پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۱۱

ظریف به رهبران جهاد و حماس چه گفت؟

'بدون ایران ممکن نبود'
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 377413
وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس با تبریک پیروزی‌های گروههای مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی از ایستادگی قهرمانانه مردم در مقابله با این تجاوزات ظالمانه تجلیل کرد.
ظریف به رهبران جهاد و حماس چه گفت؟
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب در تماس تلفنی با دکتر رمضان عبدالله شلح دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس با تبریک پیروزی‌های مردم غزه و گروههای مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی از ایستادگی قهرمانانه مردم غزه در مقابله با این تجاوزات ظالمانه تجلیل کرد.

دکتر ظریف با اشاره به حملات و تجاوزات ۵۰ روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، تداوم پیگیری‌های سیاسی و حقوقی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در مجامع بین المللی را مورد تاکید قرار داد .

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی، پیروزی مقاومت را تصدیقی بر ادعای کذب شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی دانست و ابراز امیدواری نمود که این پیروزی مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بزرگتر در تحقق اهداف مردم مظلوم فلسطین و احقاق کامل حقوق مردم از جمله رفع اشغال، بازگشت آوارگان، تشکیل دولت مستقل فلسطینی و آزادی قدس شریف باشد.

دکتر ظریف با اشاره به حجم گسترده خرابی های ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی افزود بدون شک بازسازی غزه کار زیادی می برد و امیدوارم جامعه بین الملل و کشورهای اسلامی در این راه سریعا وارد عمل شوند.

وزیر امور خارجه با تاکید حضور جدی کشورمان در کنار فلسطینیان، آمادگی ایران برای درمان مجروحان حملات رژیم اشغالگر قدس ، ارسال کمک های انسان دوستانه و کمک به بازسازی غزه را اعلام کرد.

رهبران مقاومت فلسطین نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشریح آخرین وضعیت غزه و پیروزی های اخیر از تلاش گسترده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم غزه تقدیر و تاکید نمودند، جمهوری اسلامی ایران نقش عمده ای را در این پیروزی ها داشت.

رهبران مقاومت با تجلیل از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای کاستن از درد و اندوه مردم فلسطین افزودند: بدون حضور ایران در کنار مقاومت، این پیروزی محال بود . خالد مشعل در این مذاکره تلفنی اظهار داشت دشمنان بدنبال تضعیف مقاومت بودند اما در اثر مقاومت مجبور به پذیرفتن توافق با طرف فلسطینی شدند که این امر پیروزی مردم و مقاومت فلسطین را موجب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاشکی ظریف واقعا این درک رو داشت که فقط مقاومت ،دشمن رو وادار به عقب نشینی میکنه.نه منطق!
Iran, Islamic Republic of
البته مقاومت هم خود مبتنی بر منطق است. پس باید جمله شما اصلاح گردد که فقط منطق مقاومت است که دشمن رو وادار به عقب نشینی میکنه نه وادادگی و مذاکره صرف.
United Kingdom
ظاهرا شما همه چیز رو بهتر از همه کس می فهمید.
Iran, Islamic Republic of
به این خاطر پیروز شدن که در عین مقاومت مذاکره مستقیم هم کردن. کسی از فلسطینیها دلواپس مذاکرات نبود!!!
این مذاکرات رو با اون مذاکرات مقایسه می کنی؟! واقعا که متاسفم برات!
دوست عزیز تو مذاکرات فلسطینیها هیچ چیزی واگذار که نشد هیچ،کلی هم امتیاز گرفتند.ولی......
نسبت به جمعیت خودشون هم کلی شهید دادن و سختی کشیدن
در ضمن خیلی غلطه شما غزه رو با ایران مقایسه کنی
بجاش در مذاکرات ایران به قول زیبا کلام توافق ژنو مثل این بود که من بخوام سر گرفتن شلوار خودم مذاکره کنم و امتیاز بدم که شلوار خودم و بگیرم بابا این شلوار مال خودم بود البته مذاکرات و توافق ژنو اگه برای هیچکس در ایران هیچ نفعی نداشت برای صنعت خودروسازی کشور خیلی خوب شد برای خودرو سازان و قطعه سازان هم آب داشت هم نون کلا نمیدونم چرا تو ایران هرچی بشه سکه گرون بشه قیمت خودرو زیاد میشه ارزون بشه قیمت خودرو گرون میشه بنزین ارزون بشه خودرو گرون میشه بنزین گرون بشه خودرو گرون میشه دلار بره بالا گرون میشه بیاد پایین بازم گرون میشه و توافق ژنو تنها بخشی رو دلشاد کرد و پول رو پول مدیرانش آورد صنعت خودرو و قطعه سازی بود که اونم ما راضی نمیستیم
دلواپس
بله هیچ کس از فلسطینی ها دلواپس نبود چون بر سر آبرو و عزت و دستاوردهای علمی و نظامی آنان مذاکره نمی شد؛ بلکه برای به کرسی نشاندن حرف حق شان بدون دادن امتیازات بی مورد، و برای به خاک مالیدن بینی دشمن در عرصه دیپلماسی مذاکره می کردند و منطق مذاکره با مستکبر و زورگو را منطق برد-برد نمی دانستند و دستاوردهایی که با خون هزاران شهید به دست آورده بودند روی میز مذاکره نگذاشتند و....
به والله اگر تیم مذاکره کننده ما هم این گونه مذاکره کند ما هم سر سوزنی دلواپس نیستیم.
جواد
چرا مقامات مقاومت اسلامی و حماس فقط پشت تلفن و در محافل خصوصی از ایران تشکر می کنند ؟ چرا علنی اعهلام نمی کنند که ایران حامی انهاست ؟ شبکه های معاند عربی به خاطر این کوتاهی مقامات مقاومت هیچ سهمی برای ایران در دفاع از فلسطین قائل نیستند .مقامات ایران حواسشان باشد رو دست نخورند .
مرگ بر اسرائیل
همیشه دلواپس نگران غصه دار پایمالی خون شهدا
آقا اگه فکر میکنی دلواپسی جرمه والله بالله تالله ما مجرمیم ! تو مشکلی داری با این موضوع خیال راحت ، بی درد ، بی خیال ...