پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توکلی: تصویب بودجه ۹۱ در سال ۹۱

چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 201219
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه دولت در گام دوم هدفمندی بیش از ۲۰ درصد مجاز به افزایش قیمت حاملهای ‌انرژی نیست، گفت: با توجه به اینکه مجلس برای انتخابات از 22 بهمن تعطیل است، رسیدگی به لایحه بودجه 91 عملا به سال آینده موکول می‌شود.

احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه بودجه 91 از سوی دولت به مجلس ارائه شده،گفت: هنوز دولت لایحه بودجه کل کشور را به مجلس نیاورده است.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت چه زمانی لایحه بودجه را ارائه می‌کند؟گفت: خبر ندارم، اما دیگر فرصت گذشته، چون بر اساس مبانی مصرح قانونی رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تا ارائه در صحن 45 روز زمان نیاز دارد و الان فرصت کافی نیست.

توکلی در خصوص عدم رعایت مهلت قانونی برای ارائه بودجه یعنی ۱۵ آذر در این باره گفت: دولت هنوز لایحه بودجه کل کشور را به مجلس تقدیم نکرده و از طرفی هفته آینده مجلس تعطیل بوده و از  22 بهمن نیز به خاطر انتخابات تعطیل است، بنابراین احتمال نمی‌دهم نمایندگان لایحه بودجه امسال را تا پایان سال جاری به تصویب نهایی برسانند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این پرسش که رئیس‌جمهور اعلام کرده مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به زودی اجرا می‌شود، آیا باید ارقام آن در لایحه بودجه 91 انعکاس داشته باشد؟ گفت: چون هدفمند کردن یارانه‌ها باید تدریجی اجرا شود، عیبی ندارد که اسم قدم بعدی را مرحله دوم هدفمندی بگذارد، اما معلوم نیست دولت می‌خواهد چه کار بکند.

توکلی در پاسخ به اینکه اگر آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی بیش از 20 درصد باشد، گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده، دولت نمی تواند قیمت حاملهای انرژی را بیش از 20 درصد اضافه کند، اما ایشان قانون‌شکن است و عادت دارد قانون را بشکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *