جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۳
۱۰۷
آدرس دقیق انبارلویی به مطهری؛

آقای مطهری! معنای «محاربه» را از مرجع خود بپذیرد/ از دادن رای به شما پشیمانم

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 368909
بد نیست آقای مطهری معنای محاربه را حداقل از فقیه و مرجع مورد قبول خودشان بپذیرند و این‌قدر روی «منتقد» بودن «محارب» تکیه نکنند.
آقای مطهری! معنای «محاربه» را از مرجع خود بپذیرد/ از دادن رای به شما پشیمانم
گروه سیاسی جهان نيوز - محمدکاظم انبارلویی: آقای علی مطهری نماینده محترم مردم تهران در پاسخ به سرمقاله "فرصت‌طلب کیست و منتقد کدام است؟" جوابیه‌ای ارسال کردند که در پنج‌شنبه گذشته پاسخ ایشان و جوابیه رسالت به چاپ رسید. آقای مطهری در پاسخ خود آورده است؛ "هر نظام سیاسی و هر حکومتی منتقدانی دارد... مشکل سرمقاله‌نویس رسالت این است که فکر می‌کند اگر کسی انتقاد به نظام داشت باید به نحوی حذف شود... سرمقاله‌نویس رسالت قبل از آنکه دفاعیات متهمان مورد نظر (سران فتنه) را بشنود و نقش و تاثیر طرف دیگر فتنه را در نظر بگیرد حکم صادر می‌کند که آنها محارب و باغی هستند... اینکه وی چه لذتی از اعدام منتقد می‌برد نیاز به یک روانکاوی دارد." (روزنامه رسالت ۱۰/۴/۹۳)

از نظر آقای مطهری فعل و قول فتنه‌گران در سال ۸۸ پس از اعلام نتایج انتخابات، یک انتقاد ساده است. با آنکه او در این پاسخ اعتراف دارد فتنه‌ای در کار بوده اما بر عنوان "منتقد" بودن سران فتنه اصرار دارد.

حال ببینیم اصلا صورت مسئله فتنه‌ای که کارگردانان آن از سوی آقای مطهری، منتقد نامیده می‌شوند، چیست؟

یک انتخابات پرشور با مشارکت فوق‌العاده که چشم جهانیان را خیره کرده بود، برگزار می‌شود. در این انتخابات ۸۵ درصد واجدین شرایط شرکت می‌کنند. منتخب ملت با ۵۱۶/۵۲۷/۲۴ رای با ۶۲/۶۳ درصد آراء انتخاب می‌شود. نفر دوم با اختلاف ۱۰۵/۳۱۱/۱۱ رای قبل از شمارش آراء و قبل از اعلام رسمی آراء در ساعات پایانی انتخابات در همان روز که هنوز شماری از مردم در صفوف فشرده رای‌دهندگان در پای صندوق‌های رای بودند، خود را پیروز انتخابات اعلام می‌کند!

با آنکه او و شریک تبهکارش در فتنه در فرم ثبت‌نام نوشته بودند التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه داریم، زدند زیر امضا و قول و عهد و پیمان‌شان و فرمان شورش عمومی و اردوکشی خیابانی صادر کردند. آنها رای شش فقیه و شش حقوقدان شورای نگهبان را در مورد نتایج انتخابات نپذیرفتند و به نصحیت دلسوزان نظام هم وقعی ننهادند.

آنها همه راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز را کنار گذاشتند و اعلام جنگ با جمهوریت نظام و آرای ملت دادند.

اسم رمز شورش آنها هم "تقلب" (بخوانید تغلب) بود. رفقای خود را فرستادند به لندن، پاریس، بن و واشنگتن تا ارتش رسانه‌ای امپریالیسم خبری را در توطئه "تغلب" یاری کنند. همه این اقدامات به تعبیر آقای علی مطهری فقط برای بیان چند جمله انتقاد بود!

حال ببینیم انتقادات آنها که به صورت شعارهای ضداسلامی و ضدانقلابی در تظاهرات خیابانی بیان می‌شد چه بود. گونه‌شناسی شعارهای شبانه‌روی پشت‌بام‌ها و روزانه در خیابان‌ها در هشت ماه فتنه سال ۸۸ عیار نقد مورد نظر آقای مطهری را رونمایی می‌کند.

به شعارهای زیر توجه کنید؛

- ما مردمان جنگیم، بجنگ تا بجنگیم

- مرگ بر دیکتاتور

- ابطال انتخابات، پایان اعتراضات

- ... جنبش سبز ایران آماده قیام است

- استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی

- دیکتاتور این آخرین پیام است، جنبش سبز آماده قیام است و ... برخی شعارهای موهن که شرم دارم آن را بیان کنم.

جناب آقای مطهری! آیا اعلام جنگ در خیابان‌ها، آرزوی مرگ برای رقیب و اعلام جمهوری ایرانی و حذف اسلامیت از جمهوری اسلامی، نوعی انتقاد است؟ این انتقاد با کدام ادب و آداب "نقد" می‌خواند؟! اینکه در روز جهانی قدس شعار بدهند؛ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، ناظر به کدام اختلاف و نقد به نتایج انتخابات است؟ اینکه به تمثال مبارک امام(ره) در ۱۶ آذر اهانت کنند و در روز عاشورا شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" سردهند با کدامین منطق می‌خواند؟ شما به اینها می‌گویید "نقد" و به بانیان تبهکار فرمان اردوکشی‌های خیابانی از صبح روز رای‌گیری که از رادیو بی‌بی‌سی توسط یک خانم محترمه اعلام شد، می‌گویید منتقدین؟! آیاهزینه این نقد باید حمله به پایگاه بسیج و به خاک و خون کشیدن بسیجیان باشد؟ آیا هزینه این نقد باید حمله به هیئت‌های عزاداری در روز عاشورا و به آتش کشیدن قرآن و مسجد باشد؟ این چه شیوه نقد و نقادی است و ما با چه منتقدانی روبه‌رو هستیم؟!

آیا هزینه این نقد باید اخلال در نظم عمومی، حمله به بانک‌ها و موسسات عمومی و خصوصی و مغازه‌های مردم و غارت کردن آنها باشد؟ این غارت ناظر به کدامین اختلاف در انتخابات ۸۸ و پاسخ به چه کسی بوده است؟! آیا اینکه نخست‌وزیر روسیاه رژیم‌صهیونیستی رسما بگوید اصلاح‌طلبان به نمایندگی از ما در تهران می‌جنگند و وزیرخارجه آمریکا و انگلیس بی‌رودربایستی حمایت و مداخله خود را از فتنه‌گران و سران فتنه اعلام کنند، آیا این هم جزء پروژه نقد و منتقدین است؟

اینکه یک مشت روزنامه‌نگار دوم خردادی دوران اصلاحات را بفرستند اروپا و آمریکا و رسانه‌های اهریمنی امپریالیسم خبری علیه نظام را شارژ کنند، آیا این هم جزء نقد و ابزار منتقدین بوده است؟

با ادب‌ترین منتقدین کسی بود که بی‌پروا در یکی از رسانه‌های فتنه نوشت: "حالا وقت شورش است، حالا وقت تبدیل خیابان به پارلمان مردم است، حالا... " (اعتماد ۵/۵/۸۸ محمدرضا تاجیک) ما با این همه ادب منتقدین چه می‌توانستیم بکنیم؟ وقتی لایه دوم فتنه (منافقین و بهائیان و عناصر مرتبط با سفارتخانه) در دادگاه‌های علنی محاکمه می‌شدند و به شرارت خود اعتراف می‌کردند، آقای موسوی در بیانیه شماره ۱۰ خود آنها را فرزندان انقلاب یاد می‌کرد و می‌نوشت:"دندان شکنجه‌گران و اعتراف‌گیران دیگر به استخوان مردم رسیده است."

این سخن ناظر به چه نقدی است؟

وقتی حسین رسام کارمند سفارت انگلیس را در تظاهرات همراه تبهکاران جنبش سبز می‌گیرند و او در دادگاه به شرارت خود اعتراف می‌کند، وزیر خارجه انگلیس بدون رودربایستی اعلام می‌کند: "حسین رسام وظیفه خود را انجام داده است." این چه تکلیفی است بر دوش موسوی که کارمند سفارت انگلیس در انجام آن همراهی نشان می‌دهد؟ حسین رسام را در اوین شکنجه دادند (به زعم مهندس موسوی) تا این اعترافات را بکند. وزیر خارجه انگلیس را که این اعترافات را کرده است، شکنجه نداده‌اند مگر اینکه آقای مطهری مدعی شود بازجویان اوین شعبه‌ای هم در لندن دارند!(۱)

وزیر خارجه آمریکا خانم کلینتون دوبار اعتراف کرد ما در تهران کمک‌های زیادی به معترضین (بخوانید فتنه‌گران) کردیم.

این چه انتقادی است که حق موسوی و کروبی است آن هم با قیمت همرأیی و همزبانی با آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس؟!

این چه نقدی است که با رمز آشوب "تقلب" شروع می‌شود و از هشت ماه اردوکشی خیابانی و به خطر انداختن اقتدار و امنیت ملی سر درمی‌آورد؟

این چه نقدی است که ۲۳ شهید گلگون کفن از بهترین فرزندان انقلاب را روی دست مردم و نظام گذاشت و ده‌ها نفر در این نقد، طعمه جاه‌طلبی و لجاجت و یکدندگی سران فتنه شدند و جان خود را از دست دادند؟

این چه نقدی است که طی آن افرادی به خاطر غارت مغازه‌ها و بانک‌ها و اموال مردم و شماری از منافقین و دیگر خائنان مرتبط با سرویس‌های موساد و سیا شناسایی و مجازات شدند؟

جناب آقای مطهری می‌فرمایند نویسنده سرمقاله رسالت چه لذتی می‌برد از اعدام "منتقد". این نیاز به روانکاوی دارد! آیا کسی که این همه شرارت و بی‌رحمی و قساوت علیه نظام مشروع و مردمی را برمی‌تابد و نام آن را نقد می‌گذارد، نیاز به روانکاوی ندارد؟!

آنچه که از فعل و قول و تقریر فتنه‌گران در هشت ماهه فتنه سال ۸۸ صادر شده مصداق اتم "بغی" و "محاربه" است. "بغی"، "باغی"، "محاربه"، اینها اصطلاحات فقهی است. باید دید در لسان قرآن و قرائت فقها معانی آن چیست؟

این‌طور نیست که یکی از راه برسد و آن را به "نقد"، "انتقاد" و "منتقد" ترجمه کند و از او بپذیرند.

بد نیست آقای مطهری معنای محاربه را حداقل از فقیه و مرجع مورد قبول خودشان بپذیرند و این‌قدر روی "منتقد" بودن "محارب" تکیه نکنند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در مورد محارب می‌فرمایند "اخلال در امنیت عمومی، تنها از طریق کشیدن سلاح نیست بلکه فتنه‌انگیزی، ایجاد تفرقه و دشمنی در میان مردم نیز مصداق آن است. بنابراین هرچه موجب از بین رفتن نظم اجتماع و امنیت مردم شود مشمول حکم سوره شریفه (مائده آیه ۳۳) است. پس باید آشکار گفت که اخلال در نظم و امنیت جامعه مصداق محاربه است، چه این عمل به قصد براندازی نظام سیاسی صورت گرفته باشد و چه به قصد دیگری." آیت‌الله اردبیلی تاکید می‌کنند "در تحقق جرم محاربه آنچه اهمیت دارد بر هم زدن آرامش جامعه است و نوع سلاح مورد استفاده، تاثیری در تحقق محاربه ندارد و حتی شامل سنگ‌‌اندازی هم می‌شود." (فقه‌الحدود و التعزیرات چاپ اول، مکتبه امیرالمومنین(ع) قم، صفحه ۷۸۷ به نقل از سایت جهان نيوز)

آقای مطهری در عصری دست به انکار حقایق و از بین بردن اسناد و مدارک فعل محاربه، خیانت و جنایت سران فتنه می‌زند که همه این آتش‌افروزی‌ها به صورت فیلم، صدا و عکس در فضای مجازی و حقیقی قابل رویت است.

اظهارات وی درباره فتنه‌گران مصداق اتم بی‌بصیرتی و همراهی با اهل بغی است. بنده خودم به احترام شهید مطهری سه دوره به ایشان رای دادم اما امروز از این رای پشیمانم. تا آنجا که حافظه بنده یاری می‌رساند و اسناد تاریخ اصولگرایان گواهی می‌دهد، آقای مطهری اولین بار به اصرار آقای احمدی‌نژاد در سازوکار حقوقی ۶+۵ در فهرست اصولگرایان گنجانده شد.قرائت او از فتنه ریشه در لجاجت ویکدندگی وحب وبغض دارد. حب و بغض در دنیای سیاست، سیاستمدار را به خاک سیاه می‌کشاند، "حب" چشمان او را به روی حقیقت می‌بندد و بدیهیات را حتی انکار می‌کند. بغض هم او را به وادی ظلم و ستم و تبهکاری سیاسی می‌کشاند. عقلانیت سیاسی حکم می‌کند اگر کسی در این وادی گرفتار آمد با سیاست خداحافظی کند و الا کارنامه سیاسی خود را به تباهی می‌کشاند.

آقای مطهری باید معنای "نقد" و "انتقاد" و نیز مفهوم "بغی" و "محاربه" را درک کند والا جای دوست و دشمن راعوضی می‌بیند و نمی‌تواند درک درستی از همراهی با نظام و التزام عملی به قانون اساسی داشته باشد. همین عدم درک، مشروعیت او را در منصب نمایندگی مردم زایل می‌کند.

پی نوشت:
د۱- رجوع کنید به سرمقاله «بیانیه شماره ۱۰» رسالت ۱۳/۵/۸۸ و سرمقاله«چه چیزی را انکار می کنید» رسالت ۲۰/۵/۸۸

منبع: رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر خدای نکرده بر عکس می شد و تمام این کارها را که موسوی خائن به کشور و ملتش کرد را احمدی نژاد انجام داده بود الان مطهری حکم اعدام احمدی نژاد را از قاضی القضات گرفته و احمدی نژاد تا حال به دست علی مطهری بارها کشته شده بود ولی چون موسوی بود و موسوی هم دوست هاشمی است از دید مطهری اشکالی ندارد. هر که با هاشمی دوست باشد حتی اگر خائن به کشور و شهدا هم باشد از دید او اشکالی ندارد. واقعا استاد شهید بزرگوار مرتضی مطهری کجا و علی مطهری ... کجا؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
حامد
مگر احمی نژاد غیر از این کار ها کرد و تمام شماها او راتشویق کردی
احمدی نژادی ها خیلی بد تر از ایتپن کردند و حالا با افتخار این کارها را انقلابی گری می دانند
یادتان باشد مردم خوب می فهمند
خوب است ملت آن مردم شما را در فتنه 88 به تعداد انگشت شماری دیده است. اگر منظورت آن مردم انگشت شمار فتنه گران 88 که به بیت المال ضربه میلیاردی وارد کرده و جوانان بسیجی را به شهادت رسانده باشد نیازی به توضیح نمی باشد آن مردم انگشت شمار شما روزی در دادگاه عدل الهی باید جوابگوی ضربه ای که به بیت المال زدند را باشند. الان امکان دارد با این حرف بخندی و برایتان مهم نباشد ولی در آنروز جز پشیمانی کاری نمی توانید بکنید.
شما مجبورید با این فرافکنی ها جنایات خود را در سال 88 پوشش دهید اما مگر حافظه تاریخ هم فراموش می کند ؟
حضرت آقا فرمودند این مزدوران از ده سال پیش برای جنایت برنامه ریزی کرده بودند ...
اونوقت چطور مورد تایید شورای نگهبان قرار میگیرد؟
بوالفضول
Iran, Islamic Republic of
جناب مسعود

والله
ابوسفيان و معاويه و هند حرامزاده هم . توسط رسول خدا . مورد بخشش قرار مي گيرند.
آيا اين باعث مي شود كه اين ملعونان را بپرستيم و دوست داشته باشيم و آنان را قبله خود قرار دهيم ؟!!
رافت نظام اسلامي كه نبايد مورد سوء استفاده خيانت كاران قرار بگيرد و برعكس . اين خائنان هستند كه بايد ازين رافت و بخشش . درس بگيرند و ديگر خيانتي نكنند !!!
کریم شیره ای
احشنت حامد جان عمرا اگه احمدی نژاد میتونشت شبد کالایی را که روحانی داد با اون وژع بده عمرا اگه احمدی نژاد قادر بود کاری کنه که تمام ابر قدرت ها در برابر توافق ژنو شر تعژیم فرود بیاورند عمرا اگه احمدی نژاد قادر بودبورش را اینطوری کنه عمرا اگه احمدی نژاد می تونشت توی کاخ شعد آباد جشن برگژار کنه و به همه مایه دار ها شکه بده عمرا اگه احمدی نژاد قادر بود به اوباما ژنگ بژنه و چاق شلامتی کنه عمرا اگه وژیر خارجه احمدی نژاد میتونشت ریش پرفشوری بزاره و به اون خوشگلی بخنده و خیلی شیز های دیگه
مسعود
جناب!انصاف و وجدان هم چيز خوبيست.
اگر اين به قول تو احمدي نژادي ها,مثل شماها بودند كه خوشبختانه نيستند , اينها هم بعد از اعلام آراء انتخابات يازدهم رياست جمهوري و مشخص شدن پيروزي شيخ حسن روحاني,به خيابانها مي ريختند و همان كثافتكاريهايي كه شماها كرديد و آن همه هزينه براي اين كشور و ملت به وجود آورديدرا تكرار مي كردند با توجه به اينكه رأي احمدي نژاد 62/63درصدكل آراء بود و شمابي وجدانها 11 ميليون رأي بيشتر را نديديد يعني نخواستيد كه ببينيداما درصد آراء شيخ حسن 7/50درصد آراء بود يعني حدود دويست و خورده اي هزار رأي بيشتر!! اگر احمدي نژاد با همين تفاوت آراء انتخاب شده بود كه شماها حاضر بوديد كل مملكت را به آتش بكشيد تا فرد مورد نظرتان را پيروز اعلام كنيد.آيا باز هم خودتان را با احمدي نژاديهامقايسه مي كنيد؟؟!!
شماها نفر ندارید فقط بلندگو دارین و این باعث توهمتون شده اگر نفر داشتین از هیچ کاری دریغ نمیکردین
داوود
مسعود جان واقعٱ اینها ندیدبدیدهستند با 25000 رای طرف رئیس شد دارند خودشونو میکشند در صورتیکه با این وضع فعلی رآی این بابا در حال حاظر 7 درصد هم نیست تازه بدوران رسیده اند دیگه
مردم آره خوب میفهمند ولی بعضی ها نه !
حبیب
وجداناً و انصافا چشم بسته حرف نزنید خودتونم گول نزنید به خاطر منافع4نفر که منفعت ملی حالیشون نیست!!!!!!!!!!!!!!!
حقیقت
سلام آقا حامد
بدک نیست وقتی اظهار نظر میکنید مستند باشه
مگر مردم به احمدی نژاد رای ندادند چرا شعور مردم توهین میکنی پس قبول کن اگه مردم میفهمند انها فتنه گرند والا این پارادوکس چه میکنی
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اینطور که علی مطهری میگه،بس هرکی انتقاد داره میتونه مملکتو به هم بریزه و خون ببا کنه!!!!!چقدر دلمون برای استدلالهای ناب استاد مطهری تنگ شده.
غفاری
بابا این مطهری را ول کنید . او مامور است و معذور . باید این شبهات را در جامعه بیاندازد.
مطهری=ابوموسی اشعری
حاااااامد
مطهری= مختار زمان
مختار زمان یا سرپاس مختار؟
مطهری و زیبا کلام هر دو خود شیفته ان مثل گلشيفته این دو به اصطلاح روشنفکر دست به برهنگي سیاسی می زنن اون یکی روشنفکر دست به برهنگي بدنی!! اینا دردشون اینه که دیده بشن دردشون درد مردم نیست
حااااااااااامد
امثال رسایی و کوچک زاده دردشون درد مردمه؟ جواب بدید؟؟ خواهش پخش کن
حتما تو هم مصعب هستی ؟
ن عمویی یه 18 میلیونی معتدلم
احسنت زدی تو خال
خوب اومدی حااااامد
اکر مطهری مختاره لابد شماهم ...... بابا ایتقدر هندونه زیر بغل ایشون نذارید بخدا کار ستش میدید .
Iran, Islamic Republic of
زرششششكككك
صادق
Finland
والله این القابی که می گویید نیست بلکه ساحت سیاسی مغز ایشان دچار رکود و پریشانی است و او باید خارج از حوزه های سیاسی خودش را مشغول کند. همین !
United States
یه مرد تو مجلسه اونم علی مطهریه؟؟؟؟
brt
United States
در خانه اگر کس است
یک حرف بس است
حااااامد
بی سوادی دیگه محمد جان
محمد
همون توی امریکایی باید اینو بگی!
امریکایی!!! بابا بیخیال
بنفش1392
بعد میگن چرا روحانی بهشون تیکه مینداره.روحانی مچکریم
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
منظورت مرد خداجو بود؟؟؟؟؟؟
پس بیشتر تحقیق کن تا معنی مرد را بفهمی!!!
تا مرد را چی تعریف کنیم . لابد شما هم خیلی مردی آره؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام
باباجون چرا سر خودتون را به درد می آورید ایشون از مزدوران اسرائیل است.
خسته نباشی کی به این کشف بزرگ رسیدی؟؟ آپرین کوچولو
داوود
حسین آقا بی شک حرف درستی زدی
رضا
مزدور نیست نوکر بی جیره مواجب
Iran, Islamic Republic of
بدتر
آقا این بابا را ول کنید هرچه پاسخ بدهید کسی که چشمش را بسته نمی بیند وبا این کارها برای مطرح شدن به منظورش می رسد
همچنان که آقای انبار لوئی از رای خود به علی مطهری پشیمان است ما هم از عدم رای به دکتر مطهری بخاطر تابلوی اصولگرائی پشیمانیم و انشالله در مجلس دهم پاسخ داندان شکنی به اصولگرایان بی منطق و با رای به این نماینده شجاع مجلس ، خواهیم داد
حمید از تهران
رای ما هم در دور بعد دکتر علی مطهری است
حااااامد
احسنت
رای تمام سبزهای لجنی و عاشق سطل اشغال : مطهری تک رای
منظورت از ما یعنی اقلیت 7 درصدی ؟
Iran, Islamic Republic of
تازه اين 7 درصد هم با اين خدمات كوركننده ...
سوسن کوری
حمید از تهران تو چند نفری ؟
Iran, Islamic Republic of
....

بفرمائيد كه شما در بيمارستان رواني . تشريف نداريد ؟!

....
زمان این کلک ها گذشته
کدوم کلکآ؟؟؟
تندروی عزیز ، شما فعلا از حالت چسبندگی خارج بشوید بعد کری بخوان 7 درصدی ...
حااااااامد
اره مثل این دوست یک درصدی!!!!
زررررررشک تو چند درصدی؟!؟!
البته اگه تایید صلاحیت شد .
علی اصغر
ولی حیف که با کارها و اظهار نظرهایی که کرده دیگه صلاحیت نماینده شورای روستایی ده گاو خونی را هم نداره .
Iran, Islamic Republic of
گاو خوني كه زياد است
گاو خوكي را هم ندارد

...
رضا
آنکس که نداند و نداند که نداند درجهل مرکب ابدالدهر بماند
Iran, Islamic Republic of
دقيقا درست گفتي. چون دوره بعد هرچي ضدانقلابه به او راي ميده شما هم كه...
سلامض
سوالی که اینجا پیش میاد اینه که اگر نظام فاسد باشه مثلا الان در بیداری اسلامی ها یا خودمان در اوایل انقلاب که به خیابان ها می آمدیم و غیره و ذلک این هم محاربه است طبق این تعبیر که برهم زدن نظم عمومی محاربه محسوب میشه نعوذبالله امام حسین هم محارب بوده و جایزالقتل دیگه این تعبیر از هرکسی باشه غلط است!(لازم به ذکر است بنده قائل به اعدام سران فتنه هستم)
Iran, Islamic Republic of
1. اگر آقای موسوی از ابتدا اعتقاد داشت نظام فاسد است غلط کرد که ابتدا نظام انتخاباتی این به قول شما نظام فاسد را پذیرفت و در آن شرکت کرد و بعد علیه آن شورید و زد زیر میز
2. آنانی که به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اعتقاد دارند بر این باورند که باید قانون را رعایت کرد و به آن تمکین کرد. اگر موسوی اعتراض داشت چرا قانونی عمل نکرد؟ کسی که علیه قانون شورش کند در همه جای دنیا تکلیفش به اندازه جرمش معلوم است.
3. محاربه فقط برای کسانی است که بر علیه اسلام و قانون اسلام و حکومت مبتنی بر اسلام اقدام کنند و اقدامشان منجر به اختلال در امنیت کشور و ریخته شدن خون بی گناهان شود. با این اوصاف فتنه 8 ماهه 88 مصداق محاربه بود و عوامل برپایی آن محارب
4. قیام امام حسین قیام علیه طاغوت بود و بر همه تکلیف. قیاستان با نظام جمهوری اسلامی در این باره مع الفارق است. در حکومت اسلامی اگر ولی فقیه دچار طاغوت شود اولا خود به خود معزول است ثانیا مملکت مجلس خبرگان دارد و درباره اش تصمیم می گیرد نه اراذل و اوباش آمریکایی از سلطنت طلب و منافق گرفته تا آنها که دچار غفلت شدند در فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
خب وقتي . مرجع ديني كسي مانند موسوي و ساير ... بت پرست . بهائيان و يهوديان باشند
آنچيزي را خواهند گفت كه رهبرانشان گفته باشند

...
عزیز بنده بحث این است که نظام سلطنتی یک نظام نامشروع بود ، چه قیاس مضحکی !
رضا
عزیزم مطلب را ناقص گرفتی. برهم زدن نظم در حکومت اسلامی و شورش علیه حکومت اسلامی محاربه نام دارد نه هر برهم زدن نظمی
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
آنقدر که از مطهری دو رو متنفرم از خاتمی که آنهم مثل او منافق است متنفر نیستم. یک دلیلش اینه که خاتمی حداقل یکمی رو راستر شده و جبهه باطل خودشو برملا نموده است. اما این مطهری داره پادویی خاتمی رو میکنه اونم بسیار مزورانه تر و منتافقانه تر از اونهای دیگه. دلیل دومش رانت خواری و پنهان شدنش تحت لوای خانواده ی محترمش است که اینهم خیانتی نابخشودنی به شهید بزرگواری چون استاد مطهری است....
سیدعلی
درتاریخ 1356/2/19 استاد مطهری نامه ای برای فرزندش علی مطهری نوشته که نشان می دهد ان بزرگوار فرزند خودرا خوب می شناخته درقسمتی ازنامه آمده است"درانتخاب دوست ورفیق،فوق العاده دقیق باش که ماخوش خط وخال فراوان است..."(جلوه های معلمی استادمطهری.1380.ص 42تهران:انتشارات مدرسه(چاپ نهم)

حالا استاد متاسفانه دربین ما نیستند که ببینند پسرشان گرفتار افعی هایی همچون خاتمی و دیگر فتنه گران وحامیان فتنه است
امین
Iran, Islamic Republic of
من رضی بفعل قوم فهو منهم ... کسی که به کار گروهی راضی باشد او هم از آنه است ، علی مطهری هم چون به کار های بقول خودش منتقدین و به حقیقت فتنه گران راضی است پس او هم از آنها است ، بنابراین انتظار نداشته باشید نصایح نصیحتگران در او اثری داشته باشد ! آن کس که خواب است را میشود بیدار کرد ولی کسی که خود را بخواب (خریت) زده را نمیتوان بیدار کرد !
Iran, Islamic Republic of
سيد جان زياد ناراحت نباش

كلي ازين به ظاهر آدمها در انقلاب اسلامي بودند كه حيله هاي خطرناكتر ازين ها را به مردم و نظام مي زدند و اكنون براي به دست آوردن يك جو . وجهه مناسب . خود را به زمين و آسمان مي زنند و كاري نمي توانند بكنند.
...
يك آگاه
Turkey
آقاي مطهري كه جاي خود دارد هيچچچچچچچچ

اما از آقاي انبارلويي بعيده كه دليل راي به علي مطهري را ارادت به استاد مي دانند!!!!!!!!!

واقعا از فضل پدر تو را چه حاصل...

با استدلال آقاي انبارلويي پس بايد در مجازات "مهدي هاشمي" هم تجديد نظر كرد چرا كه وي هر چه نباشد پسر آيت الله كه هست!!!
آدمیزاد
Colombia
"یک آگاه " خوب گفتی.
موسی
قدیم وندیم ها از ائمه اطهار علیه السلام حدیث نقل می کردندکه خدایا شکر که دشمنان ما ازابلهانه آفریده شده است ولی حالا بایستی گفت افسوس که دوستان مااز.......است
اقایان محترم . ماه رمضان است ها . انصاف و مروت و جوانمردی را از رهبری یاد بگیرید .
من
Iran, Islamic Republic of
این علی مطهری ... را ولش کنید. من هر وقت هوا داری او را از اصلاح نطلبها می بینم یاد طعمه های دست القاعده در عراق و افغانستان می افتم که مواد منفجره به آنها می بندند و بعد رهایشان می کنند به سمت زائرین کربلا و شیعیان ............
فوق العاده زیبا و مستدل بود.
مصطفی
احسنت. عالی بود...
متأسفانه ومتأسفانه و بازهم متأسفانه كم نيستند امثال اين مطهري كه نان آبرو و اسم ورسم پدران بزرگوار خود را مي خورند و در مسيري با درجه انحراف صدوهشتاد درجه با مسير آن بزرگواران راه مي سپرند. مگر در جريان فتنه 88 از منزل فرزند شهيد مظلوم بهشتي اسناد براندازي نظام را كشف نكردند؟ در بين وزراي فعلي اين دولت هم كساني داريم كه پدرشان همچون خاري در چشم دشمنان انقلاب و اسلام است اما خود اين افراد بويي از مرام پدر نبرده اند.وحتي بالاتر از اينها در بيت امام راحل عظيم الشأن هم شاهد كجرويها و كج فهميهايي از وابستگان به اين بيت معزز و معظم هستيم.
آشنا
به قول دکتر سلام آدم بمیره بهتر از اینکه که خل باشه فکر کنه سالمه
9 دی
دکتر سلامم مگه میبینی غریبه؟!؟! دلت خوشه نه؟؟
کدوم دکتر اخوی؟
Iran, Islamic Republic of
خوب این مطالب چه ریطی به بیانات آقای مطهری داشت؟
United States
دمت گرم تو دهنی خوبی بود.
Iran, Islamic Republic of
درود برمطهری زمان باد که وارث واقعی شهید مظهری است .
جناب مطهری وهمه دوستان وهم میهنان عزتمدارم را به همبستگی وانسجام ملی در این دوران وانفسا دعوت میکنم
دوست عزیزمون هر از چند گاهی دوست دارند با اظهارات آتشین، دوباره خودشون رو در پایگاه اپوزیسیون بالا ببرند و رأی شون رو در انتخابات آتی بیمه کنند!
کریمی
با ...باید با زبان خودش خرف زد حیف و صد حیف از این همه توصیخات ودلایل علمی و عقلی و منطقی که برای یک نفهم بیان میکنید .....
بلکه خوانندگان فهیمی که به ایشان رای داده اند از این همه بیانات سود ببرند !!!
کارو
United States
در محکمه عدل الهی ببینیئ کجایید
دنیا از این پستی بلندی زیاد دارد
جواب خوبی بو اقای انبارلویی
زبون دراز
Iran, Islamic Republic of
به یارو گفتند: شب ایستاده آب نخور چون عقل را زائل میکنه . گفت : عقل دیگه چیه؟ گفتند هیچی آقا، تو آبتو بخور!
حالا حکایت دکتر؟!!! علی مطهری همین است ، آقا! تو آبتو بخور .
یک فعال سیاسی
با سلام به آنهایی که نظر داده اند اما واقعیت این است که آقای علی مطهری این سالها خیلی قاطی کرده و من به آینده او امیدی ندارم حیف که فرزند آن شهید عزیز است .
شما در مبانی استدلالتان اشکالات فراوانی دارید از جمله اعتراض مردم را با شعارهای تند عدهای منافق رخنه کرده در دل معترضین تفکیک نمی کنید از جمله شروع اعتراضات را به موسوی منتسب می کنید از حمله از نقض بی طرفی شورای نگهبان چشم پوشی می کنید از جمله از تحریک احمدی نزاد می گذرید از جمله...
اگر انبارلویی ...نباید انسانهای بهتر رانصیحت کنند.
تنها کسی که حرف حق را می گوید علی مطهریاست خداوند نگهدارش باشد دور بعد خواهد دید که ملت شرف چگونه پشت او ایستاده و قدر دان شجاعت و جسارتش خواهد بود باید به مطهری لغب مدرس مجلس را داد
نفری - تهران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اقای مطهری اگر یک روزنه واقیعت بینی در وجودش باشد.با تماشای یک حلقه سی دی از اشوب های خیابانی تخریب مراکز دولتی و اموال عمومی و مشارکت سران فتنه در برخی از میادین در بین جمعت و توجه به بیانیه های صادره از سوی سران فتنه ایا مسبب اتش افروزی این افراد نبوده و نیست حتما اقای مطهری اکر در یک نوبت از اشوبها در خیابان گرفتار این افراد بی منطق می شدند. اگر ماشین ایشان همراه خانواده به اتش اینخدا بی سوخت ............ باز شاهد این قضاوت ها ی انحرافی را شاهد. بودیم اقا ی مطهری امثال کسانی میباشد . تا اقا دزده به خانه اش نزنه درک واقعی از اموال ما ل باخته نخواهد داشت من گاهی تاسف میخورم چرا از خاندان شهید مطهری این فرد بی بصیرت در امده ایا اقای مطهری هیچ مسئولیتی در جهت حفظ نظام را قائل نبوده و نیست /// واقعا جای تاسف دارد.
عرفان
علی مطهری ممکنه بااین تفکرواظهارنظرهاش عاق پدربزرگوارش شهیدمطهری شود/اگراستادمطهری زنده می بودخدامیداندچقدرازموضعگیریهای فرزندش رنج می برد
علی مطهری برای اولین و دومین بار که نامزد مجلس شد رای هایش بالا بود و در انتخابات مجلس گذشته (نهم) ریزش آرا را داشت با این حرکتی که پیش می رود و از سران فتنه حمایت سرسختانه می کند در دور بعد از نامزدی کنار گذاشته می شود. انشاءاله
United States
دقت بفرمایید: آقای "مطهری" اولین بار به اصرار آقای "احمدی‌نژاد" ...در فهرست "اصولگرایان"
علی
اگر تو مملکت قانونی هست باید اجرا شود اگر کسی مجرم است باید مجازات شود .جرائم احمدی نژاد(زیر پا گذاشتن قوانین مملکت .کم رنگ کردن جمهوریت نظام .زیر پا گذاشتن خون شهدا . کاستن ارزش پول مملکت برای سر کیسه کردن بازرگانان مملکت . خارج کردن پولهای زیادی از بانک به بهانه خود اشتغالی و.....) چرا به تخلفات ایشان رسیدگی نمیشود
آدمیزاد
Colombia
شما فقط دلت برای بازرگانان و پول و بانک سوخته ،لطفا بیخودی پای خون شهدا را به میان نکش، چون امثال شما برای ارزش پول حاضرند تا ایران را به آمریکا بفروشند.
ناشناس
شماها هم که همه اش پشیمان هستید از رای به احمدی نژاد به هاشمی به خاتمی به مطهری می ترسم فردا روزی از انقلاب و اسلام هم پشمیان شوید
بس کنید تو را بخدا
... مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری نیازی به رای افراد تندرومتحجر... ندارند ...
Iran, Islamic Republic of
درود بردکترمطهری آزاد اندیش و حر باد .
Iran, Islamic Republic of
متن فوق العاده ..بود مثل همیشه .
چون خود اقای مطهری هم اهل فتنه بوده وظرفیت ...شدن رادارد ....
Iran, Islamic Republic of
جهان جان هرچی گفتی درست اما در اسلام کسی که متهم است تا جایی که من میدانم اجازه میدهند از اتهاماتش دفاع کند که متأسفانه این کار رخ نداده است. فقط در رسانه ها چه اینترنت چه تلویزیون و ... فقط آماده اند و طرف رو کوبیده اند و اصلا اجازه دفاع نمیدهند ...
اسلام که ایراد ندارد، این ما هستیم که ادعای اسلام داریم در حرف و در عمل خالی هستیم.
شما که میدانید ایشان محکوم خواهند شد پس بیاورید آنها را و در ملأ عام محاکمه کنید. وقتی این کار را نمیکنید، پس کاسه ای زیر نیم کاسه است.