جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

وقتی ۱۱۸ هم پولی می‌شود!

شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 167407
یكی از آقایان روابط عمومی در پاسخ به ما می‌گوید: مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده به همین دلیل برای وارد كردن شماره‌های غیردولتی به سیستم 118 از مشتركان پول می‌گیرد!
به گزارش جام جم، در آن زمان بین خودمان و شماره ۱۱۸ رفاقتی خاص احساس می‌كردیم. این شماره یار خوبی بود كه بی‌هیچ چشمداشتی نیاز ما را برآورده می‌كرد. ما هم لطف او را به حساب مالیاتی می‌گذاشتیم كه هر ماه پرداخت می‌كنیم تا از امكاناتی كه دولت در اختیارمان می‌گذارد، استفاده كنیم.

البته دولت هم بعد از سالیان سال فعالیت شماره ۱۱۸ به بانك جامع و كاملی از شماره تلفن‌های مختلف دسترسی پیدا كرده بود؛ شماره‌هایی كه در آن زمان به دولتی، خصوصی، شخصی و... تقسیم‌بندی نشده بودند و قیمت همه‌شان برای مسوولان و مدیران ۱۱۸ یكسان بود؛ همه این شماره‌ها فقط برای خدمت به شهروندان جمع‌آوری شده بودند! اما دیری نپایید و این خدمت‌رسانی صادقانه به شهروندان به پایان رسید و اكنون اگر به شماره‌ای نیاز داشته باشیم، نباید چندان امیدوار باشیم كه یاور قدیمی‌مان یعنی ۱۱۸ بتواند كمكی به ما بكند؛ چون بیشتر اوقات از متصدیان ۱۱۸ این دو كلمه را می‌شنویم: ثبت نشده! و بعد ارتباط قطع می‌شود و ما متعجب می‌مانیم كه این شماره‌ها كه قبلا ثبت شده بود پس چگونه به همین سادگی از حافظه‌ بزرگ ۱۱۸ حذف شده‌اند.

وقتی عاقبت می‌توانیم با یكی از متصدیان ۱۱۸ دو كلام بیشتر هم‌صحبت شویم و دلیل این حذفیات را جویا شویم، می‌گوید با روابط عمومی تماس بگیرید! ما هم كه پیگیر ماجرا شده‌ایم با روابط عمومی تماس می‌گیریم؛ یكی از آقایان روابط عمومی در پاسخ به ما می‌گوید: مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده به همین دلیل برای وارد كردن شماره‌های غیردولتی به سیستم ۱۱۸ از مشتركان پول می‌گیرد! مشتركانی كه این پول را ماهانه پرداخت نكنند، از این امكان نمی‌توانند استفاده كنند!

واقعیت این است كه برخی از واحد های بخش خصوصی شامل فروشگاه‌ها، شركت‌ها و... شاید به امكانی كه ۱۱۸ برای آنها فراهم می‌كند چندان نیاز نداشته باشند اما مردم عادی به این امكان نیاز دارند. مردم مالیات می‌دهند تا از امكاناتی كه دولت برایشان فراهم می‌كند استفاده كنند؛ اما اگر زمانی امكاناتی كه به آنها داده می‌شد به بهانه خصوصی‌سازی از آنها گرفته شود، این پرسش به وجود می‌آید كه آیا دولت نباید بر عملكرد بخش خصوصی نظارت داشته باشد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من كارمند (ببخشيد كارگر ) 118 هستم يكي نيست بگه چه امكاناتي به پرسنلي كه نزديك به 8 ساعت گوشي توگوششونه و به صغير و كبير جواب ميدن اعطاميشه كه همش توسر شون ميزنن كه درست جواب نميدن - قبول دارم كه همه پرسنل 118 اونجوري كه بايد جواب بدن جواب نميدن ولي بيايين انصافاً ببينيم درد دل ما چيه خيلي حرف برای گفتن دارم - فقط بگم كه دست و پاي مارو بستن و ميگن برامون شنا پروانه برو
زحمت از ما پول از پيمانكار

مي دونم كسي به داد ما نميرسه لا اقل دلم خنك شد