جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۳
گزارشی از هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ برتر

غرش تراکتور،ایست استقلال،سپاهان و فولاد

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 408706
هفته بیست و یکم رقابتهای لیگ برتر با برتری تیمهای بالانشین تراکتورسازي و سایپا و پیروزی تیمهای قعرجدولی راه آهن و ملوان و توقف مدعیان به پایان رسید .
غرش تراکتور،ایست استقلال،سپاهان و فولاد
به گزارش سرویس ورزشی جهان ، نکته قابل توجه در این هفته از دست دادن شانس صدرنشینی توسط استقلال، سپاهان و فولاد بود. این هفته که از روز پنجشنبه ۲۳ بهمن‌ماه و برای حمایت از تیم نفت تهران آغاز شده بود، روز جمعه ۳۰ بهمن‌ماه به پایان رسید اما پس از این رقابت ۸ روزه، صدر جدول تغییر نکرد و رقابت در پائین جدول بسیار نزدیک‌تر شد.

برنده اصلی این هفته تیم تراکتورسازی تبریز بود که با برتری در خانه تیم نفت مسجدسلیمان تا رده دوم صعود کرد . در این هفته که تراکتورسازی و ملوان با ۳ پله صعود، جایگاه بهتری را در جدول رده‌بندی بدست آوردند، سه تیم مدعی استقلال، سپاهان و فولاد سقوط کردند و نفت هم با سقوط دو پله‌ای، به جمع فانوس بدستان بازگشت.

البته در مسابقه‌ای که به خاطر حضور نفت در دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، یک هفته زودتر از سایر بازی‌های این هفته انجام گرفت. در آن بازی شاگردان علیرضا منصوریان شکست برابر پیکان را با تساوی عوض کردند اما باز هم ۲ امتیاز مهم را از دست دادند تا ۸ روز پر استرس را برای از دست ندادن صدر، سپری کنند. البته این ششمین بازی تیم پیکان با هدایت صمد مرفاوی بود که این تیم در حسرت پیروزی قرار دارد.

با برگزاری دو مسابقه همزمان دیدارهای این هفته در روز پنجشنبه هفته پیش پیگیری شد، جائی که تراکتورسازی در مسجدسلیمان و در روزی که برای نخستین مرتبه، تونی اولیویه‌‍را را روی نیمکت خود می‌دید، شکست یک بر صفر با با پیروزی ۲ بر یک عوض کرد. این برد باعث صعود ۳ پله‌ای تراکتور و سقوط ۲ پله‌ای نفت مسجد سلیمان شد.

همزمان با این بازی در کرج، تیم سایپا البرز پس از ۲ شکست متوالی در لیگ با نتیجه ۳ بر یک فولاد را شکست داد. این دومین باخت متوالی فولاد در لیگ برتر بود که باعث شد آنها تا رده پنجم سقوط کنند. جلالی با این برد از تیم سابق خود انتقام خوبی گرفت و اجازه نداد این تیم به صدرجدول صعود کند.

در آخرین مسابقه روز دوم این هفته، پرسپولیس و صبای قم در روزی که دو مربی پرسپولیسی مقابل هم قرار گرفتند، به تساوی بدون گل رضایت دادند تا جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی تغییر نکند. پرسپولیس اگر این بازی را می‌برد، پیش از حضور در لیگ قهرمانان آسیا، به نیمه بالای جدول صعود می‌کرد.

رقابت گسترش فولادتبریز و استقلال، نخستین بازی روز پایانی این هفته بود. این بازی در نهایت بدون ردوبدل شدن گل به پایان رسید تا نخستین بازی بدون گل استقلال در لیگ چهاردهم رقم بخورد. این نتیجه مانع از رسیدن استقلال به صدر جدول و خروج گسترش فولاد از مثلث قعرنشینان شد.

پس از تساوی تیم‌های نفت و استقلال تهران و شکست فولادخوزستان، سپاهان اصفهان این شانس را داشت با پیروزی در دربی اصفهان به صدرجدول رده‌بندی رقابتهای لیگ برتر را از آن خود کند اما این تیم برد یک بر صفر را با تساوی عوض کرد. البته در این بازی که رحمان احمدی از سپاهان و قاسم دهنوی از ذوب‌آهن از زمین بازی اخراج شدند، هر دو تیم شانس پیروزی را داشتند ولی این تساوی به ضرر هر دو آنها شد.

همچنین راه‌آهن هم در نخستین دیداری که با هدایت فرهاد کاظمی به میدان می‌رفت، با گل دقایق پایانی عادل کلاه‌کج از سد پدیده مشهد عبور کرد. این نخستین برد راه‌آهن پس از ۶ باخت متوالی در این مسابقات بود. هرچند راه‌آهن با ۳ تیم دیگر در امتیاز ۱۹ برابر شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های استقلال خوزستان، گسترش فولاد تبریز و نفت مسجدسلیمان در رده شانزدهم باقی ماند.

در اهواز هم نبرد دو تیم پائین جدولی استقلال خوزستان و ملوان بندرانزلی با برتری ۳ بر یک ملوانی‌ها به پایان رسید تا این تیم از بین مربع قعرنشینان فاصله بگیرد. البته صنعتی با ۳ تیم قعرنشین هم امتیاز است اما به خاطر تفاضل گل بهتر، به جمع مثلث قعرنشینان وارد نشد.

نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و یکم از رقابتهیا لیگ برتر به شرح زیر است:
* پیکان تهران یک - نفت تهران یک
گل‌ها: مصطفی شجاعی (۵۳) برای پیکان - محمدامین حاج‌محمدی (۴۵) برای نفت

* سایپا البرز ۳ - فولاد خوزستان یک
گل‌ها: روزبه شاه‌علیدوست (۴۳)، حامد شیری (۶۱) و محسن ارزانی (۸۰) برای سایپا - آلویز نانگ (۷۴) برای فولاد

* نفت مسجدسلیمان یک - تراکتورسازی تبریز ۲
گل‌ها: حمید بوحمدان (۱۱- پنالتی) برای نفت - سامان نریمان‌جهان (۳۲) و لوسیانو ادينهو (۸۳) برای تراکتور

* پرسپولیس تهران صفر - صبای قم صفر

* راه‌آهن تهران یک - پدیده مشهد صفر
گل: عادل کلاه‌کج (۸۴) برای راه‌آهن

* سپاهان اصفهان یک - ذوب‌آهن اصفهان یک
گل‌ها: محمدرضا خلعتبری (۲۴- پنالتی) برای سپاهان - اکبر ایمانی (۳۷) برای ذوب‌آهن

* استقلال خوزستان یک- ملوان بندرانزلی ۳
گل‌ها: سیدمهدی سیدصالحی (۴۵) برای استقلال خوزستان - فرزاد حاتمی (۳ و ۷۶) و پژمان نوری (۱۰) برای ملوان

* گسترش فولادتبریز صفر - استقلال تهران صفر

جدول آقای گل لیگ:
۱۴ گل: لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)

۱۱ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

۸ گل: محمدرضا خلعتبری (سپاهان)

۷ گل: اميد ابراهيمی (استقلال)، سروش رفيعی (فولاد) و مهدی شریفی (سپاهان)

۶ گل: رضا عنايتی (پديده - استقلال)، محسن دلير (تراکتورسازی)، سامان نریمان جهان (تراکتورسازی)، محسن يوسفی (ملوان) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)

۵ گل: اميرارسلان مطهری، لئوناردو پادوانی و غلامرضا رضايی (نفت تهران)، مارکو اورليو آيوبل و ايوب کلانتری (صبای قم)، ميلاد ميداوودی و حامد شيری (سايپا)، محمد قاضی و آلويز نانگ (فولاد)، سیدمهدی سيدصالحی و ميثم مجيدی (استقلال خوزستان) و محمد عباس‌زاده (پرسپوليس)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبری
با این روند می خوان استقلال رو قهرمان کنن
علی
نمیدونم چرا این دولت با پرسپوليس خوب نیست
رضا
پارسال تو لیگ یک بازیکنان تیم ابومسلم دو بار اعتصاب کردند و هر دو بار قبل از بازی با پیکان و فرهاد کاظمی بوده و امسال در بدو ورود فرهاد کاظمی به تیم راه آهن یهویی بازیکنان ..اعتصاب میکنند !اونم قبل از بازی با فرهاد کاظمی ! البته تو تیم پدیده دوستان ، بازیکنان و مربیان همکار کاظمی زیاد هستند! تقبل ال..