جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۴
۲۰
درباره «حصر»، «ممنوعيت سخن و سفر» و باقی قضايا؛

"حصر خوب است " اما فقط برای همسایه!

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 369403
در تمام آن سال‌ها، «كيهان ِ» آقاي سيد محمد خاتمي و وزارت ِ ارشاد تحت مديريت وي،نه تنها به اين رفتارها اعتراضي نداشت و نه تنها تمامي و اعلاميه‌ها و كتاب‌هاي ايشان را سانسور مي‌كرد، بلكه در موارد متعدد يك دو جين ناسزا هم نثار آقايان مي‌فرمود!
"حصر خوب است " اما فقط برای همسایه!
به گزارش جهان، محمدرضا کائینی در صفحه شبکه اجتماعی خود نوشت:

هرج و مرج رسانه‌اي در دوران ما و از آن مهم‌تر ولعی كه عده‌ای برای «حرف» دارند، موجب شده كه برخي سخنان از موضعي گفته شود كه گاه شنونده آگاه گمان می‌برد كه گويندگان به ناگاه از سف آسمان به زمين هبوط فرموده و طبعا «پیشينه» و «پسينه» وقايع تاريخي را به طاق نسيان احاله كرده‌اند. از جمله اين موارد، موضوع «حصر» يا «محدوديت‌های رسانه‌ای» برای كساني است كه از آغاز پيروزي انقلاب تاكنون، دربرابر نظام از دنده چپ برخاسته اند!

بر راويان اخبار و ناقلان آثار و شايد طوطيان شكرشكن پوشيده نيست -و اميدواريم بر مدعيان علاقه به حضرت امام نيز پوشيده نباشد- كه پايه حصر منتقدان از همان دوران نهاده شد. كساني كه مشمول اين مجازات شدند عبارتند از:

۱- آيت الله سيد كاظم شريعتمداری كه تاپايان عمر در حصر به سر برد و در همان شرايط مرد!


۲- آيت الله سید حسن طباطبایی قمی كه نه حزب داشت و نه اردوكشي خياباني كرده و نه از شيوخ عرب پول گرفته بود. او تنها به صدور چند اعلاميه اعتراضي مبادرت كرده بود، با اين حال سالها در حصر خانگي گرفتار و حتی از دادن يك سلام از پشت بام منزل خود به حرم رضوي (ع) هم ممنوع بود. ممنوعيت حصر وی در دوران رهبري آيت الله خامنه‌ای برداشته شد.


۳- آيت الله سيد صادق روحانی تنها به جرم بي اعتقادي به لياقت و كفايت آقاي منتظري، سالها متحمل حصر گرديد! ايشان تا هم اينك نيز ،ذره اي به عدالت و سلامت اعتقادي آقاي منتظري اعتقاد ندارد و بر اين باور است آنچه او درسال ۶۴ درباره آقاي منتظري گفته در برابر آنچه امام خميني (ره) درباره نامبرده در سال‌هاي بعد فرموده اند، هيچ بوده است! ممنوعيت حصر وي نيز، در دوران رهبري آيت الله خامنه اي برداشته شد.


اين داستان درمورد بسياري ديگر از علما ونيز فعالان سياسي آن دوره، در سطحي ضعيف تر نيز اتفاق افتاد كه بيان جزئيات آن مهتاب شبي خواهد و آسوده خيالي!

الغرض! در تمام آن سال‌ها، «كيهان ِ» آقاي سيد محمد خاتمي و وزارت ِ ارشاد تحت مديريت وي،نه تنها به اين رفتارها اعتراضي نداشت و نه تنها تمامي اعلاميه‌ها و كتاب‌هاي ايشان را سانسور مي‌كرد، بلكه در موارد متعدد يك دو جين ناسزا هم نثار آقايان مي‌فرمود!

اينك سالها از آن ماجراها گذشته و آقاي خاتمي خود، هم در اردو كشي ۲۵ خرداد شركت داشته، هم از حضرت امير عبدالله (!) مبالغ درشت دريافت داشته و هم وظيفه اظهار لحيه به نيابت از سوي محصورين و غيرمحصورين را به تمامه، به انجام رسانده است. هم او كه سال‌ها در كيهان سخنان بسياري از كساني كه نيم از هزارِ فضايل كنوني او را ندارند، سانسور كرده است، سانسور خود را بر نمي‌تابد و ابواب جمعي خويش را در اعتراض به طرح ده نفر از نمايندگان مبني بر اجرای حکم قانونی ممنوعيت سخن و سفر خود فعال ساخته است.

