شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
یک متخصص طب سنتی:

توصیه‌ به افراد لاغر و کم‌خون درمورد حجامت

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 441619
یک متخصص طب سنتی گفت: حجامت برای رفع جوش‌های صورت افراد لاغر و کم‌خون مفید نیست، چرا که حجامت یک عمل موضعی است و ممکن است مدتی پس از انجام حجامت جوش‌ها دوباره بروز پیدا کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، لیلا شیربیگی در پاسخ به پرسشی که آیا حجامت برای همه جوش‌ها مفید است؟ اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی حجامت برای همه افراد بیمار مفید نیست و به عبارت دیگر حجامت عام برای همه افراد نیست.

حجامت به همه افراد برای رفع جوش کمک نمی‌کند

به گفته وی بعضی افراد بر این باورند که حجامت در درمان جوش‌های صورت تاثیر دارد. واقعیت این است که حجامت به همه افراد برای رفع جوش کمک نمی‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: حجامت خون را از بدن افراد کم می‌کند و ما اعتقاد داریم خون مایع حیات است و خون نباید از بدن افراد کم شود مخصوصا افرادی که خیلی لاغر هستند. حجامت فقط برای یک سری افراد که کم‌خونی ندارند می‌توانند خوب باشد ولی با تجویز پزشک باید حجامت صورت گیرد.

حجامت برای افراد لاغر مفید نیست

شیربیگی ادامه داد: مثلاً شخصی که دچار جوش صورت است و بدنش خیلی لاغر و خشک است نباید حجامت کند چرا که خون در بدنش بسیار کم بوده و با حجامت همان خون کم را نیز کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: از دیدگاه طب سنتی روش‌ها دیگری برای رفع جوش‌های صورت وجود دارد, اما برای مردانی که در صورتشان جوش می‌زند و پُرخور هستند,حجامت راه حل خوبی است.

حجامت برای افرادی که قاعده می‌شوند و کم خون هستند, مفید نیست

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: افرادی که قاعده می‌شوند و کم خون هستند حجامت برای رفع جوش‌های صورتشان مفید نیست چرا که حجامت یک عمل موضعی است و ممکن است مدتی پس از انجام حجامت جوش‌ها دوباره بروز پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *