جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۹
بازخواني تاريخ

افشاگري معاون وزير اطلاعات ازاغتشاشات88

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 150810
معاون وزير اطلاعات از نقش مشاور جاسوس موسوي، ديپلمات‌هاي آلماني، گنجي، مخملباف، كديور، فاطمه حقيقت‌جو، مهاجراني و نيز گروهك‌هاي تروريستي در اغتشاشات روز عاشوراي سال 88 پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، معاون وزير اطلاعات در خصوص اغتشاشات روز عاشورا با بيان اينكه سازماندهي خاص در فراخوان‌هايي نظير تشييع جنازه آقاي منتظري توسط سايت‌ها انجام شده بود يادآور شد: موسوي در صفحه فيس بوك متعلق به خود براي شركت در آشوب‌گري‌هاي روز عاشورا اطلاعيه‌‌اي كه متن آن موجود است صادر كرده و در اين خصوص فراخوان داده و دعوت‌ كرده‌ بود.

وي با طرح سوالي مبني بر اينكه اگر اين صفحه فيس بوك متعلق به وي نبوده چرا تبري نجسته است، تصريح كرد: كساني كه در اين صفحه بودند اين اطلاعيه را مشاهده كرده و به آن عمل كردند و بنا بر دعوت ميرحسين موسوي در صحنه اغتشاش‌گري روز عاشورا آمده‌اند.
معاون وزير اطلاعات با اشاره به فراخوان‌هاي سازگارا و نوري‌زاده در شبكه‌هاي VOA و BBC اظهار داشت: در تمام صحنه‌هاي اغتشاش، اين دو نفر جريان را هدايت كرده و در اين خصوص سخناني را نيز بيان مي‌كردند.

اين مقام ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اينكه عده‌اي از دستگيرشدگان روز عاشورا از شهرستان‌ها و از طريق اطلاع‌رساني جريان فتنه در ظهر عاشورا آمده بودند خاطرنشان كرد: اين دعوت‌ها براي دست زدن به شورش بود.

وي با بيان اينكه چريك‌هاي فدائي اقليت و اكثريت و جريان بهائيت نيز در اين خصوص فراخوان داده بودند، افزود: تعدادي از اينگونه افراد كه در ظهر عاشورا حضور داشتند شناسايي و دستگير شده‌اند . يك سازماندهي از پيش تعيين شده از سوي جريان فتنه‌گر، ضد انقلاب و سرويس‌هاي اطلاعاتي كه معمولا منابع و مرتبطين خود را به اينگونه تجمعات اعزام نمي‌كنند در ظهر عاشورا تدارك ديده شده بود كه در اغتشاشات حضور داشتند .

* نقش ديپلمات هاي آلماني در اغتشاشات روز عاشورا

اين مقام آگاه در وزارت اطلاعات در ادامه در مورد اينكه در سايت‌هاي جريان فتنه روز عاشورا را روز شقاوت خوانده بودند گفت: آنها در سايت‌ها گفته بودند كه بايد در اين روز با پليس درگير شده و دست به آتش زدن نيز بزنند.

وي با تاكيد بر اينكه افرادي كه بعد از روز عاشورا دستگير شدند از طيف‌هاي گوناگون هستند اظهار داشت: يكي از آنها شبكه‌اي وصل به سرويس اطلاعاتي آلمان بوده كه توسط ديپلمات‌هاي آلماني نيز هدايت مي‌شدند.

وي ادامه داد: اين شبكه تعدادي از مردان و زنان جوان بودند كه از طريق همين گروه‌هاي به اصطلاح سبز فعاليت تبليغاتي داشته و ارتباط با سايت‌ها و عوامل خارجي داشتند كه از طريق يكي از زنان عضو اين شبكه به ديپلمات‌هاي آلماني وصل مي‌شدند كه البته در ميهماني‌ها و محافل خصوصي آنها نيز شركت كرده و روزانه با آنها اطلاعات و اخبار را تبادل مي‌كردند.

اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات خاطرنشان كرد: ديپلمات‌هاي آلماني براي تحقيقات در خصوص شناسايي مقرهاي اطلاعاتي از اين افراد استفاده كرده و برخي‌ها را براي همكاري از طريق همين كانون دعوت كرده بودند .

* پاسخگويي دولت به رفتار غير ديپلماتيك سفيران خود در تهران

وي با اشاره به اسامي دو ديپلمات آلماني كه با نام‌هاي مستعار "يوگي و اينگو " فعاليت مي‌كردند؛ گفت: فيلم‌ها و عكس‌هاي ارتباط اين ديپلمات‌هاي آلماني با زنان و مردان جوان ايراني كه خارج از شئون روابط ديپلماتيك بوده موجود است و سفارت آلمان و سفير اين كشور اروپايي بايد پاسخگوي رفتار غير ديپلماتيك خود باشند.

معاون وزير اطلاعات با تاكيد بر حضور اين دو ديپلمات آلماني در اغتشاشات روز عاشورا ، از دستگيري آنها خبر داده و گفت: اين دو ديپلمات علائم سبز همراه داشته‌اند و در تحقيقات به عمل آمده از افراد دستگير شده مرتبط با اين دو ديپلمات مشخص شد كه مچ‌بندها و تي‌شرت‌هايي كه آلماني‌ها حمل مي‌كردند در اختيار برخي ديگر از افراد كه در اغتشاشات حضور داشتند نيز قرار گرفته‌است.

* دستگيري مشاور جاسوس موسوي

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه با توجه به اسناد به دست آمده بنا داريم اعتراض ديپلماتيك را از طريق وزارت امور خارجه اعلام كنيم در خصوص پرونده‌اي ديگر از اغتشاش‌گران گفت: يكي از عوامل اطلاعاتي غربي يكي از لايه‌هاي تصميم‌گيري خاص موسوي و از مشاورين اصلي و نزديك وي بوده كه دستگير شده است. وي به يكي از سرويس اروپايي وصل بوده كه با توجه به وسايل جاسوسي كشف شده از وي اين اطلاعات را به خارج كشور منتقل مي‌كرده است و بنا بر تحقيقات به عمل آمده كار وي تاثيرگذاري در ستاد موسوي بوده‌است.

* تيم موسوم به تيم آلمان در ستاد موسوي

اين مقام ارشد وزارت اطلاعات با بيان اينكه اين فرد پس از دستگيري اعترافاتي كرده‌است ، افزود: موسوي تيمي موسوم به تيم آلمان دارد كه افراد اين تيم تحصيل كردگان در آلمان بوده و تمام خط و ربط خود را از آلمان گرفته كه هدف آنان نشر و بسط فرهنگ و مكتب آلمان در كشور است.

وي در خصوص پرونده ديگري از اغتشاش‌گران دستگير شده به خانمي اشاره كرد و گفت: اين خانم چند پاسپورت اروپايي داشته و قبل از همه اغتشاشات بعد از انتخابات به ايران سفر كرده بود.وي با تعدادي از اراذل و اوباش دوست بوده و پس از رفت و آمد اراذل و اوباش در خانه وي ، ‌در اغتشاشات نيز با چاقو و قمه حضور داشته و پس بازرسي از خانه اين خانم 200 فاكتور طلا و جواهر كشف شده كه بيانگر آن است كه پس از هر اغتشاش به آنها طلا و جواهر هديه ‌داده‌است.

* فيلمبرداري از طريق خودكار

وي اين خانم 44 ساله را و مجرد خواند و گفت: اين خانم به كشورهاي زيادي مسافرت داشته و طي اعترافات خود گفته‌ كه به انجمن تروريستي پادشاهي وابسته است . البته وي در انتقال مواد مخدر با يكي از ديپلمات‌هاي اروپايي سابقه‌اي نيز داشته است.

وي افزود: اين خانم تمام صحنه اغتشاشات را با دوربين‌هاي جاسوسي (خودكار مانند) فيلمبرداري كرده و اين نشاندهنده آن است كه اين وسايل را يك سرويس اطلاعاتي غربي در اختيار اين خانم گذاشته و به صورت آنلاين اطلاعات را به خارج از كشور و اروپا‌ منتقل مي‌كرده است.
اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات از كشف يك استديو در منزل اين خانم خبر داد و گفت: اين خانم دستگير شده و چهار نفر از اراذل و اوباش كه وي را همراهي مي‌كردند نيز همگي سابقه‌دار هستند.


* فراخوان منافقين براي حضور در اغتشاشات روز عاشورا

معاون وزير اطلاعات به چهارمين پرونده آشوب‌گري‌ها اشاره كرد و گفت: در دستگيري اعضاي منافقين روشن شد كه با توجه به فراخوان‌هاي منافقين اعضاي اين گروهك تروريستي در تمامي حوزه‌هاي اغتشاشات حضور داشته و جريان اغتشاش را هدايت مي‌كردند كه برهمين اساس بيش از 20 نفر آنها دستگير شده‌است و البته عموم اغتشاشات روز عاشورا را منافقين در كنار چريك‌هاي فدائي هدايت مي‌كردند.

وي با اشاره به اعترافات آنان و با توجه به اينكه اين افراد در گروهك مسلح و تروريستي عليه نظام اسلامي ايران فعاليت مي‌كرده و اتهام‌شان محاربه است، افزود: استراتژي منافقين در اين روزها موج‌سواري از اين جريان بوده و افرادي با چهره‌هاي بسته در اغتشاشات حضور داشتند كه نقش ليدري را ايفا مي‌كردند.

وي با اشاره به حضور، شناسايي و دستگيري چپ‌هاي كمونيستي و هواداران چريك‌هاي فدايي اقليت و اكثريت و هواداران كمونيست چپ‌هاي نو گفت: بيش از 30 نفر آنها دستگير شده‌ كه با فراخوان‌ها در اغتشاشات حضور داشته‌اند.


* بهائيان و ارتباط عقيدتي و سياسي با رژيم صهيونيستي

اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات به حضور بهائيان در اغتشاشات عاشورا اشاره كرد و گفت: بهائيان شعارهاي هنجارشكن در اين روز سر داده اند كه در حال حاضر حدود 15-14 نفر آنها دستگير شدند. البته با توجه به ارتباط عقيدتي و سياسي كه آنان با رژيم صهيونيستي داشته‌اند، در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشته‌اند.

وي به عدم اعتقاد اغتشاش‌گران به روز عاشورا و امام حسين اشاره كرد و گفت: بوش و رايس در اظهاراتي گفته بودند كه بايد ريشه ايران را بزنيم و عمق استراتژيك ايران شيعه و ائمه معصومين و عمق شيعيان امام حسين(ع) است. آنها در ظهر عاشورا مي‌خواستند مردم را به صحنه بياورند كه در پاسخ آنها مردم در روز 9 دي جواب هنجار شكنان كه مي‌خواستند ريشه اين ملت را بزنند را دادند و اعلام كردند كه ريشه ملت ايران زدني نيست.

معاون وزير اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده جريان فتنه از فضاي سايبر و مجازي، گفت: بشيريه و نصر كه مشاور اوباما رئيس‌جمهور آمريكا نيز هست هدايت جريان فكري -آمريكايي- اين جريانات را در دست دارند.

* دروغ شاه كليد جريان فتنه

وي با بيان اينكه جريان فتنه يك شاه كليدي از شايعه به نام دروغ دارد، تصريح كرد: همه جريان فتنه كه بازي‌خورده سرويس‌هاي اطلاعاتي و اتاق‌هاي فكري كشورهاي غربي‌اند به فكر براندازي اين نظام هستند و اين كلمه ـ دروغ ـ را ايجاد كرده و آن را در يك ديوار بتني بسيار ضخيم قرار داده‌اند.

* تمام مشاوران موسوي خواهان آن بودند كه وي كلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد

معاون وزير اطلاعات با اشاره به مناظره موسوي و احمدي‌نژاد با بيان اينكه موسوي در اين برنامه بركلمه دروغ تاكيد داشت گفت: تمام مشاوران موسوي خواهان آن بودند كه وي كلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد.

معاون وزير اطلاعات دروغ، تقلب و تجاوز را سه ضلع اين مثلث عنوان كرد و افزود: اين سه ضلع مثلث، كاملا كذب و در يك اتاق عمليات رواني طراحي شده‌ بود.

* انگيزه دادن جريان فتنه به افراد ضد نظام

وي با تاكيد بر اينكه كار ديگر جريان فتنه اين بود كه به افراد سابقه‌دار، ضد نظام و مسئله‌دار كه بعد از انتخابات خلع‌ لباس و طرد شده‌‌بودند انگيزه دهند، گفت: البته گروه‌هاي ضد انقلاب برنامه‌هاي وسيعي براي دانشجويان از لحاظ توان فكري و فرهنگي تدارك ديده‌اند.

معاون وزير اطلاعات با اشاره به فعاليت براندازانه سايت اينترنتي جرس بيان كرد: گنجي، مخملباف، كديور، فاطمه حقيقت‌جو و مهاجراني بازوي عملياتي ميانجي ميان غرب و جريان فتنه در داخل كشور هستند كه از مهمترين عوامل فتنه به شمار مي‌آيند.

اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات افزود: شبكه‌اي از گروهايي كه از طريق فضاي مجازي و چت‌كردن با يكديگر در خصوص وقايع عاشورا ارتباط داشتند را نيز دستگير كرده‌ايم.

* اعترافات فرد دستگير شده

معاون وزير اطلاعات با اشاره به دستگيري يك شبكه NGO تحت عنوان روانكاوان كه تحت كنترل يك خانم بود، اظهار داشت: اين خانم با تعدادي از دختران و پسران ارتباط برقرار كرده و با آنها در تمامي اغتشاشات نيز شركت مي‌كرده است. در اعترافات اين خانم نيز آمده‌است كه " اگر در تظاهرات شركت نكنند اين جنبش تعطيل خواهد شد ".

وي با اشاره به دستگيري گروهي از معماران و عكاسان ادامه داد: در اغتشاشات ظهر عاشورا خبرنگار ايتاليايي دستگير شده كه توسط انگليس در آفريقاي جنوبي آموزش‌هايي ديده‌است و بعد از مدتي گروهي حدود 15 نفره را تشكيل داده و عكس‌هاي اغتشاشات را به خارج از كشور منتقل مي‌كردند.

معاون وزير اطلاعات از دستگيري موسسه‌اي فرهنگي - هنري خبر داد و گفت: اين افراد با صدور بيانيه‌هاي دروغين، به طرفداري از خانواده‌هاي به اصطلاح كشته‌شده و شهداي دروغين در اغتشاشات ايجاد تشنج مي‌كردند.

اين مقام مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه " دشمن به صحنه آمده است "، گفت: وزارت اطلاعات به شدت به اين موضع حكيمانه رهبر انقلاب اعتقاد داشته و امروز جريان فتنه با پوشش‌هاي مختلف به دنبال آشوب‌گري است و ملت بايد با اين جريان برخورد كنند.
انتهاي پيام/ك
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين همه حرف و حديث نداره
محاكمه كنيد...تو يه دادگاه علني
هي هر روز يكي ميگه افشا شد...اون ميگه فلان شد
Iran, Islamic Republic of
درود و رحمت خدا بر سربازان گمنام و بي ادعاي امام زمان (عج) كه جان بر كف و مقتدر از ارزشهاي الهي نظام مقدس جمهوري اسلامي حراست ميكنند و خوار چشم دشمنان اسلام و موجب اميدواري ملت بزرگ و سرافراز ايران اسلامي و يأس و نااميدي ملحدين و منافقين و سردمداران اسكتبار جهاني و اذناب داخلي آنان هستند. خداوند بر توفيقات آنان بيفزايد و در مبارزه با فتنه گران وطن فروش و توطئه گران بي وطن ونوكران داخلي استكبار غرب و صهيونيست جنايتكار موفق منصور باشند انشاءالله .
Iran, Islamic Republic of
تمامی این افشاگری ها فقط گوشه ای از خیانتگران و فتنه گران است و خدا از همه به نیات آنها عالم تر است .
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم ایشون یادش رفته در مورد م ه و ف ه صحبت کنه!!
Iran, Islamic Republic of
خدا این سربازان گمنام حضرت حجت عج را در ماموریت هایشان یاری کرده و به نصرت رساند
Iran, Islamic Republic of
نشانگر آن است که در کشور ما متاسفانه فرهنگ سیاسی مدرن وجود ندارد که با عقل سلیم و دور از عصبانیت و اغتشاش و دروغ پراکنی بتوان تبادل نظر منطقی کرد...حالا خوبه که این آقای موسوی هم مثلاً تجربه سیاسی داشته ... با هرج و مرج و شلوغ کردن و جاسوس‌بازی که نمیشود پیشرفت کرد.
مهمترین پدیده مثبت دوره انتخابات گذشته مناظره ها بود که باید تداوم داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
همه کارها را که ملت کردند دیگه چکار باید بکنند؟
Iran, Islamic Republic of
اینا باید اعدام بشن در ملاعام
Iran, Islamic Republic of
اگر مناظره ها به شکل منطقی ادامه داشته باشند در این صورت مسئولینی که می خواهند حیات سیاسی داشته باشند در انجام امورات احتیاط پیشه نموده و هنجارها را رعایت می کنند. ما عادت کرده ایم که همیشه تعریف بکنیم و از انتقاد بدمان می آید در حالی که انتقاد سازنده مسیرگشاست.