سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

قانون احزاب اصلاح و به وزارت‌کشوراعلام شد

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 376504
در جلسه کمیته سیاسی حزب کارگزاران دو موضوع اصلاح قانون احزاب از سوی وزارت کشور و راهبرد حزب در انتخابات مجلس دهم مورد بحث اعضای کمیته قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس،جلسه کمیته سیاسی حزب کارگزاران ۲۷ مرداد ۹۳ با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این جلسه دو موضوع اصلاح قانون احزاب از سوی وزارت کشور و راهبرد حزب در انتخابات مجلس دهم مورد بحث اعضای کمیته قرار گرفت.

در موضوع اول مقرر شد پس از ارائه گزارش یدالله طاهری نژاد نماینده حزب در جلسه مشورتی وزارت کشور در کمیته سیاسی در این باره بحث و گفت‌وگو شود و نتیجه به صورت یک نامه رسمی از سوی حزب به وزیر کشور اعلام شود.

اعضای کمیته سیاسی همگی تاکید داشتند که اصلاحیه قانون نباید به گونه‌ای باشد که به تحدید و محدود کردن فعالیت حزبی در کشور بینجامد و در واقع باید میان لایحه دولت آقای روحانی و طرح نمایندگان مجلس تفاوت معنا‌داری از حیث توجه به حقوق و آزادی‌های سیاسی و حزبی وجود داشته باشد.

همچنین در این جلسه مطرح شد که ظاهرا گروهی از اصلاح‌طلبان در جلسات مشورتی خود نزد آقای خاتمی به بحث و بررسی درباره انتخابات آتی مجلس پرداختند و این سوال مطرح شده است که استراتژی کارگزاران در قبال جبهه اصلاحات در انتخابات چیست؟

*استراتژی کارگزاران در قبال اصلاحات

در این جلسه درباره استراتژی کارگزاران در قبال اصلاحات بر چند نکته تاکید شد؛‌ اولا کارگزاران همواره بر اتحاد همه نیروهای طرفدار توسعه در کشور تاکید دارد. ثانیا معتقد است باید معتدلین هر دو جناح به خصوص اصلاح‌طلبان برای تشکیل مجلس معتدل و توسعه‌گرا پیشگام و پیشتاز شود، ثالثا کارگزاران به تداوم تجربه خوب اتحاد و همدلی جبهه اصلاح/ اعتدال در ۲۴ خرداد باور دارد و ضمن حفظ ظرفیت‌ها و برنامه‌های حزبی خود معتقد به عمل مشترک در این زمینه است.

در این جلسه عنوان شد که حزب کارگزاران نگران برخورد‌های حذفی با داوطلبان مستقل و حتی حامی دولت در انتخابات آینده است و امیدوار است که شورای محترم نگهبان امکان مشارکت حداکثری برای همه ملتزمان به قانون اساسی در انتخابات مجلس دهم را فراهم کند.

به گزارش فارس، در حاشیه این جلسه و پیش از استیضاح وزیر علوم اعضای کمیته سیاسی بر این نکته مشورتی تاکید داشتند که باید رئیس محترم جمهور در جلسه استیضاح حضور یابد و حمایت خود را از وزرای موفق کابینه اعلام کند.

*رادیکالیزه شدن روابط دولت و مجلس به ضرر توسعه کشور است

برخی از اعضای کارگزاران در ابتدای جلسه از تلاش‌هایی که برای حفظ انسجام کابینه از سوی حامیان دولت صورت گرفته خبر دادند و تاکید کردند هرگونه رادیکالیزه شدن روابط دولت و مجلس به ضرر ثبات و توسعه کشور است و نباید اجازه داد که اقلیت تندرو روابط دو نهاد را خراب کنند و نقش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو در این زمینه مهم است.

اعضای کارگزاران تصریح کردند دولت بخصوص معاونت پارلمانی آن باید به این موضوع به عنوان یک راهبرد بنگرد و کارگزاران نیز از همین منظر تشکیل یک مجلس معتدل در دور آینده را در اتحاد به همه اصلاح‌طلبان مهمترین برنامه سیاسی خود می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *