جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۱۲

پیشرفت مورچه‌‌وار ۵ فاز اولویت‌دار پارس جنوبی/ پیشرفت یک درصدی در یک سال +جدول

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 378007
پنج فاز اولویت‌دار میدان مشترک پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۱۹۷.۲ میلیون مترمکعب گاز، به‌طور میانگین در یک سال گذشته کمتر از یک درصد پیشرفت داشته‌اند.
پیشرفت مورچه‌‌وار ۵ فاز اولویت‌دار پارس جنوبی/ پیشرفت یک درصدی در یک سال +جدول
به گزارش جهان، بیژن نامدار زنگنه در برنامه‌ای که برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس ارائه داد، "قائل شدن اولویت برای افزایش برداشت گاز از میدان پارس جنوبی با حل مشکلات و تسریع در راه‌اندازی و عملیاتی کردن واقعی فازهای با پیشرفت فیزیکی بالاتر" را به‌عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت خود عنوان کرده بود.

وی بعد از انتصاب به سمت وزارت نفت، از ۱۷ فاز در حال توسعه، پنج فازی را که پیشرفتی بیش از ۹۰ درصد داشتند در اولویت کاری شرکت ملی نفت قرار داد. البته به‌جز فاز ۱۲، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی که پیشرفتی بیش از ۹۰ درصد داشتند، دو فاز ۱۵ و ۱۶ نیز با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد هم جزو طرحهای اولویت‌دار صنعت نفت محسوب شد.

پیشرفت پنج فاز مورد نظر که طبق وعده زنگنه باید تا زمستان امسال حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز از آنها برداشت شود، از شهریور سال ۱۳۹۲ تاکنون برای فاز ۱۲ پارس جنوبی ۲.۶۷ درصد و برای چهار فاز دیگر این میدان مشترک گازی با قطر کمتر از یک درصد بوده است.

پیشرفت فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ به‌ترتیب ۹۲.۱۳، ۹۲ و ۸۱ درصد بود. بعد از گذشت یک سال پیشرفت فاز ۱۲ به ۹۴.۸ ، فاز ۱۵ و ۱۶ به ۹۲.۱ و فاز ۱۷ و ۱۸ به ۸۱.۷ رسیده است.

فاز  پیشرفت در شهریور 92  پیشرفت در شهریور 93  افزایش پیشرفت در یک سال گذشته
فاز 12 92.13 درصد 94.8 درصد 2.67 درصد
فاز  15 و 16 92 درصد 92.1 درصد 0.1 درصد
فاز 17 و 18 81 درصد 81.7 درصد 0.7 درصد

پیشرفت مورچه‌وار پنج فاز پارس جنوبی در حالی است که در سال گذشته تنها ۲.۳ میلیارد دلار در این بخش سرمایه‌گذاری شد و بودجه‌ای که امسال برای فازهای ۱۲، ۱۶ تا ۱۸ پارس جنوبی تعیین شده ۹ میلیارد دلار است، از سوی دیگر وزیر نفت بارها اعلام کرده است که توسعه کلیه فازهای پارس جنوبی تا سال ۱۳۹۶ تکمیل می‌شود.

از زمان آغاز طرح توسعه پارس جنوبی در ۱۵ سال گذشته، ۲۴ فاز در بخش ایرانی میدان مشترک پارس جنوبی به‌منظور بهره برداری از منابع گازی این میدان تعریف شده که تاکنون ۱۰ فاز آن به‌طور کامل در مدار بهره برداری قرار گرفته است و برای تکمیل سایر فازهای میدان گازی پارس جنوبی حدود ۲۰ میلیارد دلار نیاز است تا تولید ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز از این میدان مشترک محقق شود. لازم به ذکر است که در یک‌سالگی دولت یازدهم، وزیر نفت به‌عنوان یکی از سه وزیر برتر دولت به‌لحاظ عملکرد انتخاب شده بود.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر یک نهاد و سازمان نظارتی دلسوز و متعهد پیمانکار اصلی این فازها (به خصوص در فاز 17 و 18) را در مورد انتصاب مدیران، حقوق های نجومی، نحوه خریدها و انتخاب پیمانکاران که اکثرا به صورت ترک تشریفات است و ... مورد بررسی دقیق قرار دهد، مشخص خواهد شد که چه بلایی بر سر بیت المال آمده و چه خواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
0.1 درصد و 0.7 درصد، يعني پروژه خوابيده
سینا
من هنوز در حیرتم چرا مجلس به زنگنه رای اعتماد داد!
اینکه این آقا و مهدی هاشمی از متهمان کرسنت و جریمه اخیر هستند مجلس هم در رای اعتماد به این وزیر و رسیدن خسارت به کشور مقصر است!
زنگنه باید قبل از فرجی دانا استیضاح میشد، الان هم دیر نشده ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه هست.
از لحاظ شخصیت این آقا مثل م.هـ و ف.هـ هستند
حني
عزيزم پارتيش تو مجلس حسابي كلفته اينكه ديگه حيرت نداره..........
ali
این پیشرفت عظیم نشان از انتصاب و عملکرد ژنرال های منصوب شده نفتی است اون دوره که جوان و سرحال بود چیکار کرد که حالا سر پیری بخواهد کاری کند بخاطر همین کارهاش که وزیر نمونه شده !!! برید ببینید کدام طرح پیشرفت داشته که این داشته باشد
عباد
Iran, Islamic Republic of
حالا کجای این آقا نمونه بود که رییس جمهور از وی تجلیل کرده خدا میداند!!!!
پيروز
ضرر هجده ميليارد قرارداد رو كي ميخواد جبران كنه آقاي عبداللهي نماينده ماه نشان كه خودشون جزو مدافعين وزير در راي آوري ايشان بودند و در كميسيون اقتصادي مجلس حضور دارند چه جوابي دارند براي مردم ؟ هيچ كس الان صحبتي از اين قضيه نميكنه ديوان لاهه تازمانيكه ايشون ديگه وزير نبود از ايران به لاهه اعلام شده بود كه بركنارشده اند (به علت فساد ) اما وقتي ايشون مجددا وزير شد پرونده توسط شركت مدعي و ديوان لاهه به جريان افتاد و حالا مملكت به جز اين هجده ميليارد چقدر بايد تاوان بدهد مشخص نيست آنوقت آقاي رو حاني مياد به ايشون توي جشنواره جايزه ميده وتقدير ميكنه
Iran, Islamic Republic of
نمره وزیر نفت حداقل 18 از بیست است زیرا ایشان صنعت نفت را ار زنجانی ها نجات داد
گروهبان....
Iran, Islamic Republic of
امیدان داریم مجلس که در استیضاح وزیر علوم یک همتی کرد ورای به عزل وی داد در خصوص زنگنه وجنتی وزیرارشاد یک تحرک انقلابی بکند واینها را برکنار کند چرا مملکت اینقدر باید هزینه بدهد.کجایند رجایی ها وباهنرها انسانهای بی مدعای انقلابی انوقت زنگنه با این اوضاع می شود وزیر نمونه!!!...
ایشون تجلیل شد تا راحت بتونه حق پذیرفته شدگان آزمون نفت رو ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این مدیران 1% پیشرفت در سال یعنی نابغه های ما در راس کار بسیار سنکینی دارند ......
خسته نیاشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بگید تقدیر نامه و........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خجالت نمی کشید این مطالب رو چاپ می کنید؟
معلوم نیست سرشون کجا گرمه ........
وزارت نفت افتاده دست کیااااااااا........
خدا اخر و عاقبت مردمو به خیر کنه