پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دختران جوان مراقب این بیماری باشند

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب: 410910
اگر چه پوکی استخوان در بین افراد میانسال و سالمند بیشتر دیده می‌شود، اما با توجه به کاهش سن ابتلا به این بیماری افراد با سنین کمتر به ویژه دختران جوان نیز باید بیشتر مراقب پوکی استخوان باشند.
به گزارش جهان، پیمان عزیز محمد فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سن شروع پوکی استخوان در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته و هم‌اکنون شاهد هستیم که افراد جوان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر چه پوکی استخوان در بین افراد میانسال و سالمند بیشتر دیده می‌شود، اما با توجه به کاهش سن ابتلا به این بیماری افراد با سنین کمتر به ویژه دختران جوان نیز باید بیشتر مراقب پوکی استخوان باشند.

عزیز محمدی گفت: وقتی در یک دختر جوان پوکی استخوان دیده می‌شود، این موضوع نگران کننده است و باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی با بیان اینکه با وجود اهمیت پوکی استخوان کمتر به این بیماری توجه می شود، یاد آور شد: اگر چه موضوع پوکی استخوان درحال حاضر چندان جدی و حاد نیست، اما اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد این بیماری در آینده‌ای نه چندان دور به یک مشکل مهم بهداشتی و درمانی تبدیل خواهد شد.

عزیز محمدی افزود: ورزش نکردن، مصرف کم محصولات لبنی و کمتر در معرض نور خورشید قرار گرفتن از مهمترین دلایل بروز پوکی استخوان به ویژه در بین زنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *