پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵
۳
نتایج کامل همه تیمها و جدوول رده‌بندی لیگ قهرمانان آسیا؛

بررسی نتایج ایرانیها در هفته اول ليگ آسيا

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب: 409615
هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید و تیم پرسپولیس با برتری قاطع ۳ بر صفرمقابل لخویای قطر تنها نماینده موفق فوتبال باشگاهی ایران لقب گرفت.
بررسی نتایج ایرانیها در هفته اول ليگ آسيا
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : هر چهار نماينده ايران در دور اول مسابقات ليگ قهرمانان آسيا 2015 به ميدان رفتند و حاصل چهار بازي آنها، فقط 4 امتياز از 12 امتياز ممکن بود که هر چهار امتیاز از دو بازی خانگی به دست آمد، پرسپولیس با برتری قاطع ۳ بر صفر مقابل لخویای قطر برد و تیم فولاد برابر السد به تساوی رسید .

دور جدید رقابت های لیگ قهرمانان آسیا درحالی از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شد که کمتر کسی انتظار داشت تیم بحران زده پرسپولیس بتواند در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا از اعتبار فوتبال کشور در آسیا دفاع کند.
 
اما پرسپولیس چنان بازی قابل قبولی مقابل لخویا داشت که لرزه بر اندام تمام تیم های همگروه  انداخت و آسیا را از برد خیره کننده سرخ جامگان به حیرت واداشت.

پرسپولیس در حضور 30 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به مصاف تیم گران قیمت لخویا قطر رفت و با ارائه نمایشی تحسین برانگیز به پیروزی 3 بر صفر رسید. سرخپوشان پایتخت که درلیگ برتر عملکرد خوبی نداشته اند در دیدار با لخویا مقتدر نشان داده و شروع درخشانی در لیگ قهرمانان داشتند.
 
البته پرسپولیس در دومین گام لیگ قهرمانان آسیا باید به ازبکستان برود و با بنیادکار دیدار کند. مصافی که با توجه به سرمای هوا و شکست دو نماینده دیگر ایران (نفت و تراکتورسازی) برای سرخپوشان بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار خواهد بود و می تواند پتانسیل و عیار واقعی تیم پرسپولیس را در آسیا و صعود از گروه اول را نشان دهد.

اولین بازی تیم های ایرانی در تاشکند انجام شد، نفتی ها در شرایطی به مصاف پاختاکور ازبکستان رفتند که بازی را در اختیار خود داشتند، آنها از موقعیت های زیادی برخوردار بودند اما با اشتباه دروازه بان و مدافعان خود دو بار دروازه خود را باز شده دیدند و فقط یکبار توانستند تور دروازه ازبک ها را به لرزه دربیاورند.این اولین بازی گروه B بود که انجام شد. بازی دیگر این گروه بین تیم های العین امارات و الشباب عربستان برنده ای نداشت و دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

دیگر نماینده کشورمان که در دور اول به مسابقات به میدان رفت، فولاد خوزستان بود که در ادامه سنت این تیم باز هم به دلیل همگروهی با السد قطر، به دیدار این تیم رفت و به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند، فولادی ها که بازی را با برتری خود آغاز کردند السدی را روبروی خود می دیدند که امسال در تیم خود، گرافیته، آقای گل سابق بوندس لیگا را جایگزین رائول گونزالس کرده بود، فولادی ها که در نیم فصل، خود را تقویت کرده بودند و بازیکنانی همچون محسن مسلمان، آلویز نانگ و محمد قاضی را به ترکیب خود اضافه کردند، در شرایطی در این بازی به میدان رفتند که خیلی ها امید زیادی به برتری آنها داشتند. این بازی که با برتری نسبی فولادی ها انجام می شد، با اخراج مهدی بدرلو، السد را از زیر فشار فولاد 10 نفره درآورد و دقایق پایانی بازی با برتری نسبی نماینده قطری پیش رفت. دیدار دوم گروه C بین تیم های الهلال عربستان و لوکوموتیو تاشکند با برد 3 بر یک الهلال تمام شد.
 
آخرین و چهارمین نماینده کشورمان نیز تراکتورسازان تبریزی بودند که در تاشکند به دیدار نسف قاراشی رفتند. سرخپوشان تبریزی که با یک گل از حریف خود جلو بودند، نتوانستند از برتری خود دفاع کنند و متاسفانه دو باز دروازه خود را باز شده دیدند و در کمال ناباوری به همراه مربی جدید خود یعنی تونی اولیویرا اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا 2015 با شکست سپری کردند. دیدار دوم گروه D بین تیم های الاهلی امارات و الاهلی عربستان با تساوی به پایان رسید.
 
با انجام چهار دیدار انجام شده نمایندگان ایران در دور اول مسابقات و کسب فقط یک سوم امتیازات ممکن، تقریبا تیم های ما در دور اول مسابقات نسبتا ناکام بودند. ضمن اینکه در دور دوم این مسابقات که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده انجام می شود تیم پرسپولیس برابر بنیادکار و فولاد مقابل لکوموتیو تاشکند، هر دو در ازبکستان، نفت برابر العین امارات در تهران و تراکتورسازی برابر الاهلی امارات در تبریز بازی خواهند کرد. امیدواریم پرسپولیس به پیروزی خود تداوم بخشد و سه نماینده شایسته دیگر کشورمان هم اولین برد خود در این مسابقات تجربه کنند.

    نتایج تیم‌ها و جدول رده‌بندی به شرح زیر است:
 
گروه A:
 
1- پرسپولیس 3 امتیاز
 
2- النصر عربستان یک امتیاز
 
3- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز
 
4- لخویا قطر بدون امتیاز
 
گروه B:
 
1- پاختاکور ازبکستان 3 امتیاز
 
2- العین امارات یک امتیاز
 
3- الشباب عربستان یک امتیاز
 
4- نفت تهران بدون امتیاز
 
گروه C:
 
1- الهلال عربستان 3 امتیاز
 
2- فولاد ایران یک امتیاز
 
3- السد قطر یک امتیاز
 
4- لوکوموتیو ازبکستان بدون امتیاز
 
   گروه D:
 
1- نسف قارشی ازبکستان 3 امتیاز
 
2- الاهلی امارات یک امتیاز
 
3-الاهلی عربستان یک امتیاز
 
4- تراکتورسازی بدون امتیاز
  
گروه E:
 
1- شاندونگ چین 3 امتیاز
 
2- چونبوک موتورز کره‌جنوبی یک امتیاز
 
3- کاشیوا ریسول ژاپن یک امتیاز
 
4- بین‌دونگ ویتنام بدون امتیاز
 
   گروه F:
 
1- گوانگژو چین 3 امتیاز
 
2- بوریرام تایلند 3 امتیاز
 
3- سئونگ‌نام کره‌جنوبی بدون امتیاز
 
4- گامبا اوزاکا بدون امتیاز
 
 
 
گروه G:
 
1- سوان بلووینگر کره‌جنوبی 3 امتیاز
 
2- بیجینگ گوان 3 امتیاز
 
3- اوراواردز ژاپن بدون امتیاز
 
4- بریزبن رور استرالیا بدون امتیاز
 
   گروه H:
 
1- وسترن سیدنی استرالیا 3 امتیاز
 
2- گوانگژو چین 3 امتیاز
 
3- سئول کره‌جنوبی بدون امتیاز
 
4- کاشیما آنتلرز بدون امتیاز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسنی
Iran, Islamic Republic of
پرسپولیس آبروداری کرد نفت و تراکتورسازی در حئو اندازه های خود نبودند و فولاد هم بدشانس بود که 10 نفره شد
احسان پوریان
Iran, Islamic Republic of
تیمهای عربی خیلی هزینه می کنند ولی ایرانی ها با غیرت خاص خود پیش میروند
علی پور
Iran, Islamic Republic of
تراکتورسازی بد شانس بود