پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲

هشدار درباره خطر وقوع قتل آنلاین

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 384109
یوروپل در ارزیابی اخیر خود با استناد به گزارش‌های شرکت‌های امنیتی هشدار داد که در صورت عدم آمادگی دولت‌ها و سهل‌انگاری در آینده شاهد وقوع قتل‌هایی از طریق هک آنلاین تجهیزات حیاتی خواهیم بود.
هشدار درباره خطر وقوع قتل آنلاین
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از ایندیپندنت خبر داد، نهادهای سیاستگذار اروپایی اخیرا در مورد آمادگی ضعیف دولت‌های این قاره برای مبارزه با خطر رو به افزایش "قتل آنلاین" و سوء استفاده مجرمان سایبری از فناوری اینترننت به منظور هدف قرار دادن قربانیان خود هشدار داده‌اند. یوروپل در بالاترین سطح ارزیابی‌های هشدار آمیز صادر شده خود در مورد خطرات فیزیکی اعمالی از سوی جرایم آنلاین، اعلام کرد که انتظار می‌رود "مجروحیت‌ها و مرگ‌های احتمالی" ناشی از حملات رایانه‌ای به تجهیزات حیاتی افزایش یابد.

طبق این گزارش، تکنیک‌های تشخیصی پلیس برای مقابله با خطرات برخواسته از "عصر اینترنت" باید تطبیق یافته و رشد کند. به نوشته ایندیپندنت، پلیس هشدار می‌دهد که ناکامی در حفاظت مناسب از دستگاه‌ها آن‌ها را در معرض هک از سوی دیگران به منظور کسب درآمد یا حمله به دشمنان قرار می‌دهد.

در ارزیابی یوروپل که هفته گذشته منتشر شد به گزارش شرکت امنیتی IID اشاره شده که در آن پیش‌بینی شده است تا پایان سال ۲۰۱۴، اولین مورد قتل از طریق "هک دستگاه‌های متصل به اینترنت" رخ خواهد داد. تاکنون هیچ مورد تأیید شده‌ای از قتل به وسیله دستکاری در دستگاه‌ها گزارش نشده است اما هکرها تا کنون به کرات معایب سیستم‌های امنیتی رایانه‌ای را با اقدامات خود به رخ کشیده‌اند.

در یک سری از شاهکارهای انجام شده از سوی هکرها، بارنابی جک، با هک کردن خودپردازها آن‌ها را طوری تنظیم کرد که پول‌های داخل خود را به بیرون بریزند، همچنین وی توانسته بود با استفاده از یک نقص (امنیتی)‌ به دستگاه تزریق انسولین نفوذ کند. وی سال گذشته و تنها کمی پیش از اقدام خود در مورد تشریح چگونگی امکان هک شدن فعالان صلح، فوت کرد.

دیک چنی معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا - که سابقه‌ای طولانی در مشکلات قلبی دارد - افشا کرد که سال گذشته عملکرد بی‌سیم دستگاه تنظیم ضربان قلب وی به خاطر نگرانی‌ها در مورد امکان هک شدن شبکه از سوی افراد بیگانه و وقوع یک حمله قلبی، غیرفعال شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
من فکر کردم پشت سیستم آدما کشته می شن!!
ماجرای چنی نشان داد با هوشمندی بچه های داخلی علاوه بر ایجاد پدافند قدرتمند می توان عملیات آفندی مناسب هم طراحی کرد.