پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۶

دو سوال از دولت یارانه بگیر

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب: 355714
نقش و مسئولیت درآمد زایی خود دولت کجاست؟
به گزارش جهان، وبلاگ "ژخار" نوشت:
1) یارانه پول مردم است. پول دولت نیست که در اختیار مردم گذاشته است!
مردمی که از گرفتن یارانه انصراف میدهند یعنی پول خود را در اختیار دولت قرار می دهند. دولت دارد پول مردم را برای هزینه کردن در جایی که صلاح میداند اخذ میکند.پس نقش و مسئولیت درآمد زایی خود دولت کجاست؟
 
2) اگر انصراف از دریافت یارانه برای افرادی که به آن نیاز دارند یک امر درست و حسنه است که ازطرف دولت به وفور توصیه شده (و می شود ) پس چرا خود شخص رئیس جمهور که قبل از این سمت در سمت بالایی چون رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بوده اند از دولت قبلی یارانه دریافت می کردند؟
پی نوشت:
1) خرج که از کیسه مهمان بود/ حاتم طایی شدن آسان بود
2) مرگ خوبه ولی برا همسایه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دکتر
آقاجون عمده درآمدزایی دولت باید از طریق فروش منابع ملی یا اخذ مالیات باشه
پس اینجوری همه چی مال مردمه. البته این درست ولی دولت نباید منابع درآمدی دیگه‌ای داشته باشه
many 1
سالی که نکوست از بهارش پیداست
Iran, Islamic Republic of
آی گفتی. جانا سخن از زبان ما می گویی تا حالا انگار خواب بودند
Iran, Islamic Republic of
ادامه ی این رسم زشت که دولت خوب آن دولتی است که یارانه بدهد، حتما می تواند خسارت های عظیمی بر رابطه ی دولت و مردم وارد کند و روند شکننده ی دموکراسی در ایران را با معیارهای یارانه ای بسی دشوارتر سازد.
Iran, Islamic Republic of
بنابر تقدیر شوم ایرانیان، دوران طلایی نفت و گذشتنِ بهای هر بشکه از مرز صد دلار، نه مصادف با دولت هاشمی بود که تکنوکرات هایِ تجربی را جمع کرده بود و نه در دولت خاتمی روی داد که حداقل هایی را از آنچه در دنیا به عنوان توسعه می شناختند، پذیرفته بود.این اتفاق شوم دقیقا در موعد احمدی نژاد رخ داد، در عهد صدارتِ نورسیده ای که با برنامه ریزی و مدیریت بیگانه بود. و سبب شد بلايي بزرگتر بر سر مردم آيد پرداخت نقدي يارانه و تورم حاصل از نقدينگي.
مهناز
صد در صد غلط و مغرضانه است