حقير نمي‌داند كه مثل «مرگ خوب است، اما براي همسايه» از چه دوره اي به دايره تمثيلات وارد گشته، اما نيك ميداند كه مبدع آن احتمالا به داستان هايي از قبيل «حصر»، «ممنوعيت سخن و سفر» برخورده و ناگاه ذوق و انديشه وي، فوراني درخور نشان داده و «عبرتي» و «علامتي» را براي آيندگان به وديعت نهاده است. شايد او در خشت خام و براي آينده، منش و كارنامه «خاتمي هايي» را ديده كه اين به اصطلاح فعالان رسانه ايِ امروز در آئينه شهود نمي‌كنند.

فاعتبروا يا اولي الابصار!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به فرموده حضرت آقا : اگر امام بودند برخورد شدیدتری نسبت به این جنایتکاران مزدور انجام می دادند ...
حااااااامد
تکذیب شد نظر افا
احمد
پس اگر امام بودند شديدتر برخورد مي كردند،علت اينكه حضرت آقا مانند امام عمل نميكنند چيه؟
Russian Federation
علت اینه که امام آدم اجرای فرمان های قاطع تر رو هم داشت ولی دور و بر آقا نیستند همچین آدمایی یا کمند. کجان اون شهدایی که جونشون رو با یک کلمه امام می دادند...
با این حرفت خودت میگی که هم نظرهای جهان نیوز در اقلیتند
عامل حصر منتظری یه اقایی بود که وزیر کشور خاتمی بود و الان شده قهرمان افسادطلبها!

اسمش چی بود؟
علی
Iran, Islamic Republic of
عبدالله بی نور
آن زمان عبدالله نوری وزیر کشور بود
حسن روحانی دبیر شورای امنیت ملی
Iran, Islamic Republic of
ما خواهان تشکیل دادگاه هستیم تا انشالله حکم محاربه در قبال عناصر فتنه گر اعمال شود
این اصلاحطلبها استاد شانتاژ کردن هستند.... درکدام کشور هست که وقتی دونفر آشوب کنند با آنها اینقدر رئوفانه برخورد میشود؟

کروبی که هر روز میره استخر! این خیلی خنده داره...
یک روزگاری این آقایانی که الان گرفتار حصر خانگی هستند خودشان از آقای منتظری حمایت می کردند بعد خودشون حکم حصر خانگی آقای منتظری رو امضاء کردن
تو ختم آقای منتظری شرکت کردن برایشون عزاداری کردن
حالا هم خدشان گرفتار شدن
از هر دستی که بدی از همون دستم میگیری
این اصلاح طلبا و چپا کلا بر اساس آرمانهای زودگدرشون اماده گروگان گیری هستن چه رای مردم باشه چه دیپلماتهای خارجی
اينوخوب اومدي اينا مذبذب ودمدمي مزاج هستند واصولا دوست دارن همه چي رو اصلاح كنند حتي اصول رو !
محمد حسین
خدا شفا بده تو یکی رو
خودت هم نفهمیدی چی گفتی آ
درگیری کلا
ظاهرا مخالفان اصلاح طلبان گیچ زده اند و همه چیز را با هم قاطی میکنند.
فعلا که شما افسادطلب ها گیج می زنید ...سیلی که در 9 دی خوردید هنوز از کما خارج نشدید ../.
فریار صالحی
Germany
ای که بدکردی برو ایمن مباش
تخم بد کشتی برویاند خداش
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه حضرات یادشون رفته حسینعلی منتظری درزمان وزارت کشوری عبدالله نوری و دبیر شورای امنیت حسن روحانی در حصر قرار گرفت. حالا اقایون شدند آدم خوبه و نظام شده ادم بده
احسان
Iran, Islamic Republic of
خاتمی حیا کن

انقلاب و اسلام رو رها کن.....
وبشین سر جات
اصغری
بهش میگم