سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

خسارت رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 372102
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: خسارت رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ۲ درصد تولید ناخالص داخلی است که اگر میزان کاهش توریست‌ها و فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی در نظر بگیریم میزان خسارت بیشتر خواهد شد. برای جبران خسارت اقتصادی فلسطین هم صندوق‌های خارجی باید مشارکت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به نقل از صندوق جهانی پول، سخنگوی صندوق گفت: تاثیر اقتصادی تنش‌های رژیم صهیونیستی و فلسطین بستگی به مدت ادامه این جنگ دارد اما آنچه مسلم است این است که جبران این خسارت‌ها و فشارهای اقتصادی بدون مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری میسر نخواهد بود.

خانم ویلیام مری تا کید کرد: مقامات فلسطینی تحمل این همه خسارت‌های مالی را نخواهند داشت.

ویلیام مری تاکید کرد: هنوز برای برآورد دقیقی از خسارت و فشار اقتصادی زود است و بستگی به این دارد که این تنش‌ها چقدر ادامه یابد.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است بازسازی خسارت‌های وارده بعد از این جنگ بدون مشارکت صندوق‌های تامین کننده مالی بسیار مشکل خواهد بود.



سخنگوی صندوق بین‌المللی پول تاکید کرده است که این صندوق تنها می‌تواند در باره سیاست‌ گذاری‌های اقتصادی به فلسطین کمک کند و کمک‌مالی مستقیم اصولا از سوی منابع خارجی باید انجام شود.



خانم مری گفته است: بلاخره دراین جنگ اسراییل هم خسارتی هرچند کمتر دیده است که میزان خسارت وارده طی چند هفته گذشته به آن حدود ۲ درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود که البته اگر میزان کاهش توریست‌ها و کاهش فعالیت‌های کوچک و بزرگ را در نظر بگیریم خسارت بیشتر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *