پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سهم تولید در معوقات بانکی ۱۴/۵ درصد

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 329100
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی نخستین بار اعلام کرد که ۱۴ و نیم درصد معوقات بانکی مربوط به تولید است.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، محمدرضا رحمانی در حاشیه جلسه گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گفته ها مبنی بر مربوط بودن بیشتر معوقات بانکی به تولید صحت ندارد افزود: هم اکنون مصوبات خوبی درباره نیازهای صنعت تصویب شده، اما توقع داریم روند و سرعت مصوبات متناسب با نیازها باشد.

وی افزود : این موضوع از دولت درخواست شده است و در جلسه امروز قرار شد کارگروهی مستقل درباره نیازهای مالی تولید تشکیل شود زیرا روند نقدینگی تولید متناسب با مشکلات آن نبود.

رحمانی اضافه کرد: نگرانی بخش تولید این بود که در اجرای سیاست‌های ضد تورمی دولت و نیز کاهش نقدینگی در جامعه، این مباحث فقط متوجه تولید نباشد بلکه دولت این اقدامات را در حوزه های دیگر که در تورم تاثیر دارد انجام دهد البته هیچ کارشناس اقتصادی کاهش نقدینگی در تولید را توصیه نمی‌‌کند.

رحمانی گفت: در بودجه سال ۹۳ سیاست های دولت و بانک مرکزی باید به نحوی باشد تا سهم و نیازهای تولید تامین شود که در این باره اعتبارات صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی می تواند کمک کننده باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *