پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۴

شناسایی پیکر مطهر دو شهید غواص+عکس

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 435814
پیکر مطهر دو شهید دیگر از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن کربلای ۴ که در جریان تفحص در یک گور دسته جمعی با دستان بسته پیدا شدند، شناسایی شده و مشخصات آن‌ها اعلام می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیکر مطهر دو شهید دیگر از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن کربلای ۴ که در جریان تفحص در یک گور دسته جمعی با دستان بسته پیدا شدند، شناسایی و مشخصات آن‌ها اعلام شد. این دو شهید متعلق به استان کرمان هستند که از طریق لشکر ۴۱ ثارالله به جبهه‌های جنگ اعزام شدند. طی انجام مراحل شناسایی هویت شهدا، شهیدان «مهدی عبدالله زاده» و «محمدرضا طالبی زاده» بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتشان، احراز هویت شدند و خبر شناسایی پیکر آن‌ها توسط هیأتی از بزرگان و مسئولین شهرستان به خانواده‌هایشان اعلام شد.

شهید مهدی عبدالله زاده متولد خرداد ۱۳۴۳ در شهرستان زرند کرمان است. او عضو گردان ۴۱۱ لشکر ۴۱ ثارالله چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ در جزیره ام الرصاص و در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مهدی عبدالله‌زاده ۲۰ مردادماه جاری همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار می‌شود.


شهید محمدرضا طالبی زاده سردری فرزند قنبر در ۲۷ تیرماه ۱۳۴۵ در شهرستان چترود در استان کرمان متولد شد. پدرش قنبر، قالیباف بود و مادرش زهرا نام داشت. او به عنوان پاسدار به جبهه اعزام شد و در ۴ دی ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ و در جزیره ام الرصاص در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید.


سرهنگ مهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیکرهای پاک ۲۱ شهید غواص بیستم مرداد همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در کرمان تشییع خواهد شد. برخی از این شهدای عزیز شناسایی شده‌اند اما برخی هنوز گمنامند.

لشکر ۴۱ ثارالله که اکثر اعضای آن را جوانان کرمانی تشکیل می‌دادند در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی در عملیات آبی و خاکی داشت و گردان‌های ۴۰۸ و ۴۱۰ این لشکر که متشکل از غواصان دریادل بود خط شکن چندین عملیات مهم بودند.

حسن عرب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند نیز از شناسایی هویت ۱۱ نفر از این شهدا خبر داد و گفت: شهدای شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های کرمان، زرند، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، بم و بافت هستند و ۱۰ شهید گمنام به رودبار جنوب برای تشییع و خاکسپاری منتقل می‌شوند.

۲۸ اردیبهشت ماه پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از ۵ ساعت به طول انجامید. از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید «سید جلیل میری ورکی» خط شکن این عملیات اولین شهیدی بود که به واسطه مدارک کامل شناسایی هویش احراز و اعلام شد. او متولد ششم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ از شهرستان تنکابن در استان مازندران و اعزامی لشکر ۲۵ کربلا بود که به‌عنوان خط‌شکن کربلای ۴ در این عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود خدا بر شما ای شهداء ای آزاد مردان.
خوبه که در جوار رحمت خدایید و دوستی کشور ما با فابیوسها و اولاندها صهیونیست رو نمیبینید.
ما را هم دعا کنید . التماس دعا. ما را که چسبیده ایم به دنیا و مادیاتش دعا کنید و شفاعت . شما نزد خداوند ابرو احترام بسیار دارید دعا کنید فیض عظمای شهادت نصیب من بی لیاقت گردد.
بانوي انقلابي
Romania
شماها خون داديد براي اين نظام وما خون دل مي خوريم ولي خوشبحال شما جاتون خوبه ولي کار ما اينجا سخته دلم گرفته از اوضاع مملکت وجهان کي ميشه ماهم مثل شما راحت بشيم از اين قفس دنيا