جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
معاون وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه استماع سنا:

۵۰ میلیارد از داراییهای ایران آزاد خواهدشد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 437218
«آدام زوبین» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا، به سؤال هایی درباره مسائل مالی مرتبط با توافق هسته ای با ایران پاسخ داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس سنای آمریکا خبرداد: جلسه استماع کمیته بانکداری مجلس سنای آمریکا با حضور مقامات و کارشناسان با موضوع «بررسی ابعاد مختلف لغو تحریم ها مطابق با توافق هسته ای با ایران» تشکیل و در آن «آدام زوبین» معاون وزیر خزانه داری آمریکا به سؤال هایی درباره مسائل مالی مرتبط با توافق هسته ای پاسخ داد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بخشی از سخنان خود درباره دارایی های ایران که بر اساس توافق هسته ای باید لغو توقف شوند، گفت: میزان دارایی های ایران که بر اساس توافق هسته ای آزاد خواهد شد بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار بوده و ارقام ۱۰۰ میلیاردی پیشین در این خصوص اشتباه بوده است.

زوبین که همگام با کمپین رؤسای خود در کاخ سفید برای جلب نظر مخالفان توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) با ایران موسوم به «برجام» تلاش می کرد، مدعی شد: صنعت نفت ایران نیازمند ترمیم و نو سازی است. ایران برای این کار به زمانی معادل حداقل ۷ سال و منابع مالی بالغ بر ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد.

وی که معاون «جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا در امور مرتبط با تحریم ها است، در این جلسه پرسش و پاسخ تصریح کرد که تحریم های ضد ایرانی با رفتارهای این کشور در منطقه همانند حمایت از حزب الله لبنان، کمک به سوریه و حوثی ها در یمن مرتبط بوده و لذا بخش غیر هسته ای آن باقی خواهند ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *