبه ۱۰ مردادماه) میهمان برنامه زنده "شهر باران" شبکه یک سیما بود، در ستایش از استاد خود، محمدرضا شجریان گفت:"استاد شجریان نه تنها استاد آواز و موسیقی که استاد همه هنرها و هنرمندان است. کلاس های استاد شجریان فقط برای ما کلاس آواز نبود بلکه کلاس اخلاق بود" .
خبرآنلاین نوشت: با اینکه مجری برنامه در میان صحبت‌های او پرید و سریعا بحث رابطه معماری و موسیقی را پیش کشید، سراج بار دیگر بحث را به حالت اول برگرداند و از مجری درخواست کرد تا ادامه صحبتش درباره اساتید را دنبال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما هم برنامه رو دیدیم ولی شما خیلی با قصد و غرض خبر رو پخش میکنید. ایشون دوباره به بحث اساتید برگشت آره درسته ولی به کدوم استاد اشاره فرمودند استاد اخلاق و عرفان حاج آقای دولابی.
Iran, Islamic Republic of
سلام طاعات قبول باشد. مصاحبه آقاي سراج بسيار جالب بود. ايشان حق مطلب را در خصوص استاد شجريان ادا كردند. دستشان درد نكند. بياييد در ماه مبارك رمضان دلها و نيت هايمان را پاك و زلال كنيم و از بدگويي هاي بي مورد به همديگر دوري كنيم.
Iran, Islamic Republic of
شجريان و اخلاق؟!!!
Iran, Islamic Republic of
درودبيكران براستادآوازواخلاق استادشجريان بادكه شاگردان بسياري راتربيت كرده اند وموسيقي وآوازايران مديون ايشان است .كاش همه مثل آقاي سراج حق شاگردي استادشجريان رابه اين خوبي ادابكنند ونمكدان نشكنند.
Iran, Islamic Republic of
حالا مجبور بودن این تحفه رو دعوت کنن؟
Iran, Islamic Republic of
بله کلاس اخلاق بود اونم چه اخلاقی!
اخلاق خزیدن در دامن دشمنان قسم خورده ملت و آب به آسیاب ملتی ریختن که امثال شجریان همه چیزشونو مدیون اون هستن
کسی که عمری هم پیاله اون آقاست بایدم اینطور صحبت کنه
جنبه فني آقاي شجريان به كنار اما استاد اخلاق و موسيقي مرحوم اقبال آذر بود كه حاضر نشد به نفع سران فرقه تجزيه طلب به اصطلاح دموكرات آذربايجان چه چه بزند نه آقاي شجريان با آن مصاحبه ها و مواضعش...
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه ایشان هم هوس تحریم صوتی کرده اند! که از وطن فروشان تقدیر می کنند. آن هم نه از آوازشان بلکه از اخلاق آنها.

خوب البته شاید ایشان آن زمان از نظر اخلاق خوب بوده اند ولی الان چه بگویم؟
" میزان در هر کس حال فعلی اوست."
Iran, Islamic Republic of
احسنت به سراج بالاخره یک مرد پیدا شد
Iran, Islamic Republic of
من با مواضع سياسي شجريان كاري ندارم و اصلا آنها راقبول هم ندارم. اما مي خواهم يك سؤال بپرسم. شجرياني كه شاگردان متديني مثل سراج تربيت كرده اند چطور است كه بي اخلاق تلقي مي شوند و جايي در تلويزيون ندارند ولي كساني كه با ظواهر بسيار زشت آهنگ هاي بسيار زننده را با حركات شبه رقص در تلويزيون جمهوري اسلامي اجرا ميكنند اخلاقي هستند و جايشان در رسانه ملي؟؟؟؟؟/
در دروان كوران اغتشاشات يكي از زيبا ترين مقالاتي كه خواندم و هنوز هم يادم مانده است اين عنوان را داشت"آقاي شجريان روراستي را از ساسي مانكن بياموزيد" و كاريكاتور مازيار بيژني :
http://www.asriran.com/files/fa/news/1388/5/24/115998_497.jpg
Iran, Islamic Republic of
لطفا دوستان به کسی که سی جزء قرآن رو باصدای قشنگش تلاوت کرده و ربنای ماندگارش توی دل همه جا کرده و حتی با انتخاب آقای موسوی برای خواندن دعای سحر در سحرهای رمضان هم نقش داره تهمت بی اخلاقی نزنن
سلام
باید این دو موضوع رو از هم جدا کرد.
بله استاد شجریان متاسفانه در مشی سیاسی و دینی به کج راهه رفته اند و این ایراد بزرگ به ایشان هست و خدا کنه که متنبه بشوند و توبه کنند و بازگردند اما نمیشه منکر هنر ایشان شد و اون رو کنار زد و با بی انصافی درباره آن سخن گفت که : بله ایشان اصلا سواد نداره یا اصلا صدا نداره!
این دو تا موضوع باید از هم تفکیک بشه.
یک مثالی بزنم:
از حضرت امیر (ع) سوال کردند که: بزرگترین شاعر عرب کی بوده؟
نقل قول می کنم: حضرت فرمودند که: شاعران همه در یک وادی نتاخته اند که بشه در موردشون اظهار نظر کرد ولی اگر ناچار باشیم برترین اونها همان" پادشاه گمراه" هست.
منظور از پادشاه گمراه امرء القیس بوده که در زمان جاهلیت اشعار زیادی داشته که تریسم کننده صحنه های عشق و حتی مسائل غیر اخلاقی هم بوده و دشمنی جدی با دین اسلام و پیامبر هم داشته.
ولی با این اوصاف حضرت اون رو معرفی میکنه و این عین انصاف هست.
امیدوارم منظورمو رسونده باشم.
یا علی