جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اختلاف‌های اساسی مذاکرات باقی است

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 387502
یک نشریه انگلیسی طی تحلیلی نسبت به امکان توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ ضمن ابراز بدبینی نسبت به آن بر احتمال افزایش تحریم‌ها در صورت شکست مذاکرات تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشریه انگلیسی«جینز دیفنس»، امروز (چهارشنبه) طی تحلیلی در زمینه ادامه مسیر مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی نوشت: اختلاف‌های عمیق بین تهران و غرب در آستانه رسیدن به تاریخ «۲۴ نوامبر» به عنوان زمان حصول توافق هسته‌ای همچنان باقی است.

بر اساس این گزارش، چشم‌انداز توافق هسته‌ای به دلیل ایجاد خوش‌باوری در بین اذهان ایرانیان صورت گرفته است زیرا این امر منجر به رفع تحریم‌های تحمیلی به صورت تدریجی و سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در بخش‌های کلیدی ایران خواهد شد.

جینز دیفنس در خاتمه نوشت: شکست در حصول توافق هسته‌ای تا تاریخ ۲۴ نوامبر شاید منتهی به تمدید مذاکرات شود. از سوی دیگر اگر تا یک سال هیچ توافقی صورت نپذیرد خطر تحریم‌های بیشتر و حتی حمله نظامی نیز می‌رود. گفتنی است، وبگاه تحلیلی «ژئوپلتیک سنتر» نیز در گزارشی از وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ نوشت: این مذاکرات تکراری در حالی وارد دهمین ماه خود می‌شود که چشم‌اندازی از پایان آن‌ها وجود ندارد.

به نوشته این وبگاه، در حالی که مهلت نهایی برای مذاکرات ۲۴ نوامبر در نظر گرفته شده، زمزمه‌هایی از تمدید مذاکرات شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد که احتمال تمدید بیشتر از آن باشد که طرفین شکست مذاکرات را بپذیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *